Fertilitetsutredning 2014/2015
Hej, jag hoppar gärna in här! Känner att jag inte alls passar in i de vanliga BIM-trådarna längre och blir bara deppig när jag ser att de flesta är på 1:a eller 2:a eller 3:e försöket...
Vi har försökt sedan mars och har under hösten gjort lite olika utredningar. Jag har oregelbunden mens, 32-40 dagar. Får dock utslag på äl-test varje månad och mens ca 14 dagare efter det. Jag har fått lämna blodprov, gyn har gjort VUL och nu före jul lämnade sambon spermaprov. Det enda som hittills verkar galet är att jag får låga progesteronvärden, alltså troligtvis ingen ägglossning. Äggstockarna ser fina ut på VUL, jag har ingen PCO. Men ändå ingen ägglossning tydligen? Har tagit en enkelkur Pergotime, men fick inte ägglossning för det. Har nu tagit en dubbelkur och får svar på det blodprovet i morgon. Räknar med att det är negativt =(. Känner mig allmänt uppgiven.
Skönt att hitta lite andra i samma sits! Hoppas så himla mycket på en bebis eller åtminstone en graviditet 2015, men just nu tror jag ingenting kommer funka.