• emeliearcen

Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!

Stort grattis ! :)

Vi gjorde vårt första IVF-försök i höst, fick återfört ett embryo den 9/10. Idag gick vi in i vecka 12. Håller tummarna för att vi ska klara oss igenom de sista kritiska veckorna nu :) 

På torsdag ska vi till barnmorskan, ta lite tester och så. Ska bli spännande. :)

Tänk vad fantastiskt det är att man kan få den här hjälpen!!!

• emeliearcen
    Chasingdreams skrev 2014-12-09 17:25:21 följande:
    Grattis till dig också :) Vad skönt att det rullat på så här långt för er. Är det kub-test som ska göras? Visst är det fantastiskt med ivf :). Jag är så glad att jag fick det här plusset i julklapp.
    Nej, inget kubtest för vår del. BM tog lite blodprover och kollade blodtrycket. Efter lite tjat fick vi även lyssna på hjärtljudet :D hon sa att det egentligen var lite tidigt och att det kunde vara svårt att hitta, men hon lyckades nästan direkt :D så härligt att få höra alltså!

Ja det kunde inte vara en finare julklapp :D
  • emeliearcen
    tinylove skrev 2014-12-12 14:00:19 följande:

hej! jag plussade idag efter vårt första IVF-försök men efter över 2års kämpande att bli gravid.
    känns helt overkligt och rätt konstigt..

jag är 32år, har en dotter född 2010, bor i sthlm och tror att ja har bf runt 15/8-15

vsrt bor ni andra??

Grattis till plusset! Vet hur galet overkligt det kändes, även om jag var väldigt inställd på att vi lyckats. Hade många symptom redan :p

Jag bor i Skåne :)
  • emeliearcen
    tinylove skrev 2014-12-13 19:58:27 följande:
    tack!! smile2.gif
    grattis till dej med!

har ni storm där nere?
    Tack :)

Nej, det blåste rejält fredag kväll/natt men ingen storm direkt :) de varnade för mer än det blev :p
  • emeliearcen
    Anermu skrev 2014-12-13 21:29:34 följande:

När kände ni av graviditeten , vilken ruvardag?

Hmm, ruvardag 8-9 fick jag en mensliknande smärta som kom och gick varje dag nästan, lite illamående och en jävulsk magkatarr som höll i sig ända fram till testdagen. :/

Hur mår du?
  • emeliearcen
    dumdummast skrev 2014-12-16 16:04:40 följande:
    Ja nu jäklar tror jag på det .

Tog ett digitalt efter att jag hållt mig 2 och en halv timme och den säger GRAVID! 1-2
    Hihihi, stort grattis :D <3
    Underbart!!
  • emeliearcen
    MTLL skrev 2015-01-06 06:52:03 följande:

Vaknade 6.30 idag och inom 2 sek kände jag mig superhungrig och direkt efter det, rejält illamående! :/ Tog på armbanden och ner i köket. Så nu sitter jag här och försöker få ner en drick-kvarg, inte det lättaste! Särskilt inte när jag eg inte e sugen på nåt! Detta e första gången jag vaknar så här tidigt sen jag gick på ledighet 5/12 och första gången jag känner att jag måste ha nåt att äta/dricka direkt! Vad hjälper er på morgonen?

Jag tycker att torra saker är lättare att få i mig på morgonen än yoghurt eller något sånt. Ha Mariekex, rån, skorpor eller liknande bredvid sängen så du kan stoppa i dig något sånt direkt där du vaknar. Prova i alla fall!

Tyvärr kommer inte mitt illamående bara på morgonen. Jag måste stoppa i mig något lite titt som tätt, för så fort min kropp behöver mat blir jag skakig, illamående och yrslig. Antagligen blodsockret som går som berg- och dalbana.

Jag är i vecka 16 nu, hoppas att det ska släppa så jag slipper ha det såhär hela graviditeten. Det är ju ganska jobbigt, trots att man vet att man mår dåligt av en väldigt positiv anledning. :P

Vad säger ni andra? Har ni haft det likadant och kunnat lindra med tabletter/armband eller annat? Eller det är bara att äta som gäller?

Kram! 

• emeliearcen
    Chasingdreams skrev 2015-01-17 13:02:38 följande:

Hur är det med er andra? Jag har fått fortsatt sjukskrivning månaden ut. Har nu börjat med lergigan comp istället för lergigan 25. Är ev lite piggare. Har varit helt utslagen den senaste veckan. Illamåendet är nog pyttelite bättre med compen. Längtar verkligen tills jag kan börja njuta av graviditeten.

Jag har börjat må bättre. Kände att det var på bättringsvägen i vecka 16, nu är jag i slutet av vecka 17 och det känns faktiskt bättre för varje vecka. Den 29/1 ska vi på RUL, guuuud vad vi längtar! ????

Har ni andra bestämt er för om ni vill veta kön eller inte? :)
  • emeliearcen
    Chasingdreams skrev 2015-01-18 10:12:11 följande:
    Vad härligt att du mår bättre. Förra graviditeten mådde jag som bäst mellan vecka 17-30 :). Jag förstår att du ser fram emot RUL :). Själv har jag kub-test den 4/2. Jag tror att vi kommer försöka ta reda på könet om det går. Vårt landsting är lite restriktiva och berättar bara könet om de ser det under undersökningen. Vi tog reda på det sist. Könet var faktiskt det första som syntes på RUL. Först blev jag orolig och tänkte att det ser ju inte alls ut som en bebis, men sen insåg jag att det var en snopp :). Lite skönt att vara så förberedd som man kan. Hur ska ni göra? Har du några känningar kring vad det är? :)
    Ja, jag hoppas också att mitt mående ska bli riktigt bra så jag kan njuta ordentligt av graviditeten. Jag har börjat känna små rörelser också, vilket gör det hela ännu bättre :D

Lycka till på KUB-testet! Och hoppas att ni kan få se kön, eftersom ni vill det.

Jag var först inställd på att ta reda på kön, då jag sedan många år tillbaka haft inställningen att mitt första barn kommer att vara en flicka. Fast nu är jag helt förändrad, det kan bli precis vilket kön som helst känner jag. :P Tror inte att vi kommer att ta reda på det, om det inte visar sig jättetydligt på RUL. Det kan man ju inte styra över :)
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF hösten 2014!