jagärjagvemärdu skrev 2014-12-06 12:35:19 följande:
Reagerar också lite på "små, tighta hotpants" alltså, är men t.ex. överviktig så kanske det inte är något man skulle bära? Jag själv är normalviktig enligt BMI, men skulle vilja påstå att jag är mullig, och jag skulle aldrig DRÖMMA om att sätta på mig sådana byxor. Inte ens om jag vägde 10 kg mindre (på gränsen till underviktig då). Enda gången jag skulle sätta på mig det är om jag var vältränad och fast, för även om man går ner i vikt och har ett hälsosamt BMI så kan man ändå vara "sladdrig" om man inte tränar. Tränade du innan graviditeten? Hade du likadana kläder då? Har du uttryckt dig om att du vill gå ner i vikt? Kanske under graviditeten sagt "åh jag längtar tills jag fött så jag kan börja träna igen" eller något sådan? Har du aldrig tränat innan och inte uttryckligen sagt att du vill gå ner i vikt är det ett väldigt märkligt beteende.
Jag är en person som rör "normalt" på mig. Gick upp "rimligt" i vikt under graviditeten. Är inget berg, men naturligtvis känner jag mig inte bekväm med mig själv just nu rent fysiskt. Typen av träningskläder är bara så sårande. provade allt igår och kände mig så ful och oattraktiv.
Om han ville peppa mig att komma i form så hade han kunnat köpa träningskläder som passar att användas nu. Som man kan dra vagnen i. Varma vindtäta saker som jag kan mjukstarta i.
Om kläderna verkligen är tänkta för sen, så är det också märkligt. Varför köper man något praktiskt, som ska användas om 7 mån. Det kanske man gör med en resa. " "Surprise, vi ska åka på den här resan i sommar" Hade uppskattat något att få njuta av nu. Det är nu jag hade behövt något som gör mig glad eller piggar upp.
Av allt man kan köpa här och nu, så valde han tighta träningskläder för sommarbruk som ska användas i juni. Det var det jag absolut behövde bäst just nu.