Inlägg från: Filiplopp |Visa alla inlägg
  • Filiplopp

Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?

Se ut? Lucian kan väl se ut som den vill. Men ska se god/snäll ut med vackra ögon och ett fint leende. Ett långt hår är en bonus..
    Annars ska Lucia var klädd i traditionella luciakläder och ljuskrona på huvudet.

• Filiplopp

Jag är glad så länge vi får ha kvar vår Luciatradition i skolorna/förskolorna. Den är mysig och barnen tycker det är roligt.
    Vem vet snart kanske den dras in. Så tror nog att det gäller att hänga med i utvecklingen.
    Kan tänka mig en liten muslimsk tjej med glitter eller ljuskrona runt sjalen  på dagis med tindrande ögon.Flört

• Filiplopp
    Lilje skrev 2014-12-14 13:33:17 följande:
    Varför skall en dagistjej behöva ha slöja?
    Behöva och behöva. Har inte du sett att de finns. Eller får inte de vara med?
  • Filiplopp
    Anonym (-) skrev 2014-12-14 19:37:02 följande:
    Så små muslimska tjejer bär inte slöja. Det är när man når tidiga tonåren. Innan dess har de inte det. Finns ingen anledning.
    Ok. Men jag har sett små tjejer på 5-6 år som haft det. Och om de har det. Får de se ut som de vill i luciatåget i skolan/förskolan
    Har sett en liten tjej med sjal med glitter utanpå sjalen och tyckte hon var jättesöt......
  • Filiplopp
    Centurione skrev 2014-12-14 20:09:41 följande:
    Sött är det. Men det hämmar flickornas motoriska utveckling. Samtidigt får deras bröder rasa runt i bekväma byxor o gympaskor, spela fotboll och klättra i klätterställningar. Undrar varför feministerna inte rasar emot detta..? Obestämd
    Det gör de säkert, men förhoppningsvis inte under barnens luciatåg.
    Fast den här flickan hade bara en sjal. För övrigt brukar hon ha likadana kläder som alla andra. Och då hämmas hon ju inte så mycket. En sjal på huvudet är inte mer i vägen än en keps. Nej nu ångrar jag att jag nämnde det över huvud taget. För ni ser ju bara det negativa. Tråkmånsar.Glad
  • Filiplopp

Bara det inte går med en massa gamla rödklädda fula gubbar med skägg i tåget. Så funkar det mesta.

Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?