Celines Essence skrev 2015-11-24 17:59:20 följande:
.I så fall borde du väl ha hållt med mig att det vore respektlöst någon kom fram till mig när jag var ute och dansade med kompisar. Istället ifrågasatte du att jag inte kunde veta det.
Du jämför med fulla människor. Varför?
Ang att få frågan om sex skriver du att du inte tror att alla uppskattar frågan men det kan inte dina vänner ta hänsyn till när de har kul. Du undrar om man i så fall också ska ta hänsyn till att du inte tycker om berusade människor.
Jag har skrivit om det här med blickar tidigare, men du har aldrig bemött det. Varför?
Nej det borde jag inte alls, det finns inget givet likhetstecken där. Jag ifrågasätter fortfarande att du så kategoriskt kan veta hur du skulle reagera när du inte vet varken vem som skulle ställa frågan eller hur den skulle ställas.
Vem är du att bestämma åt andra vad de får lov att kräva hänsyn för. Jag tycker verkligen att det är respektlöst mot mig att folk blir fulla, är det okej att jag förväntar mig att folk på krogen skall visa mig hänsyn och inte bli fulla? Det finns kvinnor som tycker att det är respektlöst att okända män kommer fram och börjar prata med dem på krogen, är det okej att de förväntar sig att män skall visa dem hänsyn och inte börja prata med dem på krogen? Nej jag vet att du inte tänker svara klart och koncist på det, för det skulle innebära att du blir tvungen att omvärdera dina andra svar. Det är ju inte samma sak, fråga om sex är så oerhört mycket mer intimt. Tycker du. Och istället ignorerar du hela frågan om vad som är legitimt att kräva att andra visar respekt för utifrån den givna miljön.
S c h n a beskrev det så oerhört mycket bättre. Skall jag verkligen behöva förklara att nej, självklart hoppar inte någon av mina vänner upp ur en tårta och ställer frågan till första bästa man eller kvinna som går förbi, inte heller betar de av hela baren från höger till vänster (eller vänster till höger, bäst att vara övertydlig), eller för den delen blundar, springer rakt fram tills de stöter ihop med någon av motsatt kön för att sedan ställa frågan. Särskilt inte när jag ifrågasatte din kommentar om "urskiljningslöst", men nej, det drogs inga logiska slutsatser där heller. Det känns då helt ärligt rätt lönlöst att skriva varenda av de 450 upphöjt till n scenarior som finns när det finns roligare saker att lägga tiden på. Jag vet att det är svårt att förstå att de flesta människor inte lever i ett socialt eller intellektuellt vakuum, men det är faktiskt så, jag lovar.