• Sälma Riit

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

Måste bara beklaga mig lite. Jag mår så jäkla illa och under förra graviditeten mådde jag illa i nio månader. Även om jag är hur glad som helst såklart så dyker ibland tanken på att jag kanske ska må såhär fram till september nu. Samtidigt så är det ju positivt att jag mår illa. Jag har inte ont i brösten som jag "borde" och illamåendet gör ju att jag nojar lite mindre :)

• Sälma Riit
    Zaza skrev 2015-01-03 22:09:27 följande:

Tack underbara du för du bryr dig. Jag blev negativ idag och började blöda. Vet inte om de är missfall eller mens. Bör vara missfall eftersom jag plussade för några dagar sen?

Hur mår div

Kram

Vad tråkigt att höra! Att du plussade kan också bero på mediciner. Jag vet inte vad du tar men jag vet att ovitrelle kan ge positivt utslag i tio dagar. Därför är det viktigt att vänta till testdagen.
  • Sälma Riit
    Lokattis skrev 2015-01-05 12:58:07 följande:
    Ledsen för din skull. Det finns ju de som drabbas av väldigt tidiga missfall, så det skulle ju kunna vara det. Att det fäster men sedan slutar växa. Vad jag har hört så kan vissa kliniker sätta in två, men först efter några misslyckade försök eller om mamman är lite "äldre". Risken för tvillingar måste vara tillräckligt låg för att de ska göra så.

Ta hand om dig. Kram!
    Det stämmer med två embryon. Jag har nu två insatta efter sju misslyckade insättningar. Jag är 37 år men ansågs inte tillräckligt gammal för att de skulle sätta in två direkt.
  • Sälma Riit
    Chasingdreams skrev 2015-01-07 17:28:48 följande:

Det senaste dygnet har jag kräkts sex gånger. Var hos läkaren och fick lergigan idag. Sist när jag var gravid hjälpte det inte, men jag hoppas att det är annorlunda denna gången. Läkaren sa att jag snart borde må bättre även om jag fick hyperemesis som diagnos. Sist kräktes jag till vecka 17, men det sa hon var superovanligt och att jag därför snart borde må bättre. Jag fick dock tio dagars sjukskrivning. Jag tror dock inte att jag kommer må bra då.

För mig hjälpte inte heller lergigan. Jag spydde inte hela graviditeten men mådde illa hela tiden. Jag mår pyton nu och hoppas på annorlunda utveckling den här gången.
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!