Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

15-årig dotter gör som hon vill och sätter sina egna regler!

De där med "jobbig tonåring" håller inte i sig i flera år, enligt din ts började hon redan vid 11 års åldern så det ni ska göra nu är att kontakta bup eller socialstyrelsen, få någon där att lära henne veta hut.. Denna tjej måste börja tänka framåt nu och sluta med sina dumheter så ni måste sätta hårt mot hårt för annars kommer detta eskalera.

Anonym (Finns där inga föräldrar idag....) skrev 2014-12-06 23:27:32 följande:
    Nej, en förälder som vågar ta en fight och syna manipulation och utpressning gör så. De andra är inte så, bara den här. Varför ska hon få förstöra för en hel familj? Små tonårstjejer som lider av hybris och bristande respekt ska helt enkelt sättas på plats. Jag förstår, efter att ha läst dina inlägg, varför du tycker att man ska dalta med sådana men så funkar inte verkligheten. Ungar behöver regler och konsekventa föräldrar. Dessutom ska de lära sig att varje handling får en konsekvens. Hemma hjälps man åt, tar hänsyn och visar respekt. Om man inte gör det får man ta konsekvenserna. Dalt och "käraste vännen" och annan BS hör flummiga icke-föräldrar till.
    Håller faktiskt med dig. Idag e de på tok för mycke daltande med ungarna o just därför blir de oxå därefter tyvärr o på de så får "föräldrarna" ett rent helvete när ungarna börjar komma upp i skolålder. i sin tur...
    Anonym (Mamman) skrev 2014-12-07 13:10:07 följande:
    Plattång och locktång har vi plockat bort redan så det är löst.

Grejen är att när vi pratade om vad var och en ska ta ansvar för hemma så tycker inte 15-åringen att hon ska behöva ha nåt ansvarsområde utan kan hjälpa till när jag ber OM hon har tid. Hon tycker således att hon inte ska behöva göra nåt hemma, bara om hon anser sig ha tid just när jag ber eller om hon känner för det. Så fungerar det ju inte riktigt!
    Men just därför måste du ju bli hårdare för hon VET att hon slipper o därav blir er relation så infekterad. Sätt ultimatum som håller.
    Anonym (Mamman) skrev 2014-12-07 20:56:57 följande:
    Ge mig då exempel och tips på vad jag ska göra som jag inte redan gör?
    Stå fast i vad som gäller, ge henne utegångsförbud om hon inte t.e.x. gör de sysslor som hon blivit tillsagd, dra in pengar i flera mån mm.
    Anonym (Mamman) skrev 2014-12-20 15:56:21 följande:
    Men vi gör ju det!! Hon är utan månadspeng flera månader ibland, hon får utegångsförbud, hon mister andra förmåner m.m.
    Då måste ni kontakta soc/Bup för mer hjälp.
Svar på tråden 15-årig dotter gör som hon vill och sätter sina egna regler!