Inlägg från: cirkusmusen |Visa alla inlägg
  • cirkusmusen

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Jag vet inte hur jag skulle reagerat. Om jag har haft en träningsperiod innan och under graviditeten så skulle jag nog bli glad. Förutom att det var sommarkläder då.

Om jag inte tränat varken innan eller under graviditeten eller ens nämnt det hade jag tagit illa upp. Liksom, jag har nyss blivit mamma, låt mig och min kropp vara ifred!

• cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-05 21:03:35 följande:
    Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
    Ae fyfan, jag tycker det är en sjuk present. Du måste fråga honom hur han tänkte, han kanske har någon bra förklaring. Man vet aldrig.

Jag skulle köpt något i liknande till honom. Bara för att jävlas haha
  • cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-06 13:05:44 följande:
    Jag är en person som rör "normalt" på mig. Gick upp "rimligt" i vikt under graviditeten. Är inget berg, men naturligtvis känner jag mig inte bekväm med mig själv just nu rent fysiskt. Typen av träningskläder är bara så sårande. provade allt igår och kände mig så ful och oattraktiv. 

Om han ville peppa mig att komma i form så hade han kunnat köpa träningskläder som passar att användas nu. Som man kan dra vagnen i. Varma vindtäta saker som jag kan mjukstarta i. 

Om kläderna verkligen är tänkta för sen, så är det också märkligt. Varför köper man något praktiskt, som ska användas om 7 mån. Det kanske man gör med en resa. " "Surprise, vi ska åka på den här resan i sommar" Hade uppskattat något att få njuta av nu. Det är nu jag hade behövt något som gör mig glad eller piggar upp.

Av allt man kan köpa här och nu, så valde han tighta träningskläder för sommarbruk som ska användas i juni. Det var det jag absolut behövde bäst just nu.

Har du pratat med honom?
  • cirkusmusen
    Helenmedh skrev 2014-12-06 13:10:46 följande:
    Ja det gjorde han. Men han visste inte att det var nötter i dom. Han hade bara sett att jag stod i affären och tittade på dom och han blandade ihop dom med den sorten som inte innehåller nötter. 
    Jag bara tittade på honom och frågade varför han köpt hasselnötsfylld choklad sen gav jag honom en kram och sa att det var tanken som räknades, han trodde ju trots allt att det var sorten jag älskar och kan äta. 
    Haha min sambo gjorde något liknande, minns inte exakt men han köpte något som innehöll mjölk när jag är både laktosintolerant och mjölkproteinallergiker. Fast då blev jag faktiskt lite arg, minns att han skulle jköpa något gott till båda men kom hem med något han själv bara skulle äta.
  • cirkusmusen
    Sandel skrev 2014-12-06 13:17:00 följande:
    Det hände igår kväll. Har inte hunnit prata med honom än. Vi har tre barn och jag studerar dessutom heltid på distans medan min man jobbar väldigt mycket. Så jag satte mig och jobbade vidare under kvällen för att jag var tvungen. 

Under dagen har jag fokuserat på barnen. Vill inte dra igång en scen inför dem. Vi kommer nog att prata ikväll.  
    Okej, skönt då har de värsta känslorna hunnit lägga sig lite så ni kan ha en bra diskussion. Lycka till :)
  • cirkusmusen
    warrior33 skrev 2014-12-06 19:10:52 följande:
    Jag trodde du menade att det var fel av honom att köpa träningskläderna till henne.

Jag tycker det är lite väl av henne att nästan gå i taket för detta.
    Du vet att det ÄR ts du svarar till va? 
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.