Han tillhör FUB jag blev förtvivlad
Ni är inte rätt för varandra. Gör bara slut och titta inte tillbaka. Han hittar förhoppningsvis en tjej som gillar honom för den han är, det förtjänar alla att göra.
Ni är inte rätt för varandra. Gör bara slut och titta inte tillbaka. Han hittar förhoppningsvis en tjej som gillar honom för den han är, det förtjänar alla att göra.
du avgör helt själv vad du ska göra, det finns en katalog utav olika brister och sjukdomar man kan födas med eller ha, När ni inledde eran relation fanns det ju något som du då tyckte om. Nu har du fått veta att han troligen har lindrig utvecklingsstörning
Han behöver också träffa någon som tar honom för det han är,som gillar honom på riktigt
Om du umgicks med den här killen i ett år utan att märka av att han hade en utvecklingsstörning så skulle jag faktiskt tro att du också ligger i underkanten av normalskalan rent kognitionsmässigt. Det är ju inget fel i sig. Min egen lillasyster har en lindrig utvecklingsstörning och det märks väldigt snart för en utomstående person.
Är det kanske anledningen till att du reagerar så starkt? Att ha en utvecklingsstörning ger en stämpel från omgivningen, är du kanske rädd att "smittas" av den sociala utsatt som det kan innebära att ha ett förhållande med en utvecklingsstörd person?
Ditt ologiska resonemang om att du är anti-FUB för att du själv har negativa associationer till föreningen på grund av din upptäckt vittnar om ett ganska simpelt tänkande. Men tack för påminnelsen, jag ska uppdatera mitt medlemsskap!
Sedan ska du såklart inte ha ett förhållande med någon som du inte tycker om. Men att se ned på en person bara för att den har en utvecklingsstörning är faktiskt lågt.
Du märker inte att pojken är utvecklingsstörd tills han får post ifrån fub, men är anti-fub sedan dess? Ja du, den du.
Logik
Som du skriver och resonerar låter du rätt lågbegåvad själv, lycka till att hitta en "normalstörd" kille...
Ja. Nu sa väl inte någon här att du borde vara ihop med någon som du inte vill vara med för att börja med. Absolut okej att du inte känner för att vara partner till någon utvecklingsstörd, men din resonemang kring saken upplever jag som milt sagt, lite märkligt. För det första. Varför börjar du undra detta efter ett år? För det andra. Om han inte hade fått post från fub skulle ni fortfarande vara ett par, eftersom du tidigare inte märkte något av hans funktionsnedsättning. För det tredje. Vad har fub med saken å göra? Varför hatar du en förening som finns till för att hjälpa och stödja personer med någon slags utvecklingsproblematik och deras anhöriga? Du låter lite som, om han inte varit med i fub skulle han inte ha någon utvecklingsstörning, istället för, han är med i fub för att han har någon störning. Lika löjligt att säga om vi inte hade varit med i unga cancersjuka hade vårt barn inte fått cancer, istället för...................
Får man fråga vad ditt ex har för funktionsnedsättning? Min store bror har Asperger. Idag lever han ett liv som alla andra. Han är gift. Har en liten tös och jobbar som arkivarie på högskolan. Inte desto trots har han en diagnos som kan yttra sig i att han kanske inte är lika spontan som de flesta andra. Han har sina egna rutiner, typ. Men bara för att han har diagnosen Asperger är han inte intellektuell nedsatt på något sätt. Tvärtom. Som de flesta med den diagnosen har han ett mycket högt IQ. Så, du borde vara försiktigt, vem du kallar "retardet", för någon elak människa skulle komma då på tanken och undra varför du inte tidigare märkt något. Inte så att du också har lite, kanske kognitiva problem?
men jag förstår inte problemet - det var bara för att du såg ett brev från FUB som du insåg att du inte ville vara tillsammans med honom?!
du inte förstod att han var utvecklingsstörd förrän du såg detta brev?
Så han har Aspergers syndrom?
Jag undrar också vad du menar med utvecklingsstörd? Om du tänker att han har lägre intelligens än genomsnittet så har du fel om det är Aspergers han har.
Ett tips är att läsa på lite om det.