• frma

Bebis i augusti 2015!

Hej!
    Jag och min man har försökt att bli gravida i flera månader och idag så visade testet "Gravid 2-3 veckor". Åh, vilken känsla! Min man är dock inte hemma så jag har ingen att dela glädjen med.

Någon mer som har plussat nu i dagarna? 

Det är mitt första barn och frågan är vad man gör nu? Vad ska man börja läsa osv.?

Tacksam för alla råd jag kan få

• Svar på tråden Bebis i augusti 2015!
  • frma

Grattis till er alla!
    Jag har än så länge inte berättat för någon vilket är lite tråkigt. Självklart vill jag berätta för min man först men kan är bortrest till den 17 dec. Tänkte först berätta på telefon men bestämde mig för att vänta.

När ska ni på hälsosamtal /inskrivning? Jag fick tider den 29/12 och 5/1. Men när gör man ultraljud?

• frma

Grattis! Hoppas allt går bra denna gång.

Jag har spänningar i magen och känner mig ruskigt uppsvälld. Mina bröst känns större och är ömma, sen är jag väldigt trött, törstigt och har metallsmak i munnen.

• frma

Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

När tänker ni berätta det för andra?

Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!