Inlägg från: FrauCasio |Visa alla inlägg
  • FrauCasio

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Hade blivit väldigt sårad och ledsen. Tyckt att han var en egoistisk idiot, att här har jag liksom burit på hans barn i nio månader med allt vad det innebär och med en tuff förlossning som toppen över allt. Då ska inte han komma och ge denna superkropp sådana ovärdiga pikar.

Man har väl en spegel och ser själv dessutom. Sedan ska inte nyförlösta träna alls på minst sex månader.

Träna ska mamman själv besluta om!

• FrauCasio
    JazzKermit skrev 2014-12-06 10:34:26 följande:

Hade blivit hyfsat sur och frågat hur han tänkte. Jag avskyr begreppet "att komma i form" angående kvinnor som just fött barn. Vi _är_ i form. Annars hade kroppen inte lyckats med livets mest otroliga konststycke nämligen att skapa och föda ett nytt liv. Om man är det minsta sjuk eller för gammal eller nåt så går det inte. Organ byter plats och ändrar form, vi får 1,5 (?) liter mer blod i kroppen som gravida så hjärtat måste jobba mycket mer, etc, osv osv. Sen offrar man sitt förstånd av smärta för att klämma ut det lilla byltet och det går, eftersom kroppen har förberett sig på det, den har antagit rätt form för det. Och sen ska någon hävda att du inte är i form!? Gaaah!! Det är din killes hjärna som behöver omformas! Nu!

Bra inlägg!
  • FrauCasio

Enbart tio veckor efter en förlossning är ganska så nyförlöst. Det tar ganska så lång tid för livmodern och underliv/bukområdet att läka. Ja hela kroppen egentligen!

• FrauCasio
    Velaren skrev 2014-12-06 20:26:32 följande:

Jag fick rådet 6 veckor. Började efter 5. Gick jättebra trots lite hopp och skutt. 6  månader låter otroligt länge eller? Jag var inte särskilt vältränad innan dessutom :) 

Men givetvis bestämmer man själv om man vill träna eller inte, kvinna som man :) 

TS:  Jag tycker du ska ta upp det med honom och säga hur du känner. Kanske har han en helt annan tanke bakom julklappen? :) 

6 månader står det överallt det är bara att googla. Nu pratar jag träning och inte enkla promenader eller enkla övningar. Det finns anpassade gympareäningar för just mammor som fött och vill gympa säkert men det är inte intensiv träning.
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.