Hej,
1. Det är otroligt starkt utav dig att överhuvudtaget erkänna att du har ett beroende. Så det är ett steg åt rätt riktning!
2. Du vill ta dig ur, ännu ett gott tecken!
3. Du har haft det väldigt tufft, så jag förstår dig att du velat försvinna från the reality. Jag har haft liknande anledning.
jag vet att det finns en del hjälpmedel för dig att kunna använda dig utav för att ta dig ur beroendet, dvs hjälpmedel utan att gå någon behandling eller något liknande.
De flesta rekommendererar behandling, men de flesta vet heller inte hur de känns och vara i ett beroende, och att ta det steget att anmäla sig till en behandling. Det är ett rätt tufft steg och beslut som man inte vill ta.
Om jag får ge några tips som jag vet är nyckeln ur detta problem så skriver jag de gärna, sen får du välja att bortse från dem eller ta till dig det.
1. Försök att ta dig ut mer. Jag vet att det är svårt och ta sig ut till vänner igen när man varit borta länge, men det kan vara som att gå till köpcentret fler gånger än vanligt. Gå till ett bibliotek, fast du kanske inte är intresserad utav böcker. Ta en kaffe på något fik, nu förtiden är det ju inte ens konstigt att sitta själv med sin mobil på ett fik. DETTA STEG ÄR OTROLIGT SVÅRT, JAG VET. Men det ger såååååååååååååååååååå otroligt mycket positiv energi, mycket mer än man kan ana.
2. Motonera/träna, detta steg är lättare att säga än att göra. Det är typ det sista man vill göra och det sista man vill tänka på,i know. Men tänk såhär, du har setat i en soffa eller softat under några år, inte ätit riktigt, inte rört på dig som vanligt, inte tränat. Kroppen är rostig som den bara kan bli. Men den kommer igång fortare än man tror. Immunförsvaret är på lägsta nivå(Vilket gör att antändningarna bli 100x starkare) har du ett mer fungerande system, så blir avtändningar också mycket enklare.
3. Börja umgås med människor som inte håller på med sånt. Detta är också ett väldigt svårt steg om man endast umgåtts i sådana kretsar år efter år. Men det går, jag lovar att det går. Det är inte lätt men det går! Skriv till gamla vänner via facebook, ut och ta en fika med en arbetskollega, fast ni inte har likadana intressen eller hobbyn, låtsas att du har likadana intressen. Det ger dig så otroligt mycket att tom låtsas.
4. Trappa ner till lägsta möjliga dos. Då menar jag inte trappa ner allting på en vecka. Dra ut det på några månader. Det kommer kännas som att du har lätt avtändning när du gör det, men det kommer aldrig bli en avtändning när du gör det, för du har ju trots allt fortfarande ämnena i kroppen, men i mindre doser. Fortsätt tills du kommit ner till den lägsta nivån.
5. Ligg på den lägsta nivån i 6-12 månader. När man legat på högre doser så är man borta från reality. När man kommit ner i lägre doser jämnfört med vad man varit på innan så är man på något sätt helt plöstligt tillbaka i reality, den realityn man inte vill vara i, men det gäller och ta sig i kragen. För du är inte tillbaka i realtiyn helt och håller då du fortfarande går på låga doser. Men genom att gå på väldigt låga doser så är får du iaf känna på sakta men säkert hur du börjar komma tillbaka till verkligheten, du börjar äta riktigt igen, sover som du ska, helt plöstligt blir rastlös och inte vill sitta i den där soffan hela dagen och natten. Du vill röra på dig. Under dessa 6-12 månader kommer din kropp att gå från rostig till guld, trust me! Efter ca 7-8 månader vore det GRYMT om du började träna, simma, promenera, jogga, vad som helst. bara du rör på dig lite extra.
6. När du trappar ner, börja se det som mediciniering, det gör MYCKET GOTT för psyket. För just nu säger du säkert till dig själv " Jag är beroende, jag är knarkare, jag kommer aldrig kunna sluta, jag är så rädd".. Ditt psyke tänker helt annorlunda och din kropp reagerar annolunda när du börja tänka att du medicinerar dig själv.
När det väl gått 12 månader så lägger du ändå inte av utan gå till apoteket och köper C-vitamin tabletter, Zin och magnesium tabletter + multivitamin för man(De kommer säga på apoteket att du inte behöver alla tabletter om du kör multivitamin, men skit i dem, köp de ändå, du behöver mer än vanligt). Dessa äter du dagligen enligt doserna i 1-2 månader. Det gör att ditt immunförsvar stärks, du får i dig det du ska ha i dig i vitaminer, dina leder stärks, din blodcirkulation kommer igång och fungerar som den ska.
När du gjort detta i 1 månad så samtidigt som du fortsätter i 1 månad till så börjar du även dricka/äta ingefära. Det kan du köpa i vilken ica handlare eller daglivaruhandel som helst. Gör te, blanda med bara vatten, lägg i maten, gör exakt vad du vill med det, bara du får i dig det. När du kört detta också tillsammans med vitaminerna i 2 månader, så kommer du få se något hända med dig min vän. MIRAKEL! INGEN 1års behanling på något behandlingshem behövs! DOCK krävs en enorm disciplin, riktigt enorm disciplin. Helst att någon håller koll, har ditt "Stuff" och "MEDICINERAR" dig med det, inte så att du blir "Hög".
JAG LOVAR DIG, JAG LOVAR DIG! Detta är en metod som funkar för ALLLA! Jag vet hur många som helst som lyckats sluta med detta! inklusive mig själv :)
Personligen sökte jag hjälp 7 ggr men fick inte hjälp, tills jag kom i kontakt med en läkare i turkiet som gjorde detta schema till mig och jag lyckades efter 8års beroende.
Jag åt över 1000mg Tramadol dagligen i 4 år.
Jag åt i 2 år mellan 1500-2000mg(förstår inte att jag ens lever) blandade dock aldrig med alkohol
Jag åt iktrovil i 2 år, dock inte i större mängder, totalt kom jag upp i 1 och halv tablett om dagen i ca 1år, det första året var mindre då jag aldrig ville bli hög med benzo, det var medicinering som hjälpte mig på riktigt.
Cannabis i typ 10år
Efter att jag lyckades så har 6 personer som jag känner slutat av likadant schema som jag precis skrivit till dig. De flesta har fått hjälp utav någon som håller koll på medicineringer, gör en bra plan för nertrappningen osv. Så det är viktigt att du får hjälp utav någon så att du själv inte har tillgång till dig, för då blir det enkelt "Men jag har varit så duktig, bara idag är ok", men nej, det är inte okej! Men just då är de det, och sen är de kört igen! Så en stark disciplin måste has, en enorm vilja att sluta, för annars lyckas man aldrig. Du måste verkligen vilja sluta, annars väntar du tills du VERKLIGEN vill sluta!
JAG ÖNSKAR DIG ALL LYCKA MIN VÄN!
Vad är det man brukar säga "Efter stormen kommer solsken" kom ihåg det.
PS.
Vill du veta det mest positiva i det hela? När du är färdig kommer du att ha en sån OTROLIGT disciplin, du kommer att vara en otroligt stark och beslutsam människa. Du kommer att se upp till dig själv, älska dig själv och ALDRIG mer kommer något hinder finnas för dig. Du kommer att lyckas i det mesta i livet. Vill du klättra inom företaget kommer du lyckas 10gånger snabbare än de flesta! Jag lovar, det är sant! För det är exakt likadant för alla som jag känner som varit där.
Det man inte dött av, det har man blivit härdad och stark utav. Genom att ha varit med ett starkt beroende och sedan tar sig ur, har man varit med om en HEL DEL och det ena och det andra, som de flesta inte ens sett på film. Detta gör en till en otroligt stark person i allt man gör därefter!
Feel free to contact me man! Jag ger gärna råd, stöttar dig, är din internetvän, bor du i närheten så kan vi träffas, umgås eller vad som helst. Det finns absolut INGENTING att skämmas för när det gäller med mig.
PC