Fertilitetsutredning 2014/2015
Min läkare har sagt att om man har flera blåsor men olika stora så släpper dom samtidigt när den största släpper.
Min läkare har sagt att om man har flera blåsor men olika stora så släpper dom samtidigt när den största släpper.
min läkare sa de kan släppa olika dagar :/
Så nu är ansökan om fertilitetutredning postad. Bara invänta de tre månaders väntetid dock :(
Efter 2 år utan skydd och 4 månader med pergotime har jag plussat.
Shit trodde aldrig JAG skulle skriva de.
Nu hoppas jag innerligt att mensen lyser med sin frånvaro.
Bim-2 testade med rfsu testa tidigt.
Fått svaga streck på testen från graviditetskollen.
Men efter detta vågar jag äntligen tro på de ????
Tack så mycket
hört att styrkan ska inte spela någon roll bara det ökar å det har det gjort sakta men ökat iallafall
hoppas det ger resultat nästa månad då för er.
är det för att få i gång ägglossning det med?
Hoppas ingen tycker detta är olämpligt men hittade en forskningsgrej. Dom söker gravida som har PCOS.
www.studentkaninen.se/studier/visa/326-Aer_du_gravid_och_har_PCOS
Ge inte upp.
Får du komma in å göra vul för att se så medecinen hjälper annars fråga om de.
Då säger de vilken dag de släpper med största sannolik.
Hej på er
Nu bör jag bli lite nervös inför Måndag den 5/10. Jag ska då göra äggledarspolning.
Jag har fått fr mig att detta kommer göra ont.
Känner mig mer avslappnad sen första besöket då vi äntligen har startat.
Till er som är eller har varit i samma situation. Hur hanterar/hanterade ni tankarna kring utredningen? Efter första mötet kände jag mig lugn, men bara några dagar efter kom tankarna och nedstämdheten tillbaks. Hur ska jag orka vänta tills nästa kallelse kommer? Längtan, oro och av någon anledning även sorg tar kål på mig! Jag vill att det ska gå fort, jag vill börja med något, ha en plan. Antar att detta är normala känslor som man lär sig hantera med tiden.
Hur lång tid tog utredningen för er, ni som är klara eller börja närma er slutet på utredningen?
Hoppar gärna in här med er andra, skulle vara skönt att få ventilera med andra i samma situation. :)
Jag ringde kvinnokliniken innan sommaren i år då vi hade försökt över ett år. I september fick vi tid och hade första mötet den 17e. Fått remisser för prov innan mötet, men var osäker på om vi skulle bli beviljade hjälp då jag ligger över bmi-gränsen så jag väntade med att ta dom. På mötet fick jag som mål att fortsätta gå ner i vikt samt att vi pratade om levnadsvanor, menscykel och gjorde vul. Vid vul såg man många och fina ägg på båda äggstockarna, vilket jag fick veta var positivt.
Därefter har jag nu lämnat progesteronprov samt de andra som tas i början på cykeln. På onsdag 7/10 ska jag göra äggledarspolning och är livrädd. Sambon tar blodprov på fredag nästa vecka och vi väntar på tid för spermieprov. Någon som vet hur det går till? Kan man göra det hemma, eller görs det på kliniken? Jag förstår att man "gör" en vanlig ejakulation men skulle gärna vilja veta mer info i väntan på brev :)
Vi har försökt i 17 månader och är inne på 18e, första barnet. Jag är 24år och sambon 28, inga barn sedan tidigare men jag har varit gravid två ggr förut för fyra och fem år sedan (missfall och abort), men inte med min nuvarande partner.
Hoppas på att hitta gemenskap här inne, det är inte lätt att gå igenom denna resa ensam!
En fråga till er som har/ska göra ivf. Hur lång tid tog det innan ni fick ivf?
Vad var era bekymmer som gjorde att det inte gick?
Vi var på utredning för 1 år sen och vi blen erbjudna ivf direkt. Dock så valde vi att inte göra det då eftersom vi ville prova själv lite till sant testa insemination eftersom demonterad hittar något fel på oss. Allt ser jätte bra ut( tester värden, ägl.spolning) mm ????