Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Lindsey Egot the only one skrev 2014-12-05 22:34:30 följande:
    Men du vet väl inte hur mycket TS gått upp i vikt under graviditeten. En del går uppemot 30kg. Det är inget man springer av sig i en handvändning eller för den delen på sex månader.
    Jag gick upp 27 kg men efter fött barn så tappar man 10 och resterande försvann på 5 månader med träning. Så det är inte alls omöjligt, bara för din info.
    Upprepning är repetitionernas moder. /Themis
  • Themis
    FrauCasio skrev 2014-12-06 21:08:10 följande:
    6 månader står det överallt det är bara att googla. Nu pratar jag träning och inte enkla promenader eller enkla övningar. Det finns anpassade gympareäningar för just mammor som fött och vill gympa säkert men det är inte intensiv träning.
    Jag säger att du har fel här. På vårdsidorna står det dels enkla övningar för första tiden och sedan

"Vänta ca två månader innan du återupptar eller börjar med träning som till exempel motionsgymnastik. Träning som innehåller mycket hopp kan man behöva vänta längre med."

www.1177.se/Orebrolan/Tema/Gravid/Forsta-tiden-efter-forlossningen/Efter-forlossningen/Hur-kan-jag-trana-efter-forlossningen/

Sen är det givetvis skillnad om man har haft foglossning och suttit i rullstol under graviditeten eller gått väldigt mycket sönder, men jag började träna efter tre veckor och det är inget problem efter en normal förlossning.
    Upprepning är repetitionernas moder. /Themis
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.