• JenJoh5

IVF 2015 januari - februari

Hej!
    Hoppar in här, vi ska göra vårt andra IVF-försök i februari tror jag det blir. Ska till IVF-kliniken i januari för att planera. Gjorde vårt första IVF-försök hösten 2010 och lyckades på första försöket så nu vill vi försöka få ett syskon till vår dotter. Kommer ihåg att jag var väldigt nervös för sprutorna när vi skulle göra vårat första försök men det gick bra. Det var inte så farligt och man vande sig snabbt. Jag gjorde långa protokollet då och tog sprutor länge. Hoppas det kommer gå bra för oss alla nu!

• JenJoh5

Hej!

Ja, jag är också otålig att få börja igen, även om jag inte direkt tycker det är speciellt kul att behöva ta sprutor men vad gör man inte för att förhoppningsvis få det man vill ha. Vi är oförklarligt barnlösa, fast nu har vi ju fått ett barn via ivf så nu har vi ju iaf ett barn. Men jag har alltid velat ha mer än ett barn. Vi har försökt med syskon i ett år nu och gjort 4 insättningar med embryon vi fick till frysen från vår förra ivf men det har inte fungerat och jag har fått två missfall så det känns tungt. Men nu ska vi börja om från början igen och hoppas så klart det ska fungera då! Vi försökte bli gravida ett år innan vi sökte hjälp, innan vi fick dottern men sedan drog det tyvärr ut på tiden eftersom vi flyttade mitt i allt så det tog oss 3 år innan vi fick vår efterlängtade dotter 2011.

• JenJoh5

Hej! Nu är det inte länge kvar innan vi ska på första mötet på nya kliniken! Pirrigt! Känns lite jobbigt att behöva göra om allt från början men längtan efter ett syskon till dottern är så stark! Hoppas verkligen det ska gå bra för oss alla nu och att 2015 blir ett bra år! Jag tyckte inte äggplocket sist var så farligt, trodde det skulle vara värre och jag hade ändå väkdigt många ägg att plockas på. Hoppas det ska gå lika smidigt nu när jag ska behöva göra det igen, men det blir ju först i februari så det är ju ett tag kvar. Är nervös för hur det här försöket ska gå. Ska bli spännnde att höra vad läkaren anser om våra chanser.

• JenJoh5

På onsdag är det dags för första besöket på nya kliniken. Så får vi se vad läkaren anser om våra chanser att lyckas få ett syskon till dottern. vi hoppas ju så klart att det ska gå bra men det finns ju tråkigt nog inga garantier. Men det ska ändå bli intressant att höra vad läkaren har att säga.

• JenJoh5

Hej! Var ett tag sedan jag skrev här.
    Vi var på första mötet på nya kliniken inför syskonförsök i onsdags. Det kändes bra, vi blev väl bemötta. Vi fick även bra odds för att lyckas trots att vi är 4 år äldre än när vi gjorde vår förra ivf som resulterade i vår dotter. Jag ska till och med ta lägre dos av gonal-f mot vad jag tog för 4 år sedan. Men det kan ju bero på att jag fick ut ganska många ägg sist och de vill inte att jag ska få lika många den här gången. Vi ska köra långa protokollet och jag ska börja nedreglering den 28/1 så det känns väldigt snart. Nervöst!

• JenJoh5
    NAMN & ÅLDER:
    Happyland: 38 år
    Meligna: 28 år
    Kakan1976: 38 år
    Akelois: 29 år
    Sandi: 36 år
    maka011: 29 år
    Happyhappy:28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Flinilinis: 25 år
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Lisodan:
    Linda8110:
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Jenjoh5: 37 år

FÖRSÖKSNUMMER:
    Happyland: 1
    Meligna: 1
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    Akelois: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    maka011: 2 (första avbröts)
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Josefinehej: 1
    Lisodan: 2 (1 MA)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Utflykt i verkligheten: 1
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)

SPRAYSTART:
    Sandi: 31/12
    Happyland: 30/12
    Akelois: 5/1
    Josefinehej: 14/1

SPRUTSTART:
    Sandi: 20/1
    Meligna: 12/1
    Kakan1976: v. 4
    Akelois: 22/1
    maka011: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    Fröken Smilla: 2/1
    Flinilinis: 14/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor

ÄP:
    Happyland: v. 5
    Meligna: v 5
    Akelois: v 6
    Fröken Smilla: 16/1

FET:
    Heystella: v. 6

ET:
    Fröken Smilla: 21/1

TD:

KLINIK:
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Akelois: Falun
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    maka011: Carlanderska
    Happyhappy: carl von linne uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Flinilinis: Falun
    Heystella: Nordic IVF Gbg
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Lisodan: Sahlgrenska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö

RUVARE:
    Lisodan: Testdag 31/1

GRAVIDA:
  • JenJoh5

Hämtade ut alla mediciner idag, nästa vecka börjar jag med sprutor för nedreglering. Så det kommer bli många sprutor för min del. Tur jag gjort det en gång innan så jag vet vad jag har att vänta.

• JenJoh5

Kakan1976, jag vet de som gjort ännu fler ivf än vad du gjort och lyckats till slut, så ge inte upp! Tänk på att det i vanliga fall tar upp mot ett år innan ett "normalt" par bli gravida så då har du ju inte gjort så många försök än! Det är vårt år i år! Hoppas att det är nu den här behandligen som det händer. Jag håll tummarna!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari