Inlägg från: Sandel |Visa alla inlägg
  • Sandel

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

• Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • Sandel
    Tow2Mater skrev 2014-12-05 20:48:51 följande:

Julen har ju inte ens kommit ännu... var det en tidig julklapp kanske han vill du ska borja gå till gymmet, nu.... tillsammans med honom?

Nej, det var min julklapp. Den var beställd och kom idag, så jag fick den i förväg. 
  • Sandel
    Dixie skrev 2014-12-05 20:51:39 följande:

Har du redan fått julklapp??

Har du pratat om att du vill börja träna?

Fick den i förväg. Nej, jag har inte pratat om träning. 
  • Sandel
    Margaux skrev 2014-12-05 20:54:55 följande:

Hello vilken osmidig man.... Det är ju dock lov att hoppas att du får något annat på julafton!

Jag hade blivit skitsur både över "budskapet" och att jag fick presenten för tidigt!

Nej nej, this is it. Han sa till och med god jul när han räckte över den. 
  • Sandel
    Satisfaction skrev 2014-12-05 21:00:36 följande:

Jag hade blivit glad, nya myskläder att gå hemma o slappa i.

Sommarkläder för löpning. Små tighta hotpant-byxor och linne + bh/topliknande grej , inkl vattenflaska och nån märklig gympapåse. 
  • Sandel
    Margaux skrev 2014-12-05 21:07:59 följande:
    Fast helt ärligt har du ju god tid på dig att få gubben att fatta att det där inte var gott nog. Blev du ledsen så skulle jag sagt det till honom.... Och tala om ett par tre saker som du önskar dig som plåster på såren, även om det viktigaste är att kommunicera så att han förstår att det var helt fel julklapp till DIG. Även om han kanske menade väl...
    Det som gör mig mest ledsen är att det var så oerhört oromantiskt av honom. Av allt man kan ge sin fru, så var det här hans bästa idé. Till kvinnan som just gett honom hans 3:e son. 
  • Sandel
    Haskel skrev 2014-12-05 21:22:43 följande:

Kläderna KAN inte användas förrän till sommaren. De är alltså inte tänkta att användas nu, så tätt efter förlossningen.

Det nära på ALLA kvinnor (inte män) pratar om efter förlossning, är att komma i form igen.

På så sätt låter det som en ideal och genomtäkt present.

Hormoner som spökar och får dig att övertolka.

Han hade kunnat köpa träningskläder till mig till våren som en pepp-present. Eller köpt det + något som passar nu. Just nu sitter jag här och gråter av trötthet och stirrar på en hög träningskläder. Just nu är det just nu och om han hade haft någon förståelse så hade han kommit hem med en bukett blommor, en parfym eller presentkort för en ansiktsbehandling kanske. 

Hade verkligen uppskattat något som ger mig energi eller glädje just nu. Inte i juni 2015. 

Skäms för att berätta detta för mina väninnor! 
  • Sandel
    Haskel skrev 2014-12-05 21:50:51 följande:
    Vi män är fånigt oromantiska, okänsliga och tänker praktisktFlört.

Ni kvinnor är å andra sidan fånigt romantiska känslosamma och tänker aldrig praktisktFlört.

Ta inte allt så allvarligt. Män och kvinnor är generellt olika. Skratta åt det istället. Båda är lika dumma.
    Tänk vad tråkigt det skulle vara om män och kvinnor var lika.
    Kanske inte så konstigt att min man kom hem med en sån present när jag läser ditt svar. 

Tror du det är kul att stå framför spegeln med tighta träningskläder och känna sig ful? 

Hur tror du det känns att leva med någon som inte fattar att det här är oerhört sårande och så så fel just nu. 
  • Sandel
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-06 12:35:19 följande:

Reagerar också lite på "små, tighta hotpants" alltså, är men t.ex. överviktig så kanske det inte är något man skulle bära? Jag själv är normalviktig enligt BMI, men skulle vilja påstå att jag är mullig, och jag skulle aldrig DRÖMMA om att sätta på mig sådana byxor. Inte ens om jag vägde 10 kg mindre (på gränsen till underviktig då). Enda gången jag skulle sätta på mig det är om jag var vältränad och fast, för även om man går ner i vikt och har ett hälsosamt BMI så kan man ändå vara "sladdrig" om man inte tränar. Tränade du innan graviditeten? Hade du likadana kläder då? Har du uttryckt dig om att du vill gå ner i vikt? Kanske under graviditeten sagt "åh jag längtar tills jag fött så jag kan börja träna igen" eller något sådan? Har du aldrig tränat innan och inte uttryckligen sagt att du vill gå ner i vikt är det ett väldigt märkligt beteende.

Jag är en person som rör "normalt" på mig. Gick upp "rimligt" i vikt under graviditeten. Är inget berg, men naturligtvis känner jag mig inte bekväm med mig själv just nu rent fysiskt. Typen av träningskläder är bara så sårande. provade allt igår och kände mig så ful och oattraktiv. 

Om han ville peppa mig att komma i form så hade han kunnat köpa träningskläder som passar att användas nu. Som man kan dra vagnen i. Varma vindtäta saker som jag kan mjukstarta i. 

Om kläderna verkligen är tänkta för sen, så är det också märkligt. Varför köper man något praktiskt, som ska användas om 7 mån. Det kanske man gör med en resa. " "Surprise, vi ska åka på den här resan i sommar" Hade uppskattat något att få njuta av nu. Det är nu jag hade behövt något som gör mig glad eller piggar upp.

Av allt man kan köpa här och nu, så valde han tighta träningskläder för sommarbruk som ska användas i juni. Det var det jag absolut behövde bäst just nu.

• Sandel
    cirkusmusen skrev 2014-12-06 13:10:26 följande:
    Har du pratat med honom?
    Det hände igår kväll. Har inte hunnit prata med honom än. Vi har tre barn och jag studerar dessutom heltid på distans medan min man jobbar väldigt mycket. Så jag satte mig och jobbade vidare under kvällen för att jag var tvungen. 

Under dagen har jag fokuserat på barnen. Vill inte dra igång en scen inför dem. Vi kommer nog att prata ikväll.  
  • Sandel
    nozpa skrev 2014-12-06 16:22:02 följande:

Alltså. För det första. Julklapp nu? DET hade jag blivit sur över. Speciellt då det är något som kan vänta. En sak om det är en resa som ska ske nu. Men det där kunde han väntat med att ge.

För det andra. Nyförlöst? Nej, det är du inte.

För det tredje. Vad sa din sambo när du berättade för honom att du tog illa upp av "julklappen"?

För det fjärde. Det var sommarkläder skriver du, då kanske det inte var en pik om att du ska släpa ditt fläsk till gymmet helst igår. Utan kanske att han trodde att du ville börja röra dig till sommaren. Antingen har du sagt något, eller så kanske du tränat innan, eller så har han fått ett tips av en kompis/kollega etc.

Jag hade aldrig blivit glad över träningskläder då jag helst köper sådant själv. Men jag hade inte blivit mer "upprörd" över att få träningskläder än en vinterjacka.

Nej, jag fick barn för 10 veckor sedan. Men rubriken blir tydligare så. Dock är det många andra saker som är intressantare att ge sin fru än träningskläder 10 v efter förlossning. DET är min poäng. För nej, min man hade inte tänkt att jag skulle jogga i hotpants den 5:e dec. 

Grejen är att det är en opersonlig, oromantisk present och den går inte att använda förrän till sommaren. Tre faktorer man inte ska se som guide när man köper julklapp till sin fru som inte är nyförlöst, men födde barn för 10 v sedan.  
  • Sandel
    tobbe01 skrev 2014-12-06 17:11:31 följande:
    Men är det först nu som du märker att din karl är urusel på att köpa bra presenter? Ni har ju tre barn ihop.
    Nej då, fick en Louis Vuittonväska förra julen. Och en Chanelväska innan det. 
  • Sandel
    tobbe01 skrev 2014-12-06 18:37:30 följande:
    Hahahahahahaha okej. Då är det nog bara en formsvacka hos din man. 
    När den var som minst välkommen;) 
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 18:43:46 följande:
    Inget fel alls!

Hälsan är viktig oavsett.
    I så fall hade kläder för användning nu varit att föredra. 
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 18:57:51 följande:
    Det tycker inte jag dock!

Är det okej för dig att vi inte tycker lika?
    Jag menar att om hälsan är viktig, vilket den är. Så hade det ju varit kul att ta hand om den nu direkt. 

Olika är bra. Har jag påstått annat? 
  • Sandel
    warrior33 skrev 2014-12-06 19:10:52 följande:
    Jag trodde du menade att det var fel av honom att köpa träningskläderna till henne.

Jag tycker det är lite väl av henne att nästan gå i taket för detta.
    Ja eller hur? Helt sjukt!! Han ville ju förmodligen bara vara snäll! 
  • Sandel
    nozpa skrev 2014-12-06 22:18:27 följande:
    Ja, presenten suger. Kanske skojar han bara med dig?
    Kanske;)
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.