Pommac1 skrev 2014-12-13 21:52:02 följande:
Fick veta i förrgår att det troligen inte blir ivf förrän i feb. Känns som en evighet dit! Fast vem vet. Har samtal med läkare den 13.e jan. Har dock börjat blöda igen nu (hade min mens 4.e dec - 9 dec och då var den kraftig nästan alla dagarna. Vi hade sex igår och då blödde jag efter men har inte blött något under dagen men nu ikväll började jag blöda igen. Fler som haft så?
Hoppas n jag minns rätt, du hade gjort ett försök som blev misslyckat och du har haft första blödningen efter det som slutade för ett par dagar sedan? Sedan blödde du igår igen.
Precis så var det för mig med, personligen tror jag att slemhinnorna är så retade att det är därför det kommer i samband med samlag, men jag kan ha fel.
Efter mitt misslyckade i slutet på september så fick jag veta att jag måste få en mens och låta den passera och sedan invänta ännu en och påbörja därefter. Allt för att äggstockarna ska få vila. Så det är säkert därför du måste vänta tills februari.
Tiden kommer att gå fort dit ska du se. När vi var klara för ivf i maj månad så fick vi veta att vi inte skulle hinna med något försök innan det skulle bli sommarstängt innan midsommar, vi fick vänta då från maj till dom öppnade igen i mitten på augusti, men tiden gick rätt fort ändå.