Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?

Centurione skrev 2014-12-14 10:27:03 följande:

Det KAN hon i och för sig ha varit. Det fanns och finns fortfarande blonda, blåögda och ljushyllta kvinnor i Italien. Och eftersom namnen på den tiden sa något om utseendet, och Lucia/Lucius har med ljus att göra, så kan det ha varit så att släkten var ljusa i färgerna.

Lucia var de facto nästan svarthårig.

Lucia betyder inte att HON var ljus, utan att hon kommer med ljus.
  • Anonym (-)
    Filiplopp skrev 2014-12-14 13:43:07 följande:

Behöva och behöva. Har inte du sett att de finns. Eller får inte de vara med?

Så små muslimska tjejer bär inte slöja. Det är när man når tidiga tonåren. Innan dess har de inte det. Finns ingen anledning.
  • Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-14 19:47:48 följande:

Jag undrar också. Hon kanske har en tidsmaskin..?

Ja, du kan få låna den. 40-talet ringde nämligen och frågade vart fan du hade tagit vägen.
    Centurione skrev 2014-12-14 19:47:16 följande:

Varför hade min somaliska grannflicka slöja redan i somras, då, när hon var bara c:a 18 månader gammal..?

Icke könsmogna behöver inte dölja sig. Fråga din granne varför hen inte är påläst.
  • Anonym (-)
    Anonym (lucia2) skrev 2014-12-15 08:30:48 följande:

Lucia var från Italien så hade absolut mörkt hår. Varför hon är blond här är för att de flesta tjejer i Sverige är/var blonda då så därför blev det naturligt att hon var det förr i tiden och numera när långt ifrån alla svenska tjejer är blonda så har man hållit fast vid det.

Källa på det?
  • Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-15 16:29:19 följande:

Okej, okej. Lucia ska vara en svart muslimsk homosexuell transvestit. Då kan väl inte DO eller Mona Sahlin ha något att anmärka..?!

Så du har något emot rullstolsbundna? Eller varför nämnde du inte att den svarta, muslimska homosexuella transvestiten kanske faktiskt kan sitta i rullstol.
    Döva? Stumma? Blinda?
    Tycker att du är väldigt selektiv.
  • Anonym (-)
    Centurione skrev 2014-12-15 17:25:23 följande:
    Jag var ironisk, om du inte förstod det. Jag övervägde faktiskt att ta med "rullstolsburen", men när jag tänkte efter så tyckte jag inte att en rullstolsburen Lucia - som har alla de andra kriterierna för en lucia, det vill säga vackert ansikte, blont hår, blåa ögon, vänt ansiktsuttryck och smal kroppsbyggnad - skulle vara så illa ändå. I SITT SAMMANHANG skulle det kunna vara riktigt vettigt till och med. (Fast kanske inte som Sveriges Lucia då.)
    Det var nog du som inte förstod hörru.
Svar på tråden Hur skulle Lucia se ut om du fick bestämma?