• Heystella

IVF 2015 januari - februari

Hej! Hoppar också in här i tråden :) Vi gjorde vårt första IVF försök i November som tyvärr slutade i tidigt missfall i vecka 5. Nu blir nästa försök FET med Blastocyst i Januari och jag har precis fått min ÄL för December så FET blir antagligen sista veckan i Januari.

Kram på er!

• Heystella

Är det någon av er andra här som fått positiva äl-test flera dagar irad efter missfall? Har haft äl-flytningar sedan i fredags men testat med äl-stickor sen i onsdags och alla test från ons till idag har vart positiva...jobbigt om det är massa hormoner som ska spöka :(

• Heystella
    GrukanGrace skrev 2015-01-02 23:12:17 följande:

Kan någon lista alla i ett inlägg? Någon med lite koll

Vi gör vårt 5:e försök. Tidigare korta protokollet men i senaste fick vi en bladtosystvi frysen så den ska vi testa denna gång. Bör få blödning runt den 10 sen blir det till att ha koll på äl.

Kram på er alla!

Vi hängde ju i samma tråd tidigare :) Ska också få tillbaka en fryst blasto i Januari och mensen borde dyka upp runt den 10:e för mig också. Funderade på att göra en lista i denna tråden men har inte orkat ta tag i det ännu tyvärr.
  • Heystella
    GrukanGrace skrev 2015-01-03 14:18:10 följande:

Åh så skoj samma upplägg nu jävlar ska det väl ta håller tummarna för oss

Var bor ni? Vi går i Malmö på nordic ivf. Har ni fått tillbaka från frysen förr?

Kram

Vi går också på Nordic IVF fast i Göteborg! :) Nej, har bara gjort ett färskförsök innan men inget fryst, har du det? Haha ja nu måste det väl bara funka!
  • Heystella

Mensen som skulle dykt upp den 10:e har fortfarande inte synts till. Typiskt att det ska krångla nu men jag antar att det är pga missfallet i Dec som gör att den är sen nu :/

• Heystella
    Originalmodell skrev 2015-01-14 11:41:31 följande:

Hej på er alla!

Jag hoppar in här

Vi började vår utredning i höstas och äntligen ska vi få åka till Falun för ivf. Tanken var att vi skulle hinna sätta igång med allt innan jul, men mensen segade på som vanligt. Fick ett mail om att jag skulle återkomma i januari då min mens kom och nu har den gjort det. Mailade min doktor och bekräftade det samt bad han att boka in en tid så vi kan starta någon gång! (Är ju väldigt ivrig och förväntasfull just nu) mailade han i söndags och fortf inte fått svar...

Min fråga; hur långt bort kan detta vara? Vad är det som ska klaffa med vad? Tänkte på sprutor och ägglossning.. Ska ju ha äl om ca 14 dagar.. Är livrädd att han kommer svara med att vi måste vänta ännu en månad till!! Hur länge är väntetiden för att komma till Falun? Går via privat fertilitetsutredare i Östersund.

Hej! Sprutorna startar man alltid med på andra eller tredje mensdagen! :)
  • Heystella

Kan någon lägga till mig?

Namn & Ålder: Heystella, 24år

Försök: 2 ( IVF 1 missfall v. 5)

FET: v. 6

Klinik: Nordic IVF Gbg

• Heystella

Imorgon är det dags för FET med 6-dagars blasto! Detta blir vårt andra försök :) Hoppas nu bara att den klarar upptiningen bra imorgon...är nästan mest nervös över det.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari