• Moller

Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!

Hej! Jag blir gärna med här. Vi ska göra vår andra ivf i januari. Börjar spraya i december.. Kul att följas åt :)

• Moller

Pommac, för oss är det andra gången nu i januari och jag har börjat med fotsoneterapi och akupunktur nu för att förbereda. Tänker att det inte kan skada iallafall ;). Hon som jag går till hittade faktiskt obalans i livmodern som hon masserade ut på foten. Vi får väl se men det kändes som att det kan hjälpa!

Pommac1 skrev 2014-12-08 19:13:03 följande:

För oss är andra gången. Tänker andra som inte gör ivf för första gången göra något annorlunda? Jag funderar på att äta extra e-vitamin och kanske testa akupunktur (om det finns i min lilla stad).

• Moller

Ja jag tänkte att det är bra att jobba med det redan nu, lite förberedande. Men jag tror det kan ha positiv effekt när man än gör det. På mig hittade hon 4 ömma punkter: nacke, skuldror (som jag känner väldigt av själv - jag sitter mycket i jobbet) och livmoder, bröst (de fungerar samman med blodcirkulation sa hon). De sista två känner jag ju ingen smärta i men som hon sa, man känner inte smärta i inre organ men det var tydligen lika mycket problem där som i skuldror, nacke. Så jag har lite att jobba ut- därför bra att börja tidigt. Problemet för oss är att det inte fäster sig när ägget är befruktat och detta kan tydligen hjälpa med det.. Lite flummigt kanske :P. Men vad gör man inte för att det ska sitta!

Pommac1 skrev 2014-12-09 07:30:57 följande:

Intressant! Måste kolla upp det här. Redan nu? Nu fick jag bråttom! Klart det är bättre att börja i tid. :)

• Moller

Första gången så fick jag menopur när jag sprutade. Då hade jag många äggpåsar men fick bara ut 3 stk ägg. Den här gången blir det puregon. Är det nån som har erfarenhet av puregon här inne?

• Moller

Du har nog rätt i det. Alla är olika och man kan inte jämföra person till person. Hoppas att den här behandlingen ger lite bättre resultat för mig iallafall. Har nu fått bedömning av två läkare och de vet väl bäst :). Lycka till med telefonsamtalet, hoppas ni kommer fran till något bra!

ekristin skrev 2014-12-11 09:32:08 följande:

Jag tog Puregon senast, i vårt första försök. 14 äggblåsor, 6 ägg varav endast 4 mogna och 3 som blev befruktade. Fick tillbaka ett och två odlades vidare men mitt fäste inte och de andra två klarade inte kvalitén som krävdes för frysning.

Lite trist svar kanske men min uppfattning är att det är lönlöst att jämföra med andra. Ska ha telefonsamtal med min ivf-läkare i eftermiddag och planera nästa omgång i januari. Har en historik med 3 livmodersoperationer senaste året pga septum/vägg i livmodern. Får se om de ger mig en annan behandling/andra preparat nästa gång.

Lycka till!!

Svar på tråden Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!