Chasingdreams skrev 2015-01-18 10:12:11 följande:
Vad härligt att du mår bättre. Förra graviditeten mådde jag som bäst mellan vecka 17-30 :). Jag förstår att du ser fram emot RUL :). Själv har jag kub-test den 4/2. Jag tror att vi kommer försöka ta reda på könet om det går. Vårt landsting är lite restriktiva och berättar bara könet om de ser det under undersökningen. Vi tog reda på det sist. Könet var faktiskt det första som syntes på RUL. Först blev jag orolig och tänkte att det ser ju inte alls ut som en bebis, men sen insåg jag att det var en snopp :). Lite skönt att vara så förberedd som man kan. Hur ska ni göra? Har du några känningar kring vad det är? :)
Ja, jag hoppas också att mitt mående ska bli riktigt bra så jag kan njuta ordentligt av graviditeten. Jag har börjat känna små rörelser också, vilket gör det hela ännu bättre :D
Lycka till på KUB-testet! Och hoppas att ni kan få se kön, eftersom ni vill det.
Jag var först inställd på att ta reda på kön, då jag sedan många år tillbaka haft inställningen att mitt första barn kommer att vara en flicka. Fast nu är jag helt förändrad, det kan bli precis vilket kön som helst känner jag. :P Tror inte att vi kommer att ta reda på det, om det inte visar sig jättetydligt på RUL. Det kan man ju inte styra över :)