Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

hur går en utredning till?

Cb brukar ge bättre utslag än de vanliga billiga stickorna eftersom de mäter mer än ett hormon, LH, som ökar vid ägglossning. Tror du kan lita på cb :)

Ang ditt sekret så är det långt ifrån alla som får det, jag vet en tjej här på FL som inte hade sekret och hon blev gravid förra månaden, med lite hjälp av cb's fertilitetsglidmedel :) Finns att köpa på bla billigatester.se.

Dina stick/molvärk kring ägglossning är positivt så tror nog att din ägglossning funkar som den ska :)

Är din menscykel regelbunden?

Upptäcker de att du har dålig ägglossning kan de skriva ut något som heter pergotime som stimulerar ägglossning. Lycka till :)

Bättre svar iaf ;)

• Anonym (anonym)
    Jag är bara jag skrev 2014-12-13 22:05:25 följande:

ja,ursäkta då att syrran ligger för döden och jag inte riktigt orkade svara ordentligt!!

Gör nåt vettigare än att sitta här då och bli sur över allt och inget. Jag kan inte göra ett dugg åt din syster och än mindre åt att du blir sådär fruktansvärt sur.
  • Anonym (anonym)
    smiley85girl skrev 2014-12-14 19:58:57 följande:

men är det normalt att få "skit" ont efter ägglossning i går fick jag riktigt ont känns som det vänder sig ut å in i tjejmagen :( ändå är det 14 dagar kvar till mens å cb monitorn visade max för 3 dagar sen.

ska ringa i morgon å se om jag får komma på en undersökning så det inte an vara pco lr något annat :/

jag har regelbunden mencykel men blöder knappt något alls 2-4 dagar men väldigt väldigt lite inte alls som "förr" ätit mini pilller i 10 år.

får kika lite mer på fertilitetsglidet  :)

Har du regelbunden menscykel så är sannolikheten stor att du även har ägglossning :) Det är även vanligt att ha ont när den sker, jag själv hör till den skaran.

Att tänka på är att det kan vara en ofarlig cysta som spricker, vilket även det har hänt mig. Tycker du gör rätt i att kolla upp det hela då det lugnar :) Lycka till!
  • Anonym (anonym)
    smiley85girl skrev 2014-12-14 20:51:29 följande:

jo jag hoppas jag har det men tycker något borde hända med :/ slutade med pillrerna för 1.5 år sedan. Men bara använt ägglossningstickor i 4 månader och då har jag bara fått utslag 2 gg med monitorn.

jag har haft cysta förut fick remiss till gynakuten då å de såg det med ett vul.

Så det kan ju vara något sånt iofs inte tänkt på det =)

Till 50% sägs det bero på mannens sperma. Vi har haft oskyddat i över 5 år nu och aldrig blivit gravida.. :/
  • Anonym (anonym)
    smiley85girl skrev 2014-12-14 21:02:20 följande:

har ni gjort någon utredning? går ju prova göra spermatest hemma med sånt testkit för hemmabruk.

Vi har inte gjort någon utredning ännu. Vi har varit väldigt unga (17 respektive 21) när jag slutade med piller och det är först i april i år vi försökt aktivt (nu 24 respektive 27). Därför väntar vi till april nästa år :)

Vi känner att vi inte vill göra hemmatestet ännu utan helt enkelt vänta och se. Vi kör med ägglossningstester men inte mer än så. Vi är ännu unga :)
Svar på tråden hur går en utredning till?