-
Hade aldrig skett om vi hade haft en reglerad försäljning.Anonym (Trean) skrev 2014-12-16 13:20:27 följande:Min arbetskamrats son hamnade i koma efter att ha rökt spice. Han vaknade aldrig upp igen, Så sorgligt och bara tragiskt att se en familj trasas sönder pga droger.
-
Anonym (AL) skrev 2014-12-16 13:29:08 följande:Vad kostar spice för en missbrukare? Är det så himla mycket billigare än tex cannabis OCH varför (om folk nu ska hålla på med skiten) köper folk inte och tillverkar detta själva, då torde dom kunna veta hur starkt det är och slippa ta en överdos?!?!
Vi ska vara medveten om att det är bara ett fåtal spice varianter som är så farliga, som denna som nu har dödat.
Men pga de får illegal status en efter en, så kommer nya en efter en.
Och nu kom vi till en farlig.
Testa för 5år sedan en spice, när det var relativt nytt,
Kostade inte speciellt mycket.
Men missbrukar man, så blir ju det en del man får spendera.
-
Du får det låta som det är svårt att hantera droger.Anonym (AL) skrev 2014-12-17 09:02:09 följande:Intressant läsning! MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!
-
Varför skriver du då som att det skulle vara svårt att sluta?Anonym (AL) skrev 2014-12-17 11:31:03 följande:Vilka sorts droger syftar du på? Cigaretter? Ja jag röker! Om du menar narkotika så vet jag inte hur jag skall kunna svara på det då jag ej prövat det.
-
Anonym (...) skrev 2014-12-17 13:55:25 följande:Det ÄR svårt att sluta för många.
Gränsen mellan att bruka och missbruka är hårfin, och den balansen har majoriteten av alla som brukar svårt att hålla.Nä, det är inte svårt att sluta.
Det är ca4% som får en problematisk konsumtion(Källa:Nida).
Så merparten har aldrig några problem med cannabis.
Och gränsen mellan bruk och missbruk är milslång, fattar ärligt talat inte varför du säger den är hårfin. -
Anonym (AL) skrev 2014-12-17 14:13:45 följande:Kan du utveckla, jag förstår inte vad du menar!
Såg du inte vad jag citerade????
Du skrev "MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!".
Och då svarade jag "Du får det låta som det är svårt att hantera droger.".
Det är inte svårt, de allra flesta får aldrig en problematisk konsumtion.
Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen. -
Anonym (...) skrev 2014-12-17 15:47:07 följande:Jo, för många är det svårt.
Vad menas med en "problematisk konsumtion" som 4% har?
Jag har aldrig haft problem när jag konsumerar heller, det är avslutet på konsumtionen som är det jobbiga.
Cannabis påverkar dig fysiskt när du slutar, men det innebär inte att ditt psyke tar stryk av det. Ju längre du rökt, ju värre är det.
Sluta prata som om en cannabis rökare kan sluta från en dag till en annan utan något problem alls.Det innebär man har problem med sin konsumtion, enkelt sagt de som missbrukar.
Och nej det är inte svårt att sluta.
Jag använder bara rent medicinskt, och inte ens reflekterat över att det gått 3 år snart sedan sist.
Det var senast jag hade problem att somna pga smärta.
Det är ytterst få som har problem med att sluta, men det är då ett psykiskt beroende man har svårt att avsluta.
Ser inte varför vi ska fara med osanning, i hur lätt/svårt det är att sluta.
Vi hade en fjant polis i skolan när jag var ung, som sa att man var fast efter man rökt cannabis 3ggr.
När jag kom ut i det verkliga livet, så såg jag omgående att det var riktigt bullshit allt han sa(OBS rökte inte då).
Idag har man i vissa kommuner slutat med "information" från polisen, då eleverna blev mer intresserade av cannabis efter ett sådant besök. -
Anonym (...) skrev 2014-12-17 16:21:31 följande:Försvann din värk som du använde cannabisen mot?
Jag vågar nästan satsa på att du ersatte det med någonting annat som lindrar din värk, och då är det en helt annan femma.Ja, den tog 80-90% av värken, och jag fick sova hela nätter än vakna 20-50ggr per natt.
Och det var faktiskt tvärtom, jag ersatte tramadol med cannabis.
Och när värken minskade, så tog jag inget annat.
Möjligtvis någon enstaka alvedon då och då.
Varför värken har minskat så mycket, vet jag inte. -
Anonym (...) skrev 2014-12-17 16:29:45 följande:Oj, grattis till att din värk försvann, många få dras med sådan skit livet ut.
Men det gör ju ditt fall lite mer unikt då, du hade behovet av smärtlindring.
Smärtan försvann, och då också behovet hos dig att ha något som lindrar.
Det låter heller inte som om du var någon stor-brukare av cannabis?Hehe, men ersatts med annan smärta som går i skov(psoriasis artrit).
Men sker 1-5ggr per år.
Det kunde ibland bli väldigt långa perioder där jag tog cannabis.
Sen perioder där det var bättre, var jag utan.
Har fortfarande lite ont, men stör inte min sömn.
Men aldrig riktigt gilla cannabis som så, men med tiden så brydde man sig inte om det.
Utan bara rökt eller åt, sen gick jag raka vägen till sängen för sova.
Så man hann oftast inte känna av så mycket, innan man sov.
Det är rätt ofta man får den annars, att man bara tar cannabis för ruset.
Men svårt känna rus när man sover ;) -
Anonym (Trean) skrev 2014-12-19 12:39:13 följande:Verkligen? Men du, nu bor jag ju inte i Sverige och här såldes varan över disk i butik helt lagligt jämte andra rök-varor och tillbehör.
Numera har den blivit olaglig men när detta hände var det en fullt laglig vara med kontrollerat innehåll (reglerad försäljning).
Vad är nästa ursäkt? Det finns massor med lagliga saker som dödar.Aldrig använt nått som ursäkt.
Men du har rätt, vi har saker som är rätt så farliga och lagliga.
Det är när man kan ha skoj samtidigt, som man tar och gör det olagligt.
Så att nått är lagligt betyder inte att det är ofarligt.
men blir lite fel när man har en lag som är mer skadlig än själva cannabisen i sig.
Spice hade aldrig funnits för försäljning, i en reglerad marknad.
Varför ta syntetiska imitationer, när det finns naturliga.
Som i sin tur har använts i 10000%
Att reglera par droger, skulle helt skjuta de syntetiska drogerna i sank.
Konsumtionen ökar på cannabis lavinartat(I ETT FÖRBUD), när dessa kommer i polisers närhet.
Så hoppar de till spice, då dessa är icke spårbara och lagliga i en del fall.
Och nu visar dig sig spice dödar.
Därmed dödar lagen, och bör ses över omedelbart om man har det minsta intresse för människoliv.
Och då känns ju ett förbud för det är farligt, rent ut sagt hysteriskt hyckleri.
Exakt så, så just denna spicesort som tagit par liv, skulle aldrig hamnat på butikshyllan.Anonym (nopps) skrev 2014-12-19 15:27:33 följande:Tror du missade poängen, om cannabis hade varit reglerat och sålts till myndigt folk skulle vi aldrig ha livsfarliga imitationer.