• Söndag

IVF 2015 januari - februari

Jag vill också vara med här! Vi var på besök sen höst ultraljud och tester på oss!

Ska dra igång ivf i januari sa läkaren då, var i kontakt med kliniken och fick till svar att vi står uppskrivna för start i januari men inga tider var inplanerade än.... Så nu går vi här hemma och väntar på kallelsen :)

• Söndag
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 22:52:50 följande:

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

phpKgi4se72706.jpg

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

Men v roligt!!! Grattis
  • Söndag
    Mollan79 skrev 2015-01-15 23:45:30 följande:

Hej

Spännande med nya som livar upp tråden, välkomna!

Själv går jag och väntar på mensen för att dra igång med kort protokoll. Är rädd att mensen ska komma under helgen då jag förstått det som att man ska ringa in o få ett vul och sen börja med sprutorna 2:a dagen. Måtte mensen vänta till på sön iaf :/

Vi väntar också mens ska påbörja korta protokollet så fort den kommer! Kommer mensen på fredag ska jag endå börja spruta på söndagen och höra av mig till kliniken direkt på måndagen!
  • Söndag
    Mollan79 skrev 2015-01-17 21:59:58 följande:

Nej jag har inte sprutor hemma. De har tyvärr varit dåliga med information sen juluppehållet och tyvärr har de inte öppet på helgerna :(

Men nu har jag i varje fall tjötat till mig ett möte på måndag..

Jag fick som sagt börja endå på helgen och skulle då ringa direkt på måndagen borde de inte vara samma för dig?
  • Söndag

Vill gärna vara med på listan

31 år, Örebro, korta protokollet med start vecka 5, första försöket första barnet...

• Söndag
    Fröken Smilla skrev 2015-01-21 15:36:50 följande:

Nu är jag ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst och de odlar vidare 4 st. De som klarar sig åker i frysen :) känns helt overkligt ???? 5 av 7 klarade sig såhär långt så vi är nöjda.

Kul!! Gick de smärtfritt?
  • Söndag
    Luthien87 skrev 2015-01-22 15:19:55 följande:

Nu är jag en ruvare!!

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
    Å kul! ???? fick ni nått till frysen också?
  • Söndag
    Bergamott83 skrev 2015-01-22 22:30:55 följande:

Hörrni, mötet där läkaren skriver ut allt som  behövs och sätter igång allt. Hur går det till?

Vi fick göra ett vul och fick information av sjuksköterska hur man tar sprutorna och ungefär tidsplan :)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari