• Honsomvill

Hur tänker ni berätta?

Hej!

Plussade i söndags och är i v5. Jag (21) och min sambo (23) pratar mycket om hur vi ska berätta för våra familjer och vi tänker definitivt ta vara på att det är julafton snart. Vi kommer skicka med ett paket med en napp och en lapp där det står "Mormor och Morfar, vi ses i Augusti" till min pappa och hans fru, för dom åker till Florida och Mexico över jul. (Ganska skönt att slippa se deras reaktioner) haha. 

Och till min sambos föräldrar och syskon kommer vi också ge en napp. 

Hur och när tänker ni berätta?Skrattande

• Svar på tråden Hur tänker ni berätta?
  • Momalicious
    Honsomvill skrev 2014-12-03 07:09:31 följande:

Hej!

Plussade i söndags och är i v5. Jag (21) och min sambo (23) pratar mycket om hur vi ska berätta för våra familjer och vi tänker definitivt ta vara på att det är julafton snart. Vi kommer skicka med ett paket med en napp och en lapp där det står "Mormor och Morfar, vi ses i Augusti" till min pappa och hans fru, för dom åker till Florida och Mexico över jul. (Ganska skönt att slippa se deras reaktioner) haha. 

Hur och när tänker ni berätta?Skrattande

Jag skulle bara råda dig till att inte berätta på julafton om ni inte är säkra på positiva reaktioner. Vet inte hur många gånger jag läst trådar där folk överraskat sina familjer med att berätta på jul/någon annan högtid och fått negativa reaktioner som sedan skapat dålig stämning. Jag säger inte att ni inte ska berätta men som sagt, tänk på det först. :) grattis till eran bebis!
  • Anonym (Vi)

Vi blev gravida dagen efter bröllopet och nån vecka senare plusade vi :) Vi berättade för våra närmsta familjemedlemmar per telefon i vecka 7.

Resten av vänner och släkt fick reda på det när dom såg magen ;)

• Anonym (Heart to heart)

åh, vilken fantastisk julklapp ni skickar med.
    Jag hade gått i spinn av lycka, ett litet barnbarn, gud, jag blir nästan rörd av att tänka på det. 

Grattis till plusset. {#emotions_dlg.flower}

• Marie90

Istället för en napp så kan ni köpa någon fin ram och skriva "Bild på barnbarnet beräknas komma den ...." Det gjorde vi med blivande farfar när han fyllde år, han berättade sen att han anat något då han kände att det var en ram och inte direkt trodde han skulle få ett kort på oss, så slå in den i en kartong :)

• kerforsgren

Min syster, som bor i amerika, skickade ett paket till mamma med en body där det stod något om att hon var världens bästa mormor om jag inte minns helt fel... Hon skickade ingen lapp, ingenting- bara bebisplagget. Mamma, som är bebisgalen och önskat barnbarn sedan första barnet blev fertil i princip, visste knappt vad hon skulle tro. Och med tidsskillnaden och min syster som gärna sov över lite gran så fick vi tack vackert vänta på att få ringa upp henne och höra vad hon menade! Var en lång dag haha!

Personligen skulle jag vela se min familj och vänners reaktion den dagen jag ska berätta! :)

• kerforsgren

Och grattis till er förresten! ;)

• Honsomvill
    Momalicious skrev 2014-12-03 07:15:04 följande:
    Jag skulle bara råda dig till att inte berätta på julafton om ni inte är säkra på positiva reaktioner. Vet inte hur många gånger jag läst trådar där folk överraskat sina familjer med att berätta på jul/någon annan högtid och fått negativa reaktioner som sedan skapat dålig stämning. Jag säger inte att ni inte ska berätta men som sagt, tänk på det först. :) grattis till eran bebis!
    Vi är inte speciellt rädda för att skapa dålig stämning i våra familjer ???? så det tror jag är lugnt! Tack!
  • Honsomvill
    Anonym (Heart to heart) skrev 2014-12-03 07:17:51 följande:

åh, vilken fantastisk julklapp ni skickar med.
    Jag hade gått i spinn av lycka, ett litet barnbarn, gud, jag blir nästan rörd av att tänka på det. 

Grattis till plusset. {#emotions_dlg.flower}

Tack! Ja vi tyckte också att det skulle vara ett bra sätt!
  • Honsomvill
    Marie90 skrev 2014-12-03 09:23:23 följande:

Istället för en napp så kan ni köpa någon fin ram och skriva "Bild på barnbarnet beräknas komma den ...." Det gjorde vi med blivande farfar när han fyllde år, han berättade sen att han anat något då han kände att det var en ram och inte direkt trodde han skulle få ett kort på oss, så slå in den i en kartong :)

Ja det är ju absolut något att överväga! ???? tack för förslaget!!
  • Honsomvill
    kerforsgren skrev 2014-12-03 09:37:48 följande:

Min syster, som bor i amerika, skickade ett paket till mamma med en body där det stod något om att hon var världens bästa mormor om jag inte minns helt fel... Hon skickade ingen lapp, ingenting- bara bebisplagget. Mamma, som är bebisgalen och önskat barnbarn sedan första barnet blev fertil i princip, visste knappt vad hon skulle tro. Och med tidsskillnaden och min syster som gärna sov över lite gran så fick vi tack vackert vänta på att få ringa upp henne och höra vad hon menade! Var en lång dag haha!

Personligen skulle jag vela se min familj och vänners reaktion den dagen jag ska berätta! :)

Min pappa kommer vara bortrest mycket efter jul och nyår, så chansen finns att han kommer få höra det från andra än från oss först om vi nu skulle vänta på att han kom hem för att berätta. Så detta är den bästa lösningen. Och jag är nästan glad över att inte behöva se deras reaktioner ????
  • Liten ekorre

Hej! Vi väntar vårt andra barn och är i vecka 5 nu. Vi tänkte vänta med att berätta till vi gjort ett tidigt ultraljud i vecka 12 innan vi berättar. (Pga tidigare missfall) Men då tänkte jag köpa en tröja med "storebror" tryckt på ta kort på den och posta på instagram med texten "den passar inte än, men borde sitta fint i augusti".

• billies

Så roligt! Vi har med bestämt att vi ska avslöja det på julafton i något sorts paket.. Kanske ett foto på oss på något vis. Dock är min mage minimal å den blev inte stor förrän i vecka 30 senast typ.. Önska ju att magen hade varit lite större men det är väl skitsamma haha. Då kanske man inte kan dölja det heller.. Min mamma å hennes sambo är oxkså bortresta men tänkte faktiskt inte avslöja något förrän efter rul 2:e januari då är dom fortfarande bortresta. men kul att höra lite idéer!

• Acinorev

Vi ställde upp alla våra skor på rad och la en lapp med våra födelseår framför. Sist i raden (två barn sen innan) ställde vi ett par bebisskor och skrev 2014 på lappen. Sedan fotade vi arrangemanget och skickade iväg det. :)

• kerforsgren
    Honsomvill skrev 2014-12-03 11:45:01 följande:
    Min pappa kommer vara bortrest mycket efter jul och nyår, så chansen finns att han kommer få höra det från andra än från oss först om vi nu skulle vänta på att han kom hem för att berätta. Så detta är den bästa lösningen. Och jag är nästan glad över att inte behöva se deras reaktioner ????
    Svarade bara på din fråga, hur jag hade gjort! :) Jag skulle personligen älska att se deras reaktioner ;D Men att skicka en napp är en bra gullig ide, så kör på det! ;)
  • ninaballerinaa

Vi ska också berätta på julafton :)

Har köpt fem vita t-shirts där ja kommer skriva "jag ska bli mormor", morfar och moster :)

• Honsomvill
    ninaballerinaa skrev 2014-12-05 08:00:42 följande:

Har köpt fem vita t-shirts där ja kommer skriva "jag ska bli mormor", morfar och moster :)

Vilken vecka är du i? :)
  • Anonym (!)

Du är så tidigt i grav (stor risk för missfall) så jag skulle inte berättat alls.

Honsomvill skrev 2014-12-03 07:09:31 följande:

Hej!

Hur och när tänker ni berätta?

• Anonym (Heart to heart)
    ninaballerinaa skrev 2014-12-05 08:00:42 följande:

Åh, det där tyckte jag också om.
    Gissa vem som skulle gått i den t-shirten hela julhelgen sen. Glad
Svar på tråden Hur tänker ni berätta?