Inlägg från: Elmiina |Visa alla inlägg
  • Elmiina

Klarar vi oss utan dubbelvagn till 18-mânaders och nyfödd?

Jag har 14mån mellan mina och har köpt en mountain buggy duet, den är lika bred som en singelvagn och barnen sitter bredvid varann, den smalaste syskonvagnen på marknaden. I början har man såklart liggdel. Sjukt liten och smidig. Rekommenderar varmt.

• Elmiina

Jo man klickar fast liggdel istället för sittdel. Och när bebisen växt ur liggdelen så får man med en mindre sittdel som är vänd mot en själv som barnet kan sitta i tills den är gammal nog för att sitta i vanliga sittdelen framlänges.

• Elmiina

Hehe fråga på bara. Du har nog läst om fel vagn. Googla på Mountain buggy duet 2.5 så får du fram den senaste vagnen som har kommit ut på marknaden (den kom ut nu i november). Det är endast den som har klickfästen på liggdelen (de äldre modellerna så måste man bälta fast liggdelen varje gång, verkar himla bökigt). När man inte vill ha liggdelen längre så byter man tyget på liggdelsramen till en så kallad "face to face". Det är en mindre sittdel som är vänd mot en. Och när barnet är stort nog att sitta framåtvänd så sätter man dit den vanliga större sittdelen.

Vagnen har ett enmannagrepp när man fäller ihop vagnen så den fälls ihop platt utav ett knapp tryck

• Elmiina

Vagnen är bara 63cm bred, som en singelvagn så man kommer fram överallt. Enkel att klicka in och ur liggdelen. Enkel att fälla ihop och bära in och ur bilen.

• Elmiina

Mimmi: jo men det stämmer nog men jag läste att det var bökigt iaf, något om att fästena böjde sig och lossna eller något sånt? Flera som hade haft problem med hur liggdelen satt fast iaf och det skulle vara åtgärdat på nyare modell iaf.

• Elmiina

Man får med två olika tyger och en ram. Sätter man ens tyget på ramen så blir den till en liggdel. Så tar man bort det tyget och sätter ditt det andra då blir den till en liten sittdel (face to face). Man använder alltså samma ram till liggdelen och sittdelen. Sedan är det en helt separat sittdel som man sätter fast sen som är den stora vanliga som är framåtvänd.

Jag vet faktist inte hur lång den är men jag har läst nån rescension om att sittdelarna kan jämföras med bugaboo donkeyns sittdelar.

Svar på tråden Klarar vi oss utan dubbelvagn till 18-mânaders och nyfödd?