• nozpa

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Alltså. För det första. Julklapp nu? DET hade jag blivit sur över. Speciellt då det är något som kan vänta. En sak om det är en resa som ska ske nu. Men det där kunde han väntat med att ge.

För det andra. Nyförlöst? Nej, det är du inte.

För det tredje. Vad sa din sambo när du berättade för honom att du tog illa upp av "julklappen"?

För det fjärde. Det var sommarkläder skriver du, då kanske det inte var en pik om att du ska släpa ditt fläsk till gymmet helst igår. Utan kanske att han trodde att du ville börja röra dig till sommaren. Antingen har du sagt något, eller så kanske du tränat innan, eller så har han fått ett tips av en kompis/kollega etc.

Jag hade aldrig blivit glad över träningskläder då jag helst köper sådant själv. Men jag hade inte blivit mer "upprörd" över att få träningskläder än en vinterjacka.

• nozpa
    Sandel skrev 2014-12-06 16:49:07 följande:
    Nej, jag fick barn för 10 veckor sedan. Men rubriken blir tydligare så. Dock är det många andra saker som är intressantare att ge sin fru än träningskläder 10 v efter förlossning. DET är min poäng. För nej, min man hade inte tänkt att jag skulle jogga i hotpants den 5:e dec. 

Grejen är att det är en opersonlig, oromantisk present och den går inte att använda förrän till sommaren. Tre faktorer man inte ska se som guide när man köper julklapp till sin fru som inte är nyförlöst, men födde barn för 10 v sedan.  
    Ja, presenten suger. Kanske skojar han bara med dig?

Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.