• Chasingdreams

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

emeliearcen skrev 2014-12-12 07:49:50 följande:

Nej, inget kubtest för vår del. BM tog lite blodprover och kollade blodtrycket. Efter lite tjat fick vi även lyssna på hjärtljudet :D hon sa att det egentligen var lite tidigt och att det kunde vara svårt att hitta, men hon lyckades nästan direkt :D så härligt att få höra alltså!

Ja det kunde inte vara en finare julklapp :D

Vad mysigt med hjärtljud :).
    tinylove skrev 2014-12-12 14:00:19 följande:

hej! jag plussade idag efter vårt första IVF-försök men efter över 2års kämpande att bli gravid.

känns helt overkligt och rätt konstigt..

jag är 32år, har en dotter född 2010, bor i sthlm och tror att ja har bf runt 15/8-15

vsrt bor ni andra??

Grattis till plusset! Vad härligt att det plötsligt händer när man kämpat länge. Jag bor i Värmland.
  • Chasingdreams
    Anermu skrev 2014-12-13 21:29:34 följande:

När kände ni av graviditeten , vilken ruvardag?

Jag ruvade på en blastocyst efter frysförsök. Jag tyckte att jag direkt kände att det tagit sig. Det liksom pirrade i livmodern samtidigt som det värkte både fram och bak i ryggen. Jag kände inte igen känslan från de månader då jag försökt bli gravid tidigare. Inte heller från vårt första ivf-försök som inte tog sig, men jag tror att det kan vara olika. Värken tilltog sen allteftersom. Jag fuskade med testdagen och plussade redan på ruvardag 5. Stort lycka till till dig :)
  • Chasingdreams
    dumdummast skrev 2014-12-16 16:04:40 följande:
    Ja nu jäklar tror jag på det .

Tog ett digitalt efter att jag hållt mig 2 och en halv timme och den säger GRAVID! 1-2
    Grattis och välkommen i gänget! :) När har du bf?
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-01 19:41:47 följande:

Är det någon mer som gjorde ivf mitten av december? :) plussade igår med clearblue men idag fick jag negativt med dem där vanliga stickorna man kan köpa på Ica? Är orolig nu är gårdagens plus inte är korrekt ???

Jag gjorde ivf i slutet av november så jag är ett par veckor före. Jag tror att du kan lita på ett positivt resultat. Det kan ha att göra med att det är olika märken som gör resultatet olika. Liksom tid på dygnet. Har du haft din testdag än?
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-02 10:23:59 följande:

Åh vad kul, det är nära nu till första mötet. Så himla häftigt. Är det första barnet?

Jag testade mig med CB i morse fast inte morgonrutiner. Fick negativt. Jag är så nere som man kan bli. Fattar inte varför kah plussade i onsdags, ska jag trösta mig med att det inte var moegonurinet idag och göra om imorn igen? Blääää

Prova med morgonurinet imorgon. Jag hoppas att det är positivt. Eftersom testet var positivt i onsdags har ditt embryo fäst. HCG stiger om embryot fortsätter utvecklas. Jag tror att det tidigt har betydelse att man använder morgonurin. Att det kan variera mycket över dygnet i början. Jag håller mina tummar för dig!
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-02 18:25:55 följande:

Jag ska testa med CB imorn bitti. Är bara så orolig över att de kanske var utslaget av sprutan som gjorde att jag plussade i onsdags. Blää har inte kunnat äta av oro idag. Hur mår ni andra? Trevlig kväll och tack för stt ni finns

Hur har det gått? Har tänkt på dig idag!
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

Hur mår div

Kram

Vad tråkigt :( Ibland kan det vara det man kallar kemisk graviditet, dvs att embryot fäster, men att faktorer hos embryot gör att det släpper. Kom blödningen som beräknat eller var den sen?
  • Chasingdreams
    Zaza skrev 2015-01-05 11:18:17 följande:

Hej tjejer. hur mår ni? Hur går allt för er?

Jag ska ringa kliniken igen på onsdag och meddela och se om de kanske kan undersöka mig. Jag vet ju inte om de är mensen eller missfall. Konstigt iaf att jag plussade efter 16 dagar av ovitrelle. Ja, jag vet inte. Allt känns så himla jobbigt just nu, Jag vaknar om natten och har hjärtklappning och ett hemskt humör. Tur jag har en bra man, annars hade han väl kastat ut mig för länge sen :P

Men de är väl inget att göra åt saken, bara bita ihop och gå på nästa försök när kliniken bestämmer det. Vet någon om man kan be om att de sätter in 2 ägg nästa gång istället?

Kram på er alla som tänk på mig, jag uppskattar det sååååå mkt <3

Bra att du får prata med kliniken och får chans att ställa alla dina frågor. Vår klinik sätter bara in två embryon om de bedömer att embryona var för sig har låg möjlighet till graviditet. Kram!
  • Chasingdreams

Det senaste dygnet har jag kräkts sex gånger. Var hos läkaren och fick lergigan idag. Sist när jag var gravid hjälpte det inte, men jag hoppas att det är annorlunda denna gången. Läkaren sa att jag snart borde må bättre även om jag fick hyperemesis som diagnos. Sist kräktes jag till vecka 17, men det sa hon var superovanligt och att jag därför snart borde må bättre. Jag fick dock tio dagars sjukskrivning. Jag tror dock inte att jag kommer må bra då.

• Chasingdreams

Hur är det med er andra? Jag har fått fortsatt sjukskrivning månaden ut. Har nu börjat med lergigan comp istället för lergigan 25. Är ev lite piggare. Har varit helt utslagen den senaste veckan. Illamåendet är nog pyttelite bättre med compen. Längtar verkligen tills jag kan börja njuta av graviditeten.

• Chasingdreams
    emeliearcen skrev 2015-01-18 09:30:22 följande:

Jag har börjat må bättre. Kände att det var på bättringsvägen i vecka 16, nu är jag i slutet av vecka 17 och det känns faktiskt bättre för varje vecka. Den 29/1 ska vi på RUL, guuuud vad vi längtar! ????

Har ni andra bestämt er för om ni vill veta kön eller inte? :)

Vad härligt att du mår bättre. Förra graviditeten mådde jag som bäst mellan vecka 17-30 :). Jag förstår att du ser fram emot RUL :). Själv har jag kub-test den 4/2. Jag tror att vi kommer försöka ta reda på könet om det går. Vårt landsting är lite restriktiva och berättar bara könet om de ser det under undersökningen. Vi tog reda på det sist. Könet var faktiskt det första som syntes på RUL. Först blev jag orolig och tänkte att det ser ju inte alls ut som en bebis, men sen insåg jag att det var en snopp :). Lite skönt att vara så förberedd som man kan. Hur ska ni göra? Har du några känningar kring vad det är? :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!