• Originalmodell

IVF 2015 januari - februari

Hej på er alla!

Jag hoppar in här

Vi började vår utredning i höstas och äntligen ska vi få åka till Falun för ivf. Tanken var att vi skulle hinna sätta igång med allt innan jul, men mensen segade på som vanligt. Fick ett mail om att jag skulle återkomma i januari då min mens kom och nu har den gjort det. Mailade min doktor och bekräftade det samt bad han att boka in en tid så vi kan starta någon gång! (Är ju väldigt ivrig och förväntasfull just nu) mailade han i söndags och fortf inte fått svar...

Min fråga; hur långt bort kan detta vara? Vad är det som ska klaffa med vad? Tänkte på sprutor och ägglossning.. Ska ju ha äl om ca 14 dagar.. Är livrädd att han kommer svara med att vi måste vänta ännu en månad till!! Hur länge är väntetiden för att komma till Falun? Går via privat fertilitetsutredare i Östersund.

• Originalmodell
    Akelois skrev 2015-01-14 16:53:43 följande:
    Hej!

Går och min man går också hos en privat i Östersund och ska göra äggplock och insättning i Falun =)

Jag förmodar att det är samma privata ni går hos och han kan vara lite seg på att svara.. Men verkar mycket kunnig!

Beroende på vilken behandling du ska göra men jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Efter det skulle jag vänta i tre veckor (5/1) för då börja med Synarela. Igår fick jag min "spraymens" och enligt schemat så ska jag börja med mina sprutor den 22/1.

Så det är inte alltid som man börjar med sprutorna under mensen, han mejlade till mig och skrev att fortsätter mensen över sprutstartsdatum måste jag höra av mig.

Så nu med min spraymens är jag äntligen på den cykeln som vi ska göra barn på!

Jag har inte upplevt att det är någon väntetid till Falun.
    Tack för svar Akelois????

Ja vi går nog hos samma vi Fick iaf ett svar av honom idag. Han hade bokat in en tid för oss i mars?! Och planerar in besök i Falun i maj!!? Herregud, det känns som en evighet!! Särskilt när han gav oss förhoppningar att detta skulle vara klart i jan-februari nån gång...:-/ Förstår inte varför det ska ha haft någon betydelse för mig att återkomma med datum för mina menstruationer i 2 månader om inget endå tänker ske förens om 3,5 månad? Hur var det för er? Har det gått fort med hela processen?
  • Originalmodell
    Akelois skrev 2015-01-15 09:33:36 följande:
    Skönt att få ett svar!

Ja nu ska jag prova minnas rätt.

Vi gjorde utredningen på sjukhuset och det konstaterades att min man har lågt antal spermier.

Eftersom vi för 8 år sedan lyckades skaffa en dotter på egen hand var vi inte beviljade gratisförsök så vi vände oss till Jörgensen och Falun.

I november var vi dit och jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Jag fick min mens den 15/12 och tänkte att nu jävlar drar det igång! Men inte.

Då mejlade han tillbaka att jag skulle börja spraya tre veckor efter mensen alltså den 5/1.

Nästa stopp var nu att få en mens en veckan efter spraystart och den kom som den skulle.

Jag ska fortsätta spraya 1 i varje näsborre 2 gånger om dagen till den 22/1 då jag ska spraya 1 näsborre 2 gånger om dagen samtidigt som jag tar en spruta Bemfola.

Den 26/1 samt den 29/1 ska jag till Ove för koll med ul.

Sedan är det äggplock vecka 6.

Så räknar man ihop månaderna så verkar det vara samma tid det handlar om. Han kanske tänker att även du ska göra det långa protokollet?

Här hemma räknar vi minuterna och har gjort sedan november.... Jag vet hur det känns!! Man vill ju bara vara gravid nu....
    Ja det är nog bara att konstatera att det här inte är gjort på nån vecka direkt:-/

jag skrev iaf ett mail till Jörgensen igår. Skrev och förklarade att jag blev ledsen över att det skulle ta så lång tid då han sa i nov att vi skulle vara klar efter årsskiftet, skrev såklart att jag förstog att vi inte var dom enda som behöver hans hjälp osv, och att allt kan ha varit ett missförstånd från min sida.

Han svarade tillbaka att han förstog mig, han skulle genast kolla upp om det gick att lösa på snabbare vis???? så nu håller vi tummarna att det händer något snart! Det dumma är ju att allt ska styras efter denna jävla mens...och ägglossningar... Är så fruktansvärt trött på att vänta... Vänta på mens, ägglossning, läkartid, provsvar, mail.. Och mitt i allt detta väntande så går man och hoppas.. Hoppas att det kan ju ha skett under i all denna väntan!

Just ja, han skrev "vi kan se om det blir en lysning framöver" vad menar han med det? Lysning?
  • Originalmodell
    Akelois skrev 2015-01-15 21:05:08 följande:
    Ja jag förstår precis vad du menar.... Man väntar.. Tittar i kalendern, räknar, analyserar och funderar...!!

Men samtidigt så kan jag som sagt känna ett lugn i att jag inte kan påverka något egentligen, bara låta doktorerna göra sitt och försöka se till att må så bra som möjligt.

Bra att du mejlade honom och att du fick svar! Hoppas han på något sätt kan skynda på.

Lysning vet jag inte alls vad han menar med, är det på danska så har jag för mig att det betyder "öppet område i en skog" typ.

Kanske menar ljusning?

Fick brev av han idag men det var samma tidkort och samma schema som han redan hade skickat en gång förut... (Verkar lite snurrig)
    Ja, på ett sätt så känner jag mig oxå rätt lugn då jag har ett utomkveds i bagaget för prick 2 år sedan. Och vad jag förstår så borde inte ett utomkveds kunna uppstå vid ivf va? Han gav oss domen som oförklarligt barnlösa då det inte gick att hitta några tydliga fel.. Däremot hade min karl kanske inte optimalaste resultatet men Ove tyckte att det fanns chans att ske på naturlig väg. Sen vet vi inte hur min ena äggledare fungerar efter utomkveds, såg även på vul att jag hade en mild grad av pco..

Ingenting var fungerat som det ska efter att jag fick utomkveds, kroppen har lixom blivit totalt styrd av mina tankar och mående. Det är helt sjukt vad det kan påverkas! Vi båda är i 30-års åldern och tyvärr så känner man panik pga åldern oxå, dumt jag vet, men klockan har tickat i 5 år nu! Får man fråga vilken ålder ni är i Akelois?

Haha, ja snurrig är han nog allt ibland! Men vi får vara glad att vi har hunnit haft med honom att göra innan han går i pension!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari