winnethepooh skrev 2014-12-11 11:32:34 följande:
Hm lägga ner en nyfödd i sittdelen? Beror nog på vad man har för vagn då, våran är nog inte så lämpad. Och höftbärande, jag försöker dra ner på det för jag har tendens till ryggbesvär och det "stora" barnet väger runt 14 kg. Men just nu fuskar jag en hel del med det även fast jag är höggravid :) Det låter tufft som du hade det, om än mysigt, åkte du mest bil då för långa sträckor?
Nej, vi åkte kommunalt. Jag bar äldsta på höften om han blev ledsen eller så. Det var ju det vi pratade om eller som jag svarade på. Ska man bära två barn längre så får man ju ha ett på mage och ett på ryggen så att man bär ergonomiskt. Vi hade en brio kombi som vi använde till äldsta då tvåan föddes. Gick att fälla fint om det behövdes....vilket det sällan gjorde.
Jag vet inte om det var så tufft. Jag tyckte att det var pest och pina den period jag var tvungen att ha vagn. Opraktiskt åbäke
. Men man är givetvis olika och ska välja det som passar en och som man trivs med
.
En fördelen med att bära dem och att inte ha vagn har varit att de varit snabba med att lära sig gå själva långt. Kommer ihåg att vi tog en promenad på drygt 5 km när de var precis 3 respektive 4,5 år. Äldsta knatade glatt på hela vägen. Yngsta bar jag på ryggen sista kilometern.