Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Vi som har PCO

hej.

Jag Har konstaterat pco-s och är så himla ledsen. Jag är bara 25 år idag men känner mig så stressad. Pluggade på universitetet men hoppade av, ströjobbar just nu och ska söka universitetet så snart som möjligt. Min man jobbar och har en hög inkomst. Vi försökte få barn när jag studerade och inget barn kom till på 1,5 år efter en pco-s diagnos sattes.

Läkarna rekommenderade fertilitetsutredning. Nu är vi så kluvna.. Ska vi försöka nu ändå? Vi vet att vi har svårt att få barn men ska vi ändå tänka som " normala " att vi måste först få mig färdigutbildad ? ( ca 3,5år minst ) Mannen har som sagt fast hög inkomst medan jag måste utbilda mig för fast jobb.

Är så ledsen. Klart jag hade vela haft jobb, utbildning, hus, osv innan barn.. Men fyller 26 år nästa år och har redan försökt 1,5 år under min förra utbildning och läkarna konstaterar att vi har väldigt svårt att få barn min dröm var att bli hyfsat ung mamma. :( Skulle ha varit klar om ett år ca med min utbildning :( 

Alla andra som INTE vet om våra svårigheter med barn säger åt oss att inte skaffa barnännu ... Mamma och pappa tex skulle bli så besvikna om jag skulle bli gravid mitt i en utbildning nu, men de vet inte om min diagnos. Vad ska man säga till anhöriga ? Sanningen? Att jag inte känner mig som en kvinna och knappt kan bli gravid ? Min dröm är radhus med min älskade man och få två barn :( Känner mig så ikvinnlig och att jag sviker mig själv. Min önskan är barn men samhällets krav sätter stopp på det. Man ska ju ha hus, 700k sparat, ny bil och massa sparat till barnet :( 

// Förtvivlad tjej. 

• Anonym (ledsen)

Jag har förresten fått ut provera eller vad det heter. Ska jag ta det trots att jag fick min mens efter 70 dagar? för 2 v sedan? Läkaren som skrev ut det i 2 månader och sedan rekommenderade han alltså ivf och utredning om vi vill ha barn, annars skulle jag komma tillbaka för att få p-piller utskrivet.  Snacka om slag i magen. Han inser alltså att jag har svårt att bli gravid. Så vad ska vi göra ? Det kan ju lixom inte ta sig alls på flera år och resultera i adoption?? SÅ förvirrad :( Vad ska jag göra ? 

Svar på tråden Vi som har PCO