Anonym (hyper) skrev 2014-12-06 23:18:57 följande:
Bara en misslyckad eller manipulativ förälder ringer socialtjänsten i det syftet.
En bra förälder säger istället "Käraste vännen. Jag har misslyckats med att ta hand om dig och vet inte längre hur jag ska vara en förälder för dig på det sättet som du behöver. Nu är jag så orolig för dig att jag ringer socialtjänsten så att vi allihopa kan få den hjälpen vi behöver."
Nej, en förälder som vågar ta en fight och syna manipulation och utpressning gör så. De andra är inte så, bara den här. Varför ska hon få förstöra för en hel familj? Små tonårstjejer som lider av hybris och bristande respekt ska helt enkelt sättas på plats. Jag förstår, efter att ha läst dina inlägg, varför du tycker att man ska dalta med sådana men så funkar inte verkligheten. Ungar behöver regler och konsekventa föräldrar. Dessutom ska de lära sig att varje handling får en konsekvens. Hemma hjälps man åt, tar hänsyn och visar respekt. Om man inte gör det får man ta konsekvenserna. Dalt och "käraste vännen" och annan BS hör flummiga icke-föräldrar till.