Inlägg från: Anonym (Männen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Männen)

Har invandrare bättre gemenskap?

lilith88 skrev 2014-12-05 18:11:45 följande:

Som sagt, det går inte att generalisera. Men nej, invandrare har inte "större gemenskap" än vad svenskar har. Däremot umgås _vissa_ invandrargrupper ofta på ett annat sätt än vad många svenskar gör. De är ofta mer sociala

Uppfattar det som att männen är mer socialare än kvinnorna
  • Anonym (Männen)
    Anonym (Definitivt inte!) skrev 2021-08-10 23:09:11 följande:

Nej. Vi har sämre gemenskap. Bara den som låter mest hörs, och man drunknar i mängden människor som är med hela tiden överallt. Just det där svenska att umgås 2st istället för 22 är extremt underskattat. Att lära känna en man istället för att konstant vara omgiven av sina släktingar, hans släktingar och aldrig vara ensamma.

Ni är inte tråkiga eller har dålig gemenskap, ni har ett sätt att umgås som jag verkligen älskar. .

Men tycker du det inte går bra att prata med 22 personer. Är du en social man
  • Anonym (Männen)
    Anonym (Definitivt inte!) skrev 2021-08-11 09:49:32 följande:

Är inte man, social och tycker inte det går bra nej. Jag är inte grek men har du sett "mitt dtora feta grekiska bröllop"? Så där är det, alltid en massa människor runt, aldrig ensam men man känner sig helt ensam. De här människorna ser man alltid men känner man någon av dem? Nej. Jag kände min svenske sambo bättre efter att vi träffats kanske 1 månad än vad jag kände min exman efter 5 år ihop.

Man är alltid i stor grupp. Det verkar socialt men det är det inte. Man lär inte känna någon på det sättet att umgås.

Är du social tycker invandrarkvinnor inte är lika sociala som männen det stämmer alltså inte enligt dig. Är du från Europa? Svensk sambo hur gick det till du var social?
  • Anonym (Männen)
    Anonym (Definitivt inte!) skrev 2021-08-11 09:49:32 följande:
    Är inte man, social och tycker inte det går bra nej. Jag är inte grek men har du sett "mitt dtora feta grekiska bröllop"? Så där är det, alltid en massa människor runt, aldrig ensam men man känner sig helt ensam. De här människorna ser man alltid men känner man någon av dem? Nej. Jag kände min svenske sambo bättre efter att vi träffats kanske 1 månad än vad jag kände min exman efter 5 år ihop.

Man är alltid i stor grupp. Det verkar socialt men det är det inte. Man lär inte känna någon på det sättet att umgås.
    Om du inte är Grek vad är du då. Varför tog det slut med din förra man lärde ni inte känna varandra 
Svar på tråden Har invandrare bättre gemenskap?