• Linda8110

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Kul med fortsättningstråd :)

• Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-07 09:52:29 följande:

Nu är jag här också! Hittade inte tråden först men nu så. Haft riktigt rejäl mens och har fortfarande. Kom stora klumpar ett tag också. Måste byta binda ofta. Hur blev er mens? Kommer man få ägglossning som vanligt nu i december eller uteblir den?

Jag hade "vanlig" mens efter ET. Kollade aldrig min ÄL efter den mensen eftersom vi ändå var tvungna att vänta en månad till. Efter denna omgång mens när vi skulle köra FET så fick jag ÄL men den var ca 5 dagar senare än normalt. Mensen var dock lite tidigare än normalt.
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-07 11:23:19 följande:
    Okej. Jag är optimist och tänker att nu kanske vi har chansen att bli gravid på egen hand. Haha! Inga fel är ju hittade på oss så vi ser väl om jag får ägglossning lagom till julafton. Hoppas! Enligt cykel ska jag ha ägglossning den 17.e men det känns som att den kan bli lite senare med tanke på denna extrema blödning. Fler kruxiga grejer är att vi ska till Stockholm ungefär samtidigt som vi troligen blrjar med sprutorna igen. Hur gör man? Hämtar ut en spruta i storstan och ser till att ha minibar på hotellet så man kan ha den i kylen? Phu! Detta blir till att planera. Jag hoppas mensen blir sen i januari.
    Haha du får ha sprutan hemma hos mig! ;) Skämt å sido så funkar ju minibar toppen, annars kan du säkert få låna ett kylskåp av hotellet. De brukar ju vara tillgodoseende!
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-07 20:24:06 följande:
    Haha! Ja vi får väl se. Kanske inte får börja förrän i feb. Måste ringa dem i veckan. Ska enligt dem testa och ringa på fredag men jag har ju mens och jag har ju testat med annat test. Kan jag ringa dem i morgon eller ska jag vänta till onsdag? Har bara lutinus som räcker till onsdag.
    Jag skulle ringa dem idag!
  • Linda8110
    Liil skrev 2014-12-08 06:00:31 följande:

Hej! Hoppas att det är ok att hoppa in här. Efter ett misslyckat försök i slutet på september så är vi nu inne på försök nr 2. Idag sprutdag 6, ska och ta blodprov idag och se hur det ligger till. Om allt går som planerat så äp och et i nästa vecka. 

Välkommen :)
  • Linda8110
    Liil skrev 2014-12-08 06:14:59 följande:
    Tack snälla!
    Vart någonstans genomgår ni er IVF? Hur ser er problematik ut?
  • Linda8110
    Liil skrev 2014-12-08 17:25:21 följande:

Om jag förstår ts rätt så har ni haft en tråd innan men har nu startat en ny fräsch tråd, är det så ? :) 
    Hur är det för alla er andra, försök 1? 2? Eller kanske ännu flera försök bakom er??

Då vårt försök misslyckades i slutet på september så tog en en behövlig paus från familjeliv. Jag hade varken ork eller lust att vara här inne, utan var tvungen att koncentrera mig på att försöka läka och må hyfsat bra igen. 
    Jag hoppas att jag kommer att hänga här mer er andra ett bra tag framöver nu! 

Ibland behöver man paus! Vi ruvar på försök nummer två nu efter ett FET.
  • Linda8110
    Liil skrev 2014-12-09 05:12:16 följande:
    Skönt att ni hade i frysen. Håller tummarna att detta går bra för er!
    Ja underbart att frysen är full! Hade en extremt jobbig period under första omgången...
  • Linda8110
    EmyJ skrev 2015-01-18 00:05:17 följande:

Såååå, hur går det för er? Jag tänkte börja kissa på pinne imorgon :) Hoppas på en ägglossning så jag kan få göra FET nu i januari!

Jag ska börja pinnekissa på tisdag ;)
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2015-01-18 16:34:36 följande:

Jag ska göra flesta FET i morgon, om nu allt går som det ska med upptiningen.

Går säkert bra! Lycka till :)
  • Linda8110
    1983an skrev 2015-01-28 09:34:48 följande:

Nu kom mensen för två dagar sen, äntligen. Ringde förväntansfullt till reprocentrum för att säga att jag kan köra igång. Fick sitta och vänta i fem minuter medan sköterskan pratade med läkaren. Nej. Jag fick inte plats den här månaden. Får vänta på nästa cykel, det är för många som startar samtidigt. Suck! Har inte kliniken för många patienter då? Är det vanligt att man får vänta för att det är fullt?

Vi har sånt oflyt, först misslyckades förra gången totalt med noll embryon som överlevde av 10 och sen två-tre månaders väntan tills nästa gång liksom. Blä!

Hur går det för er andra? Vill gärna höra någon solskenshistoria :D HAr vi många ruvare här nu?

Men åh vad trist!!! Frustrerande... Vart går ni? Jag är ruvare från och med idag :) FET nummer 2.
  • Linda8110
    längtar14 skrev 2015-01-28 19:09:35 följande:

Jag är på ruvardag 6 och har fått beige-bruna flytningar...har gjort fet i naturlig cykel...ska ha mens på lör...vet inte om det är kört nu?

Håller tummen för att det inte är mens!
  • Linda8110
    1983an skrev 2015-01-29 16:42:43 följande:
    Ja det är trist när det blir framskjutet av en.sån anledning. Vi går i uppsala.

Vad spännande! Är det första på försöket? Vi ska göra vårt tredje försök nu förhoppningsvis om en månad.
    Detta är FET nummer 2 för oss. Gjort en vanlig ET innan dess. Tredje gången gillt nu alltså :)
  • Linda8110
    asa02 skrev 2015-02-01 19:44:14 följande:

Är nu på rd 15. blödit sen i fredags. mensvärk. Men testade i morse och blev starkt plus. betyder missfall antar jag?

Blöder du mycket då?
  • Linda8110
    asa02 skrev 2015-02-02 10:43:42 följande:

ja

ja, som en mens... dvs det rinner rätt kontinuerligt.
    Vilken RD är du på nu igen?
  • Linda8110

RD 6 idag (2-dagars). Hade hoppats kunna känna nåååågot idag i alla fall men näe... Orkar inte misslyckas en tredje gång...

• Linda8110
    längtar14 skrev 2015-02-03 06:55:53 följande:

Här kom mensen i söndags, testdag idag och minus då då. Ska ringa kliniken senare och kolla när vi kan göra en ny FET.

Åh vad tråkigt!
  • Linda8110
    EmyJ skrev 2015-02-04 22:49:53 följande:

Äntligen glad gubbe på ägglossningstestet! :D

Yey!!!! Blir det en blasto?
  • Linda8110

Blir alltid så ledsen när mensen kommer och att gå på toaletten är alltid en pina eftersom man aldrig vet om man kommer få se blod. Funderar på att göra det tvärtom denna gången, att testa INNAN mensen kommer så vet jag i alla fall om den är på väg eller inte. Hur tidigt kan man eventuellt se ett plus med en 2-dagars?

• Linda8110
    EmyJ skrev 2015-02-05 19:07:26 följande:
    Det blir en blasto, på onsdag kl 15.00 :) Jag har tydligen "så många" i frysen så läkaren tyckte att det är värt att testa även om jag är inne i en ganska lång cykel..härliga PCO :P Som hon sa, jag hade ju kunnat bli gravid naturligt på den här ägglossningen. Så vi tutar och kör och hoppas att allt går bra!
    Tuta och kör!!! Lycka till :) Själv håller jag på att bli ruvargalen haha går sååå långsamt! Så blev jag sjuk också och då går ju tiden ännu långsammare...
Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!