Inlägg från: lantlivet |Visa alla inlägg
  • lantlivet

Bebis i augusti 2015!

Känner igen mig oxå. Jag mådde lite illa tvärt imorse. Men efter ett glas mjölk gick de över, jag har stark typ som mensvärk fast lite annorlunda. Drar och sticker ibland. Ömma bröst och trött. Och igår höll ja på att börja gråta på jobbet för att de blev inte som ja ville. Jag gråter typ aldrig..

Tänker helatiden på att jag ä gravid.

• lantlivet

Välkommen alla nya flickor :)

• lantlivet

Grattis!så mysig morgon ni fick! Nä man blir ju alldeles ställd och kan inte fatta det riktigt :)

• lantlivet
    sikess skrev 2014-12-13 21:11:16 följande:

Hoppar in här, BF 22 Augusti Skrattande

Välkommen :) har ni försökt länge? :)
  • lantlivet
    sikess skrev 2014-12-13 23:20:21 följande:
    Tyvärr så var det ett one night stand på fyllan och har ej kontakt med pappan, men ska se till att lillen får en bra uppväxt med stöd från familj och vänner :)
    Jaha okej, trist. Men man gör det bästa av situationen :) en pappa behöver inte vara den biologiska ;)
  • lantlivet
    Grodanboll83 skrev 2014-12-14 10:04:31 följande:

Jag har BF 27 aug. Funderar på när ni i samma situation berättar det för er familj? Vi vill berätta för föräldrar o syskon på julafton, men kommer vara i vecka sju!

Vad tycker ni? Är det för tidigt?

Anledningen till att vi vill berätta är att vi bor 60 mil från dem och inte träffar dom så ofta!

Vad är era åsikter/ tankar, o när tänker ni berätta?

Vi kommer vänta till typ feb när ja är i v 14 typ. Vi bor oxå så långt bort så kommer ej träffa våra familjer på jul.

Kommer oxå va i v 7 på jul. Går in i den veckan på själv dagen tillåmä. Och jag tycker de är tidigt.

Men alla tycker ju olika, när ni endå träffas då så kanske de är lika bra :)
  • lantlivet
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-14 11:26:46 följande:

Jag hade gärna berättat för min familj på jul även då det är tidigt. Min sambo vill vänta till efter vecka 12 så det får jag respektera. Men hade helst berättat innan de själva listar ut vad som är på gång! Pappa frågade mig igår om jag är med barn. Så nog misstänker de något allt! Jag är väldigt uppsvälld och trött.

Där har ja tur som bor långt ifrån å träffar våra familjer typ 2 ggr på ett år. För mamma skulle garanterat lista ut det då jag är ganska smal å är redan svullen å bara i v 5 :)
  • lantlivet

Önskar dig lycka till med graviditet och bebis :) å såklart att han eller hon en dag får en toppenpappa med i bilden oxå :)

sikess skrev 2014-12-14 12:44:49 följande:

Jo men precis!

• lantlivet
    sikess skrev 2014-12-14 14:44:16 följande:
    Tack så mycket! Det hoppas jag också, tur att jag är stark och klarar det mesta själv ??
    Ja det är bra :) du låter rätt mogen för din ålder :)
  • lantlivet

Grattis och hoppas allt ser bra ut på fredag och att du får må bra oxå :)

Lindaaa12345 skrev 2014-12-14 16:38:36 följande:

Plussade för 3 veckor sen. Oplanerad graviditet.

Var hos barnmorska för 1.5 vecka sen och räknade från sista mensen och skulle då va i vecka 10 (9+3) idag.

Fick blödning imorse så åkte på ultraljud, hjärtat pickade men fostret var endast 7 mm stort alltså alldeles för litet för vecka 10.

Bm sa att jag MAX är i 6+4 om fostret är okej.

Ska tillbaka på fredag och hoppas då att den växt och mår bra. Och isåfall kommer min älskade efterlängtade bebis 2 augusti.

Så håll alla tummar och tår för att nåt inte är fel :)

• lantlivet

Tro inte alls di behöver vara orolig. Visa känner ju ingenting och andra massor och allt. Och enkel bara lite sådär.

Mina bröst har ju varit jätteonda, men de har gått ner massor. Men molvärkenn /växtvärken är fortfarande kvar. Annars känner jag inget alls.

Men om du är så orolig så kan du ju ringa å kanske få ett vul för att se om hjärtat slår. Vilken vecka va du i?

• lantlivet

Som jag då

Ja är i v 4+4 alltså v 5. Fast 2,5 v sedan ägglossning. Därför har jag BF den 19/8

• lantlivet

En arbetsgivare har inte rätt att inte anställa dig pga att du ska få barn :) ta jobbet. Man får inte de chanserna så ofta :)

Ja kommer nog inte säga så mkt förrän de börja synas under arbetskläderna. Jobbar inom äldreomsorgen så vi har ju rätt osmickrande kläder så figuren syns ju inte förrän magen tar i. Vilket kommer dröja säkert till maj.

• lantlivet
    jenwal skrev 2014-12-21 01:39:22 följande:

Hej! Just plussat och undrar om ni tänkte avslöja graviditeten på julafton?

Grattis :)

Nej de tänker vi inte. Vi kommer inte träffa våra familjer i år något. Så det blir nästa år. Hade vi varit med dom så skull vi säkert gjort det. Är dock bara i v 7 på julafton. Känns bättre att vänta :)
  • lantlivet

Kommer ej att göra kub. Har tänkt mkt och det kommer inte ändra min syn på vårt barn.även om siffrorna visar tydligt på downs.

• lantlivet
    Julle86 skrev 2014-12-21 20:40:50 följande:

Hoppar också gärna in här, plussade igår, andra barnet. Har BF 28/8 så är i v.5 nu :) Sonen är 2 år. Vi berättade för mina föräldrar idag, det var dock inte tänkt så men jag kunde inte hålla mig när vi kom in på ämnet haha. Vi ska berätta för resten av släkten på julafton. Vi tänkte att sonen ska få en tröja där det står " storebror " på och även skriva " Julklappen levereras i augusti om allt går som det ska" på ett julkort från bebisen. Ska bli kul att få följa er andra här!

Grattis å välkommen :)
  • lantlivet
    Lilla My82 skrev 2014-12-31 22:28:56 följande:

Attans jag är outad av mina grannar... smile2.gif

Hehe, tokigt ;)

Ja måste nog berätta på jobbet snart då ja mår så fruktansvärt illa när de har gått för länge mellan mellanmålen och ja inte kan äta allt. Jobba dessutom imon äldrevården så alla lukter lär bli en pina nästa vecka :)
  • lantlivet

Ja fy, illamåendet är inte kul. Å har väldigt lite grejer hemma jag kan äta för att stilla det.. Äta ofta och lite har ja svårt för.. Speciellt när ja mår illa.. Nä sött kan ja inte heller med längre. Åh då är ju en dag efter mig :)

Kottex skrev 2015-01-01 14:17:34 följande:

Gott nytt 2015! Kommer bli ett spännande år med mycket nytt :) tråkigt med illamåendet. Hade första illamående igår kväll, pang sa det och jag trodde verkligen jag skulle gå och spy. Åt chokladdessert, tror att sött inte är det bästa för mig längre. Är ett riktigt godismonster men har inte alls varit så sugen på sötsaker senaste veckorna. Gått in i vecka 8 idag. Året börjar bra :)

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!