• Pommac1

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Nu är jag här också! Hittade inte tråden först men nu så. Haft riktigt rejäl mens och har fortfarande. Kom stora klumpar ett tag också. Måste byta binda ofta. Hur blev er mens? Kommer man få ägglossning som vanligt nu i december eller uteblir den?

• Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-12-07 10:37:24 följande:

Jag hade "vanlig" mens efter ET. Kollade aldrig min ÄL efter den mensen eftersom vi ändå var tvungna att vänta en månad till. Efter denna omgång mens när vi skulle köra FET så fick jag ÄL men den var ca 5 dagar senare än normalt. Mensen var dock lite tidigare än normalt.

Okej. Jag är optimist och tänker att nu kanske vi har chansen att bli gravid på egen hand. Haha! Inga fel är ju hittade på oss så vi ser väl om jag får ägglossning lagom till julafton. Hoppas! Enligt cykel ska jag ha ägglossning den 17.e men det känns som att den kan bli lite senare med tanke på denna extrema blödning. Fler kruxiga grejer är att vi ska till Stockholm ungefär samtidigt som vi troligen blrjar med sprutorna igen. Hur gör man? Hämtar ut en spruta i storstan och ser till att ha minibar på hotellet så man kan ha den i kylen? Phu! Detta blir till att planera. Jag hoppas mensen blir sen i januari.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-12-07 14:03:15 följande:

Haha du får ha sprutan hemma hos mig! ;) Skämt å sido så funkar ju minibar toppen, annars kan du säkert få låna ett kylskåp av hotellet. De brukar ju vara tillgodoseende!

Haha! Ja vi får väl se. Kanske inte får börja förrän i feb. Måste ringa dem i veckan. Ska enligt dem testa och ringa på fredag men jag har ju mens och jag har ju testat med annat test. Kan jag ringa dem i morgon eller ska jag vänta till onsdag? Har bara lutinus som räcker till onsdag.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-12-08 05:39:18 följande:

Jag skulle ringa dem idag!

Jag har pratat med dem idag. Jag skulle köra på men Lutinus tills onsdag och sedan testa på fredag som planerat. De ska väl vara på säkrasidan. Sedan lät det som att vi skulle få börja på nästa cykel. Så det blir bra.
  • Pommac1

För oss är andra gången. Tänker andra som inte gör ivf för första gången göra något annorlunda? Jag funderar på att äta extra e-vitamin och kanske testa akupunktur (om det finns i min lilla stad).

• Pommac1
    Moller skrev 2014-12-08 22:32:55 följande:

Pommac, för oss är det andra gången nu i januari och jag har börjat med fotsoneterapi och akupunktur nu för att förbereda. Tänker att det inte kan skada iallafall ;). Hon som jag går till hittade faktiskt obalans i livmodern som hon masserade ut på foten. Vi får väl se men det kändes som att det kan hjälpa!

Intressant! Måste kolla upp det här. Redan nu? Nu fick jag bråttom! Klart det är bättre att börja i tid. :)
  • Pommac1
    Liil skrev 2014-12-09 05:16:12 följande:

Jag fick ej börja efter nästkommande cykel efter misslyckande, utan här får man vänta ytligare än. För att äggstockarna ska få lite vila. Jag hann nu precis innan julstängning med denna omgång, som blir åp och et nästa vecka om allt går som det ska. 

Okej. Vad skönt att vara ledig en extra vecka efter. Jag körde igång med crosstraining här hemma igår. Jag har en framför tvn. Gillar inte att vara ute och gå i mörkret. Så det blir till att träna igång lite nu när man slappat i tre veckor.
  • Pommac1
    Moller skrev 2014-12-09 14:49:46 följande:

Ja jag tänkte att det är bra att jobba med det redan nu, lite förberedande. Men jag tror det kan ha positiv effekt när man än gör det. På mig hittade hon 4 ömma punkter: nacke, skuldror (som jag känner väldigt av själv - jag sitter mycket i jobbet) och livmoder, bröst (de fungerar samman med blodcirkulation sa hon). De sista två känner jag ju ingen smärta i men som hon sa, man känner inte smärta i inre organ men det var tydligen lika mycket problem där som i skuldror, nacke. Så jag har lite att jobba ut- därför bra att börja tidigt. Problemet för oss är att det inte fäster sig när ägget är befruktat och detta kan tydligen hjälpa med det.. Lite flummigt kanske :P. Men vad gör man inte för att det ska sitta!

Det låter ju jättebra! Jag har ont i min axel fram och tillbaka. Det kanske kan hjälpa mot det också. Jag har kontaktat en rehab via mail. Får se om jag får svar i morgon. Såg att man kan använda sitt frikort så det är ju lika bra att göra det. :)
  • Pommac1

Fick veta i förrgår att det troligen inte blir ivf förrän i feb. Känns som en evighet dit! Fast vem vet. Har samtal med läkare den 13.e jan. Har dock börjat blöda igen nu (hade min mens 4.e dec - 9 dec och då var den kraftig nästan alla dagarna. Vi hade sex igår och då blödde jag efter men har inte blött något under dagen men nu ikväll började jag blöda igen. Fler som haft så?

• Pommac1
    Liil skrev 2014-12-14 06:30:13 följande:

Hoppas n jag minns rätt, du hade gjort ett försök som blev misslyckat och du har haft första blödningen efter det som slutade för ett par dagar sedan? Sedan blödde du igår igen. 

Precis så var det för mig med, personligen tror jag att slemhinnorna är så retade att det är därför det kommer i samband med samlag, men jag kan ha fel. 

Efter mitt misslyckade i slutet på september så fick jag veta att jag måste få en mens och låta den passera och sedan invänta ännu en och påbörja därefter. Allt för att äggstockarna ska få vila. Så det är säkert därför du måste vänta tills februari. 

Tiden kommer att gå fort dit ska du se. När vi var klara för ivf i maj månad så fick vi veta att vi inte skulle hinna med något försök innan det skulle bli sommarstängt innan midsommar, vi fick vänta då från maj till dom öppnade igen i mitten på augusti, men tiden gick rätt fort ändå. 

Tack för ditt svar. Det stämmer som du skriver. Har dock ont i magen och har samlat på mig vätska. Väger 1,5 kg mer än jag brukar. Funderar på att ringa sjukvårdsupplysningen. Eller ska jag avvakta till i morgon? Jag har mer ont i magen nu än under mensen.
  • Pommac1
    Liil skrev 2014-12-14 18:29:02 följande:

Jag gick upp ca 2,5 kg runt äggplock, men en vecka efter var dom kg borta. Du skrev här på förmiddagen så kanske du redan ring 1177, jag skulle ha gjort det om jag vare dig. 

Jag gick inte upp något under behandlingen (snarare ner). Jag har obt i magen hela dagen, har ömma bröst och blöder lite fortfarande (räcker med trosskydd) får ringa gyn i morgon. Vet inte om det är lönt att ringa 1177 nu. Hmm...
  • Pommac1

Har varit på gyn idag men de hittade inget fel! Tack å lov! Jag fick ta ett gravtest också fast jag hade bara håll mig i ca en timme då. Det visade negativt. Hade en rätt dålig läkare. Men han sa att allt såg normalt ut och jag hade inget ont när han klämde. Slemhinnan såg tunn och bra ut också. Den borde väl ha varit tjock om jag var gravid? Fast det var väl kanske mest för att se så ägget inte fäst på fel ställe. Å det är ju bra! Jag tjuvtittade lite på äggen och de ett såg rätt stort ut. Kanske blir dags om några dagar ändå? Skulle ha frågat hur stort det var. Ska köpa in lite tester och så får vi försöka på vanligt sätt någon/några månader. Känns peppande ändå. Man har ju hört om många som blir gravid efter missfall. :)

• Pommac1
    Heystella skrev 2014-12-15 17:52:00 följande:

Vad skönt att det såg bra ut! :) Alltid jobbigt om man skulle drabbas av komplikationer av nått slag. Själv fick jag klartecken från kliniken idag att det verkligen blir FET i Jan så det känns bra! :) Vi ska nog göra ett försök på egen hand nu i December också, om inte min äl är helt rubbad nu efter missfallet, men som du skriver så verkar ju många bli gravida direkt efter :)

Ja, vi håller tummarna att vi blir gravida i dec. Det vore ju fantastiskt! Då vi är oförklarligt barnlösa så har vi ju changsen fast det är nog liten. Men hoppet finns!
  • Pommac1

Enligt min cykel innan ivf så skulle jag ha ägglossning i morgon. Igår fick jag massa ägglossningsflytningar och har de även idag. Jag testar och testet i morse visar sig starkare än det igår. Så tummen upp! Trodde inte att jag skulle få ägglossning denna månad. Har slut på tester men beställde hem nya i förrgår. Hoppas de kommer idag.

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!