Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

hur går en utredning till?

Vi har genomgått en utredning på sophiahemmet efter att ha försökt i över 1 år
    vi fick komma på ett samtal där vi berättade lite om bakgrund, om min mens menscykel osv vi fick lämna blodprov på plats.

sen fick jag komma på spolning av äggledarna
    min pojkvän fick lämna spermaprov
    och nu väntar vi på en ny tid till sophiahemmet där vi pratar om provsvaren och hur vi ska gå vidare.

lycka till!

• Decibel84
    smiley85girl skrev 2014-12-14 20:02:22 följande:
    okej vad spännande hoppas det går snabbt för er att få rätt hjälp.
    är det privat? för då behövs väl ingen remiss?
    Tänkte ringa i morgon, är faktiskt nervös fast det bara är att ringa men ett steg i rätt riktning hoppas jag =)
    Lycka till på nästa besök :)
    nej ingen remiss, jag ringde bara dit då jag hört mycket gott om dom, och fick en tid
    och fick verkligen ett bra bemötande

tack!
  • Decibel84
    smiley85girl skrev 2014-12-15 19:38:03 följande:

Jag ringde min Bm i dag som tyckte jag skulle ringa direkt till en fertilitets mottagning, då de där inte kan göra något å det bara tar längre tid :(
    Hon tyckte jag skulle ringa på en gång så fick ett direktnummer men kom inte fram på de numret.
    där skulle de då kunna göra en utredning å se om det är pco lr cystor lr vad det nu kan vara.

någon som vet vad de brukar ha för "krav" för att man ska få hjälp?

kravet brukar vara att man försökt bli med barn i minst ett år för att göra en fertilitetsutreding
  • Decibel84
    smiley85girl skrev 2014-12-15 20:55:11 följande:
    okej jag slutade med mini pillerna sommaren -13 så det är 1,5 år sedan.
    men hört vissa har 2 år å massa "krav" men inte hört vad mer än att många har diverse krav
    Jag har bara hört ett år.
    Men jag tycker du ska googla på olika kliniker nära dig och ringa runt:)
  • Decibel84
    smiley85girl skrev 2014-12-16 18:54:15 följande:

kan man ringa två mottagningar en privat mottagning med landstingets taxa och den på sjukhuset min bm gav mig numret till.

du får väl ringa så många du vill?:)

• Decibel84
    smiley85girl skrev 2014-12-16 20:34:48 följande:

jo fast tänkte om det kan se det via journalerna lr kanske inte går till så?
    förstår inte hur man kan vara så nervös för ett samtal :)

ring och boka på ett ställe som känns bra för dig helt enkelt.
Svar på tråden hur går en utredning till?