• 1Familj

Hiss eller diss - Inne eller ute?

Namnet Novelia (med "Nova" som smeknamn)

• Svar på tråden Hiss eller diss - Inne eller ute?
  • aleakim

Nä, Nova är fint men Novelia går bort. Instämmer i att det låter som medicin. 

• puss

Diss. MEN välj det om du gillar det! Det finns alltid nån som ogillar ett visst namn.

• BananaCoconut

DISS! Ett fruktansvärt fult WT-namn!

Tycker inte om Nova heller då det namnet, liksom Tindra, Glimma, Engla, Himla, osv. också är White Trash-namn.

Namn man ska undvika är bl a:

Nova

Novelia

Nova-Li

Li-Lo

Novella

Nova-lo

Lova-Li

(Ja, allt med "li" eller "lo" helt enkelt)

Tindra

Glimma

Engla

Himla

Sky

Heaven

Osv, osv, osv.

• BananaCoconut
    puss skrev 2015-01-24 15:29:42 följande:

Man ska välja det man gillar.

Punkt.

Ja, givetvis! Är här någon som sagt något annat? Hon frågade om åsikter kring vad vi, vilt främmande människor, tycker. Jag är brutalt ärlig. Känner flera som valt de namnen jag nämnde, som ångrar sig nått så grovt nu i efterhand. En av mina närmsta vänner bytte tillochmed plats på namnen för sin dotter då dottern var 7 månader. Hon hade först döpt barnet till Li-Lo Sigrid och ett namn till. Hon ändrade så att Sigrid blev tilltalsnamnet istället. Jag tror att hon behöll Li-Lo som mellannamn. Eller så tog hon bort det helt, jag är osäker.
  • puss
    BananaCoconut skrev 2015-01-24 15:34:30 följande:
    Ja, givetvis! Är här någon som sagt något annat? Hon frågade om åsikter kring vad vi, vilt främmande människor, tycker. Jag är brutalt ärlig. Känner flera som valt de namnen jag nämnde, som ångrar sig nått så grovt nu i efterhand. En av mina närmsta vänner bytte tillochmed plats på namnen för sin dotter då dottern var 7 månader. Hon hade först döpt barnet till Li-Lo Sigrid och ett namn till. Hon ändrade så att Sigrid blev tilltalsnamnet istället. Jag tror att hon behöll Li-Lo som mellannamn. Eller så tog hon bort det helt, jag är osäker.
    Du sa att man "ska undvika" och sen en lång lista.

Om du minns det.
  • BananaCoconut
    puss skrev 2015-01-24 15:36:22 följande:

Du sa att man "ska undvika" och sen en lång lista.

Om du minns det.

Ja, och det är ju så jag tycker. Jag är som sagt brutalt ärlig. Vill man slippa bli förknippad med pöbeln så bör man undvika sådana namn.
  • puss
    BananaCoconut skrev 2015-01-24 15:41:59 följande:
    Ja, och det är ju så jag tycker. Jag är som sagt brutalt ärlig. Vill man slippa bli förknippad med pöbeln så bör man undvika sådana namn.
    Jag sa att man ska ta det man gillar. Du frågade "är det nån som sagt annat", och svaret på det är: du.

The end.
  • Natulcien
    BananaCoconut skrev 2015-01-24 15:41:59 följande:
    Sen är ju inte alla så trångsynta och fördomsfulla att de avfärdar folk som "pöbel" eller "white trash" bara p.g.a. ett namn. En sådan attityd tycker jag är oerhört sorglig och intolerant. Vårt samhälle behöver verkligen inte mer av den typen av segregerande och nedlåtande attityder...
  • SnowWhite

Fast att vissa namn tillhör vissa klasser är ju fakta.

Jag dissar för övrigt också "namnet" Novelia. Låter som en värktablett.

Svar på tråden Hiss eller diss - Inne eller ute?