Inlägg från: Anonym (Anti FUB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anti FUB)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Dixie skrev 2014-12-14 21:52:18 följande:

varför? om du aldrig insåg att han hade någon utvecklingsstörning så måste den ju varit mycket lindrig  - annars hade du väl upptäkt det? 

det är en så konstig och obehaglig känsla :(
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Aspen) skrev 2014-12-14 22:08:26 följande:

Man tror att Einstein, Newton, Michelangelo och karl den 12:e hade Asperger.

Det visar väl lite på vad den diagnosen handlar om.

tycker de snubbarna är ointressanta och på den tiden fanns det inte diagnoser
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 21:58:55 följande:

Uppenbarligen är han inte särskilt knepig om du inte visste om det förrän du såg brevet från FUB.

Men mitt hjärta krossades
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:06:57 följande:

Vad vet du egentligen? Att han fick ett brev frân FUB, är det enda? Sâ du vet inte varför eller vad brevet handlar om, vad han har för syndrom om han nu har något överhuvudtaget? Han kanske har skänkt pengar till organisationen och fâtt brev av den av den anledningen, hur kan du döma någon för att de fâtt ett brev?

han sa att han tillhörde FUB. han skämms mer och mer över det. han har inte skänkt pengar dit. han har AS
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (What) skrev 2014-12-14 22:11:37 följande:

Hur kan man vara EMOT ett förbund för utvecklingsstörda? Det är ju asbra att förbund där människor med en viss diagnos och deras anhöriga kan mötas och samarbeta. Men du är nog inte alls rätt tjej för honom, hoppas han träffar någon som älskar honom för den han är.

han har börjat skämmas mer och mer över att han tillhör FUB sem vi började umgås
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (?) skrev 2014-12-14 22:03:52 följande:

Alltså... jag har svårt att förstå att man inte skulle märka om en människa man umgås med verkar utvecklingsstörd, även lindrigt.

Men OM det nu är så, och TS upptäckt detta efterhans, så inte fanken skulle jag heller vilja vara tillsammans med nån som tillhör FUB...

Säga vad ni vill om funktionshinder och om hur samhället måste bli mer tillgängligt, fördomsfritt, att alla ska accepteras för dem de är och att alla har lika stort värde, vilket vi ju har...

Men jag skulle ändå aldrig nånsin vilja ha en partner med låg begåvning. Sorry. Jag tror inte att jag är ensam om det. Antagligen  är det väl personer med eget intresse i såna saker som skriver i tråden, för jag har mycket svårt att tro att gemene man är så öppna för att inleda relationer med utvecklingsstörda.

han verkade normal först

nä där ser du det är ju pinsamt att han tillhör FUB

det är ji mycket fördomar i samhället.

han har asperger och jag kan inte bli ihop med en sådan
  • Anonym (Anti FUB)
    bitty skrev 2014-12-14 22:15:03 följande:

Låg begåvning - nej tack.

Men jag skulle inte rata någon som jag tyckte om för att det visar sig att han har Aspergers.Det här inlägget sa allt om nivån på din intelligens.

men jag vill ha en normal kille.....
  • Anonym (Anti FUB)
    Dixie skrev 2014-12-14 22:21:10 följande:

då var det väl tur att ni aldrig blev tillsammans........ men varför skyler du på samhället - det är ju du som har fördomar mot asperger!

du har väl sett filmen i rymden finns inga känslor?
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (What) skrev 2014-12-14 22:22:57 följande:

Det kanske beror på ditt inflytande? Du verkar bry dig allt för mycket om vad folk kan tänkas tycka. Att någon har Asperger är inte någon pinsamt. Och du märkte det som sagt inte ens.

jag vill ha en kille jag kan visa upp för mina vänner och släktingar och vara stolt över att jag har
  • Anonym (Anti FUB)
    Anonym (Konstigt) skrev 2014-12-14 22:24:57 följande:

Fy vad hemskt att han ska behöva skämmas över sig själv och du uppmuntrar till det dessutom. Det är inte kärlek... 

vad skulle jag ha sagt när han säger att han skämms istället?
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad