Inlägg från: Anonym (Konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstigt)

Han tillhör FUB jag blev förtvivlad

Vad vet du egentligen? Att han fick ett brev frân FUB, är det enda? Sâ du vet inte varför eller vad brevet handlar om, vad han har för syndrom om han nu har något överhuvudtaget? Han kanske har skänkt pengar till organisationen och fâtt brev av den av den anledningen, hur kan du döma någon för att de fâtt ett brev?

• Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:14:55 följande:
    han sa att han tillhörde FUB. han skämms mer och mer över det. han har inte skänkt pengar dit. han har AS
    Fy vad hemskt att han ska behöva skämmas över sig själv och du uppmuntrar till det dessutom. Det är inte kärlek... 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:20:44 följande:
    men jag vill ha en normal kille.....
    Hur gammal är du? Ingen människa är helt normal vet du och om någon är det sâ är nog personen ganska tråkig. Grejen är att fokusera pâ det fina i personen, sâ är det med vem man än är med. Om du inte hade märkt något "avvikande" som du inte gillade hos honom innan du sâg brevet sâ ser jag inte vad problemet är. 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:27:18 följande:
    jag vill ha en kille jag kan visa upp för mina vänner och släktingar och vara stolt över att jag har
    Är det viktigare än att du älskar personen i fråga? Hör du inte själv hur absurt det låter? Vad sitter du och säger? Någon att visa upp?

Om du inte märkte något konstigt, varför skulle dina vänner och släktingar göra det? 
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:30:41 följande:
    får jag fråga skulle du ha varit ihop med någon med AS?
    Om jag verkligen älskade personen sâ ja. Det skulle i alla fall inte hänga pâ sâna saker som om jag skulle vilja "visa upp" min kille inför vänner och familj. Lyckan sitter verkligen inte i vad man visar upp för andra.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-14 22:34:47 följande:
    jag skulle adopterat bort de om de hade utvecklingsstörning vill inte ha sådana barn.
    Okej du har en lång väg att gâ. Jag hoppas att du är väldigt väldigt ung och har tid pâ dig att mogna och komma lite längre i din människosyn, synd annars. I annat fall skulle man kunna tro att du själv lider av något som kännetecknas av brist pâ empati och känsloliv.
  • Anonym (Konstigt)

Varför skriver du om detta på Familjeliv?

• Anonym (Konstigt)
    micromat skrev 2014-12-15 16:50:39 följande:

Tycker det är rätt pinsamt att du inte insåg att han hade en "störning" förrän du såg ett brev om det..

Det får en ju verkligen att undra vart du ligger på skalan..

Tror inte att du är vad man kallar för "normalstörd" för då hade du upptäckt att något var på tok långt innan du såg brevet..

Pinsamt att dissa någon med en störning när du med all trolighet har en själv.. ;)

Men fy, tycker du verkligen att det är rättfärdigat att vara så elak mot TS bara för att hon själv är elak mot någon? Tänk efter.
  • Anonym (Konstigt)
    micromat skrev 2014-12-15 18:41:38 följande:

Tycker inte jag var särskilt elak.. Det tog ett helt år innan ts förstod det och enda orsaken var för att hon såg ett brev.. Hade hon inte sett det hade dom säkerligen varit tillsammans idag utan att ts vetat någonting..

Jag menar att om det du säger är sant så kanske man borde ha lite överseende med TS, om hon lider av något är det ju inte hennes fel.
  • Anonym (Konstigt)
    EnAnonumius skrev 2014-12-16 00:22:10 följande:
    Vad är det för diagnos du har som inte kan sitta ned och skaffa fram fakta och lära dig?

Jag kommer att använda ditt ordval "stereotypisk". 

En stereotypisk aspergare utvecklas normalt och kan ta ett vuxet ansvar och har moget vuxet tankesätt som vilken vanlig människa som helst utan "diagnos".

Sedan så kan man ju undra varför du väljer att använda fördomar som fakta? Och varför är du så nedvärderande mot folk som är annorlunda än dig? 
    Att vara annorlunda betyder INTE att man är onormal.

Sedan så kankse du kan förklara vad du u bygger detta på med att funktionshinder skulle vara ärftliga?  Du har ju skrivit flera gånger i tråden att du inte vill skaffa barn med en som har asperger för du vill inta ha barn med diagnos.

Kan lugnt säga att det finns folk med utvecklingstörning som har bättre grundkunskaper och kan vara rätt så allmänbildade (fast de kanske ändå har inte mycket till IQ egentligen)  än vad du visar prov på. 
    Alla syndrom som faller innanför autism-spektret (som AS) kan ha en liten ärftlig faktor även om en del antas komma frân omgivningen, särskilt frân väldigt tidigt i livet (innan födseln eller kort efter). Med AS vet man inte exakt vilken procent av fall som kan anses ärftliga men det utesluts inte att det kan finnas genetiska anlag som gör att AS lättare utlöses om det blir "triggat". 

Men nu är ju mânga andra saker ärftliga också, till exempel intelligens eller för den delen depression.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Anti FUB) skrev 2014-12-20 03:59:01 följande:

jag vill bara ha normala barn i framtiden om jag får några skulle inte stå ut med ett utvecklingsstört barn. jag är inte oempatisk

Att skaffa barn med en "normal" person garanterar INTE att ditt barn blir friskt och utan utvecklingsstörning, det kan hända vem som helst. Om du inte vill riskera att få ett utvecklingsstört barn får du låta bli att skaffa barn.
Svar på tråden Han tillhör FUB jag blev förtvivlad