• happyhappy

IVF 2015 januari - februari

Hej! Jag är också ny här. Jag och min man har försökt i 2,5 år. Ett tidigt missfall för 2 år sedan, två misslyckade inseminationer, pco-äggstockar. Igår var vi på första mötet inför ivf. Startade med korta protokollet igår, menopur. Vul 21/1 och ev plock veckan efter. De planerar att (om lyckad befruktning) odla till blastocyst direkt. Spännande, Skrämmande, taggad, alla känslor i ett.

Någon erfaren får gärna lägga till mig i listan.

• happyhappy

Fick nog till det????

Namn och ålder:

Happyland: 38 år

Meligna: 28 år

Kakan1976: 38 år

Akelois 29 år

Sandi: 36 år

maka011: 29 år

Happyhappy:28 år

Försöknr.:

Happyland: 1

Meligna: 1

Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)

Akelois: 1

Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)

maka011: 2 (första avbröts)

Happyhappy: 1

Spraystart:

Sandi: 31/12

Happyland: 30/12

Akelois: 5/1

Sprutstart:

Sandi: 20/1

Meligna: 12/1

Kakan1976: v. 4

Akelois: 22/1

maka011: 14/1

Happyhappy: 15/1

ÄP:

Happyland: v. 5

Meligna: v 5

Akelois: v 6

FET:

ET:

TD:

Klinik:

Happyland: Sahlgrenska

Meligna: Sahlgrenska

Kakan1976: Nordic IVF Gbg

Akelois: Falun

Sandi: Huddinge fertilitetscentrum

maka011: Calanderska

Happyhappy: carl von linne uppsala

• happyhappy
    Josefinehej skrev 2015-01-18 15:54:50 följande:

Är det någon annan som får köra med lågdos av menopur? Jag har bara 112,5. Vad har ni?

Jag har samma stryka! Dom ville gå ut lite lågt med tanke på risk för överstimuli.
  • happyhappy
    Josefinehej skrev 2015-01-18 22:37:19 följande:

[quote=74705959][quote-nick]happyhappy skrev 2015-01-18 18:14:26 följande:[/quote-nick]Jag har samma stryka! Dom ville gå ut lite lågt med tanke på risk för överstimuli

.[/

Okej vad bra, jag har varit rädd för överstimulering faktiskt så de känns bra att börja lågt. När jag har kört pergotime har jag fått uppemot 20 stucken äggblåsor så jag får för mig att jag är lättstimulerad. Har du pco?

Det låter ju så!håller tummarna så det inte blir överstimulering! Pco-äggstockar var utlåtandet jag fick i torsdags, men inga andra symtom som gjort att jag fått diagnosen.
  • happyhappy
    maka011 skrev 2015-01-19 16:17:01 följande:
    Förlåt för att jag tjatar. Men får inte fatt i kliniken så jag måste ha hjälp.
    Jag försöker räkna, men det är ju väldigt tight mellan enheterna. Om man ska få exakt 175????
  • happyhappy
    Bebro001 skrev 2015-01-19 10:48:39 följande:

Hej alla.

Är mitt i min första IVF behandling (Carl von linne klicken i Uppsala). Långa metoden, Har PCOS.

Är på sprutdag 10 idag. Tar puregon.

Dag 1-6: 75ie. VUL 1 dag 6: väldigt många som höll på att växa. Låg på 8-11 mm. Östradiol provet ok, men ej optimalt.

Dag 7-10: 83ie. VUL 2 idag dag 10: fortfarande många som håller på att växa. 9-12 mm. Vet ej hur många eftersom det var svårt att räkna alla... Får svar på blodprov senare idag. Får se hur de ändrar dosen puregon.

Har en dum känsla att första försöker kommer skita sig. Men kanske bara är hjärnspöken. Läkarna vill ta det mkt försiktigt pga antalet äggblåsor i äggstockarna.

Någon mer som går på CVL? :)

Med vänlig hälsning, Beatrice

Lycka till alla!

Jag går också på CvL. Ska på vårt första vul på onsdag. ????
  • happyhappy
    maka011 skrev 2015-01-21 09:48:22 följande:

Deras reaktion kan bero på att vi har väldigt svårt för att få in vikarier och det är väldigt tungt överlag. Tror inte de menade illa, men visst blir man besviken. Men nu blickar vi framåt. Vul idag visade flera ägg som vuxit till sig. :) Nytt, och förhoppningsvis sista, vul på lördag. Åh är det äntligen vår tur nu? :)

Känner igen det där med mindre flexibel arbetsplats.

Var också på vul idag, flera äggblåsor på g men ska fortsätta beh och nytt vul i helgen (jobbar såklart dag i helgen) men hoppas på att någon kollega vill byta pass med mig.

Hejja äggen!!!

Positiva tankar! Det är vår tur nu. ????????????
  • happyhappy

Ni som fått era försök avbrutna, har det varit pga överstimulering? Min läkare är rädd för överstimuli just nu. Själv känner jag inga tecken på överstimulering men vul visar många äggblåsor på g. Ska på vul nr 3 imorgon och sen görs ett ställningstagande om vi ska avbryta eller ändå köra ägguttag nästa vecka.

Hoppas på uttag å sen kanske återföring nästa cykel... Men vi får se.

Ville bara skriva av mig. Ha en fin lördag!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari