Smecker skrev 2015-11-20 12:31:35 följande:
Du kan alltid starta en egen tråd om du vill diskutera mina åsikter om helkroppstråden. Här diskuterar jag kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill knulla.
Du kan absolut inte göra dig till talesperson för hur andra män och kvinnor känner inför frågan. Om du höll dig till att diskutera dina egna känslor inför att hypotetiskt sett få frågan någon gång i framtiden, och inte blanda in "silent majority"-argument, så skulle den här diskussionen bli avsevärt kortare.
Jag vet att du inte är bra på att se skillnaden i kontext, varken inom eller mellan företeelser. Jag skall fundera på om jag kan förenkla resonemanget för dig på något vis.
Nej du Smecker, försök inte!
Mitt inlägg handlar inte om hkt. Det handlar om DIG och hur dina argument, och dina spelregler, ändras utifrån dina personliga åsikter.
Du försöker slingra dig, men det slutar alltid med att du slår knut på dig själv. Det du anklagar mig för, gör du själv så mycket mer!
Du försöker desperat hitta argument för att tillintetgöra mig och mina inlägg.
Det värsta är att du rakt upp och ner skriver att jag inte kan veta vad jag tycker, för att jag ändrat mig om annat (?!) Det sambandet gäller dock inte dig, utan endast mig personligen. DU, om någon, har ett otäckt storhetsvansinne som tror att du är någon slags domare över mig och andra. DU tror att DU har rätt att förminska och tom eliminera mina åsikter. Det är så lågt!
Bara för att jag skriver att jag tror att det finns flera kvinnor som inte vill ha frågan "vill du knulla" från en främling, går du igång och hackar på att jag agerar talesperson. DU däremot får så klart ha egna teorier både mig om mig och andra. DU ger dig rätten att berätta hur jag känner och fungerar. DU har tydligen rätten att agera talesperson.
Så fort jag försöker förklara något, tex hur sexuella ofredanden kan påverka kvinnors upplevelse av intima frågor från främlingar försöker du slå bort det med förklaringen att "jag pratar inte om övergrepp" . Själv tycker du att det är helt i sin ordning att prata om min rumpa i mjukisbyxor. Det är tydligen relevant och adekvat. Du är sanslös!
Men jag antar att ditt svar på detta inlägg blir "kontext" , för det verkar du tro täcker in allt?
Jag bryr mig inte om att du inte har samma uppfattning som mig i sakfrågan, men jag accepterar inte att du försöker ta bort rätten till mina åsikter, eller att du försöker förminska mig som person.