Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Är det "ÄlskarBenjaminSyrsa" som är i farten igen? Låter lite så, samma slags hangups.

TS. Släpp det och gå vidare. Ni var ju aldrig ihop, så varför älta en sån grej?

MVH
    Aniiee,
    aspie, IQ162, underbart familjeliv, bra, intressant och jobb, aktiv fritid, ett handfull specialintressen och tusen gånger mer öppen och elokvent än TS.
    Stödmedlem i SRF.

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 23:37:27 följande:
    ska kolla de, och om jag har en utvecklingsstörning kommer jag ta livet av mig!
    Nej, det kommer du inte....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 00:27:35 följande:
    om jag skulle få den så skulle jag ta livet av mig, Annie Lööf! jag vill inte vara ett miffo
    Var inte ett miffo då.

Random flyby shooting Solig
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 00:56:32 följande:
    Miffo och idiot betydde från början utvecklingsstörd.
    Nja, miffo är snarare slang/förkortning för missfoster, som inte är samma sak som utvecklingsstörd. Ett missfoster är, per definition, någon som föds missbildad. Idag skulle vi nog säga gravt missbildad. Det mest välkända miffot torde väl vara Ringaren Quasimodo i Notre Dames katedral i Paris. Forskare är numera tämligen säkra på att han faktiskt existerat och att Victor Hugo, som skrev boken Notre Dame de Paris (Ringare i Notre Dame) kände honom personligen. Det är först på senare tid ordet miffo har används i överförd bemärkelse till att betyda "konstig" med överbetoningen "ska vara rädd för den som är [konstig]".

Idiot betydde idiot, men det är helt sant att de flesta idioter var det som idag kallas för utvecklingsstörd.

Hur som helst så kommer du inte ta livet av dig eller vara ett miffo. Det enda du kommer vara är drama queen, men det är du redan, så det gör ingen skillnad.....
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 01:15:13 följande:
    Jag vet inte så mycket om ringaren i notredam man i disneys version heter stenfigurerna Victor och Hugo vet jag.

Idiot betydde utvecklingsstörd

det är väl upp till mig men aspergare är jobbiga tycker jag eller Assburgers borde man säga egentligen. jag är ingen dramaqueen, Annie Lööf! hur vet du att jag inte kommer göra det isåfall? vilket jag kommer göra!
    Disneyversionen är ju bra. Särskilt för att vara disney.

Potato, tomato.

Det är inte upp till dig hur andra är, men det är absolut upp till dig hur du uppfattar andra. Att du har låst dig är faktiskt bara ditt egna ansvar och varken ditt ex (som förmodligen inte har asperger, eftersom det inte är en utveckligsstörning) eller någon annans. Bara ditt helt egna problem, som du antingen kan omfamna och ge dig hän till eller motarbeta och förändra, helt på eget bevåg. 

Att du kallar saker för något det inte är säger en hel del om hur mogen du är. Jag tippar på 14-15 normalstörd eller äldre, med utvecklingsstörning. Att kalla asperger för "assburgers" och mig för Annie Lööf är bara löjligt och vinenr dig inga som helst poäng, varken på det intellektuella planet eller för sympatier. Det säger bara änmer vilken omogen drama queen du är. 

Och jag vet det därför att drama queens gärna slänger sig med saker som "jag kommer ta livet av mig om X", men det för de aldrig. De som VERKLIGEN tar livet av sig säger inte sånt. 
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-15 20:17:25 följande:
    han var inte som en sterotypisk aspergare och jag visste inte vad det var då men nu vet jag vad det är. han kan ta vuxet ansvar och är vuxen i tänke sättet. därför märkte jag inget
    De flesta aspergare kan ta vuxet ansvar och är vuxna i tänket. Långt mer än de flesta normalstörda, faktiskt.
  • Aniiee
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-20 04:02:27 följande:
    låter sjukt,
    Varför låter det sjukt?
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad