• bitty

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 21:30:09 följande:
    Han säger att han har samma som du nämnde men vi blev aldrig ihop. jag vill inte ha någon med den diagnosen
    Så han har Aspergers syndrom?

Jag undrar också vad du menar med utvecklingsstörd? Om du tänker att han har lägre intelligens än genomsnittet så har du fel om det är Aspergers han har.
    Ett tips är att läsa på lite om det.
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 21:52:10 följande:
    men jag vill inte visa upp en kille med asperger för mina vänner och släkt! han har inte låg intelligens men aspergare kan vara knepiga ibland.
    Uppenbarligen är han inte särskilt knepig om du inte visste om det förrän du såg brevet från FUB.
  • bitty
    Anonym (?) skrev 2014-12-14 22:03:52 följande:

Alltså... jag har svårt att förstå att man inte skulle märka om en människa man umgås med verkar utvecklingsstörd, även lindrigt.

Men OM det nu är så, och TS upptäckt detta efterhans, så inte fanken skulle jag heller vilja vara tillsammans med nån som tillhör FUB...

Säga vad ni vill om funktionshinder och om hur samhället måste bli mer tillgängligt, fördomsfritt, att alla ska accepteras för dem de är och att alla har lika stort värde, vilket vi ju har...

Men jag skulle ändå aldrig nånsin vilja ha en partner med låg begåvning. Sorry. Jag tror inte att jag är ensam om det. Antagligen  är det väl personer med eget intresse i såna saker som skriver i tråden, för jag har mycket svårt att tro att gemene man är så öppna för att inleda relationer med utvecklingsstörda.

Låg begåvning - nej tack.
    Men jag skulle inte rata någon som jag tyckte om för att det visar sig att han har Aspergers.
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:10:40 följande:
    tycker de snubbarna är ointressanta och på den tiden fanns det inte diagnoser
    Det här inlägget sa allt om nivån på din intelligens.

• bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:20:44 följande:
    men jag vill ha en normal kille.....
    Vad exakt är det som är "normalt"?

Och du skriver att han verkade "normal" i början, han kan knappast ha ändrat personlighet bara för att du fick reda på att han har AS. Det betyder att det är dina fördomar och hjärnspöken som ställer till det.

Däremot tror jag att han har det mycket bättre utan dig.
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:26:03 följande:
    du har väl sett filmen i rymden finns inga känslor?
    OMFG alla med AS är inte så. Jag har träffat personer som är bra mycket värre än han i filmen och personer som man inte märker av det på om hen inte berättar det själv. Och flera personer mellan de lägena.

Killen du har träffat hör tydligen till den senare gruppen eftersom att du inte ens misstänkte det förrän du såg brevet.
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:32:40 följande:
    folk som inte har diagnoser är normala. han vill gärna ha mig och ha en villa med mig och resa utomlands med mig säger han men jag vet inte riktigt..
    Inte tydligt svar, vad definierar du som normalt?
    Vad för diagnoser syftar du på? Psykiatriska eller somatiska?

Vad är det som gör dig så rädd när det kommer till Aspergers?
    Du tyckte ju om honom före du fick veta, vad ändrades? Han är fortfarande samma person för det där har han haft hela livet.
  • bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:34:47 följande:
    jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.

• bitty
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:41:23 följande:
    psykatriska.

aspergare är svåra att ha och göra med. jag blev så shockad när jag såg det
    Åter igen, uppenbarligen är han inte särskilt svår att ha och göra med!

En psykiatrisk diagnos kan alla få, vart drar du gränsen?
    Skulle du stanna med din partner om hen fick ångestproblematik? Depression? Psykos? PTSD?
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad