Inlägg från: Anonym (jobbigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbigt)

Biomamman härmas:(

Jag tror jag förstår hur du menar och sånt är skitjobbigt! Sånt som osäkra tjejer gör i tonåren typ...

Men nu skriver du att du är bonusmamma och mamman härmar dig och då kommer alltid några mammor att hata dig och tycka att du är barnslig. Händer i alla dessa trådar...

Det är så jobbigt att känna att någon tar efter vad man gör, klär sig i, frisyr eller saker man köper. Eller som i ditt fall gör samma saker. Har inga råd, men förstår som sagt att situationen är svår.

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Cissi) skrev 2014-12-10 06:34:40 följande:

Oavsett vad man tycker om någon annans beteende så kan man aldrig ändra på den andre utan bara ändra på hur man själv reagerar.

Det spelar alltså ingen roll om det är ts eller biomamman som har "rätt", det är ändå upp till ts att ändra sin reaktion om hon tycker att situationen är jobbig.

Håller jag med om, men jag skrev bara att jag förstår att det är jobbigt. Har varit med om detta fast med en annan person än bonusbarnens mamman här. Det var otroligt frustrerande att aldrig kunna köpa något, färga håret mm utan att den personen kopierade mig.

Sen kan man inte påverka det, så man måste försöka acceptera det som du säger. Men lite medhåll här kan jag bjuda på. ?
Svar på tråden Biomamman härmas:(