• S c h n a

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Celines Essence skrev 2015-11-23 21:46:09 följande:

Om man inte inleder med frågan vill du knulla minskar man risken att upplevas respektlös.

Ang sista stycket, så håller jag med att man inte kan förvänta sig att en kvinna som dansar kråmande vill ha frågan om sex. Har man utbytt blickar under dans kan man få en viss indikation, men en man kan ju uppleva en dans som en sexuell invit bara för att dans i sig ofta är lite sensuell, så det är ju subjektivt och kan bli fel. Över lag tycker jag att det är mer respektfullt att ha lite mer kontakt med kvinnan och ta reda på om hon verkar intresserad innan man ställer frågan "vill du knulla" .

Att män generellt minskar risken att upplevas som respektlösa om de inte inleder med att fråga om sex, köper jag absolut.

Men du tänker alltså det är okej för en man att vara respektlös om han minskat risken för att vara det?
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-23 22:29:58 följande:

Ang detta återkommande med "automatiskt respektlöst", så känns det uttalandet ointressant i praktiken. Jag säger inte till någon person att den är mullig, även om vissa personer inte tar illa upp. Vissa kanske trivs med och är stolt över sin mulliga kropp. Det är alltså inte heller automatiskt respektlöst.

Vissa människor kanske tycker det är okej att rapa och prutta, så det är inte heller automatiskt respektlöst att göra det.

Jag tycker inte att man kan styra sina handlingar utifrån tanken "detta är inte automatiskt respektlöst".

Jag har hittills inte bemött just den meningen för i praktiken är den rätt ointressant.

Exakt, det är inte automatiskt respektlöst att göra ovanstående.

Jag har inte påstått att alla män ska eller bör fråga okända kvinnor på krogen om de vill knulla bara för att det inte per automatik är respektlöst, bara att det inte måste vara en respektlös sak att göra. Det beror ju på sammanhanget.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-23 23:16:15 följande:

Kul att du nästan förstår vad jag menar.

Om en man ägnar lite tid åt att prata med kvinnan (blickar säger ju också mycket) kanske han får en indikation om hon är intresserad av honom. Många människor får en känsla vad som passar att säga. Vissa har mer känsla än andra och risken att verka respektlös finns i princip alltid, men ju mer man försöker ta reda på vem man har framför dig desto större är chansen att man vet om frågan sex skulle falla i god jord. Om hon inte uppskattar frågan har han ändå visat lite intresse för henne som person och jag tror att risken att hon skulle känna sig som en random kropp minskar. Det i sig kan nog betyda en del jämfört med att inleda med frågan "vill du knulla"

Jag är helt med dig om att många får en känsla av vad som passar att säga, och att vissa har mer känsla än andra. Sen tänker jag även att en del har jättejättebra känsla och att de kan känna av stämningen/situationen/läget på stället och både kan fråga på ett sätt som sannolikt passar personen och hantera ett eventuellt nobbande väldigt bra.
  • S c h n a
    mattias147 skrev 2015-11-24 08:18:12 följande:

Varför inte säga: Du är fet!

Eller: Du är fet, jag tycker du är riktigt äcklig. Fakta är fakta. Varför kan inte alla hålla sig till ren fakta!

Varför skulle en fet människa få leva i tron att hen är snygg och fin. Fakta är fakta.

Ovanstående är inte nödvändigtvis min åsikt men den som tycker enligt ovan borde rimligtvis få uttrycka det utan att någon opponerar sig. Hur skulle det kunna vara fel helt plötsligt.

Fet är fakta. Snygg, fin, äcklig, är din personliga åsikt.
  • S c h n a
    mattias147 skrev 2015-11-24 09:12:25 följande:

Så mao är det okej enligt dig att påpeka för alla feta att dom är just feta. Det är ju fakta!

Skrev jag det?
  • S c h n a
    mattias147 skrev 2015-11-24 09:16:53 följande:

Nej. Men vad anser du?

Att det beror på situationen.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-24 06:25:06 följande:

Jo visst, men utan föregående blickar, känns onödigt snabbt, tycker jag.

Ja, men det är det nog ofta med.
  • S c h n a
    mattias147 skrev 2015-11-24 09:34:38 följande:

Rasten är slut, måste logga ut men svara gärna på frågan nedan. Jag skall försöka svara senare.

Ingen brådska, jag kan vänta tills du får skriva med din ordinarie användare igen med. Har ändå lite mycket med att göra här just nu.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-24 05:59:19 följande:

Ja, fast om man inleder med frågan vid allra första mötet förstår, när man aldrig sett varandra, (inga föregående blickar) förstår jag jag inte vad sammanhanget skulle vara.

Det jag vill att du ska komma ihåg är att mina inlägg är svar mot Smecker, där han skrivit att kvinnor som tycker att frågan är obehaglig är lättkränkta... Samt gjort paralleller till onyktra människor och att det ju kan finnas de som tycker det är jobbigt när män kommer fram och pratar, samt att jag gett mig själv och andra kvinnor som inte vill ha sex som exempel. Svaret har blivit att man inte kan ta hänsyn till lättkränkta människor och att jag personligen ju inte ens kan veta vad jag tänker och tycker. Hans bedömning att hans vänner är respektfulla och artiga behöver inte betyda att alla upplever det så.

Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang. Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.

För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?

Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:36:14 följande:

Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang. Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.

För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?

Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag //och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?//

..och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit, skriver?
  • S c h n a
    Anton Chigurh skrev 2015-11-24 11:45:13 följande:

Bra exempel från Flex.....!

Såvitt jag minns backade han en aning från dom exemplen.

Ja, och vad jag minns var det väl för att Celine ändrade förutsättningarna för att räknas som okänd.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-24 18:20:39 följande:

Fast om du läser trådstarten handlar TS idé om främlingar på just det sättet (dock inte just krogen),. Jag menar okänd man på samma sätt. Och jag har varit tydlig med det. Om någon annan menar något annat med "okänd", är det bättre att säga det. Flex gjorde det, så då blev vi snabbt överens.

Fast jag tror vi kan tolka TS olika med. Även om hon har något mer att säga än att fråga om han vill knulla så skulle hon kunna prata om både det ena och det andra och ändå förbli okänd för honom. Hon behöver inte alls hoppa fram bakom en bal toapapper för att det ska räknas.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-24 18:12:24 följande:

Du kritiserar svar som jag gett Smecker, Så du måste se sambandet för att förstå.

Jo, men jag tycker inte att diskussionen håller sig till en enda röd tråd. Du blandar in diverse exempel jag har invändningar på, och du ställer dig frågande till flera påståenden i hans text. Jag behöver inte försvara samtliga hans påståenden för att kunna ha invändningar på ett av dina.
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2015-11-25 11:26:36 följande:

Fast jag tror vi kan tolka TS olika med. //Även om hon har något mer att säga än att fråga om han vill knulla så skulle hon kunna prata om både det ena och det andra och ändå förbli okänd för honom.// Hon behöver inte alls hoppa fram bakom en bal toapapper för att det ska räknas.

Nu är jag trött. Formulerar om:

Fast jag tror vi kan tolka TS olika med. Även om hon har något mer att säga än att fråga om han vill knulla, så är hon väl ändå fortfarande okänd. Hon skulle kunna prata om både det ena och det andra med honom utan att det ändras. Hon behöver inte alls hoppa fram från bakom en bal toapapper för att det ska räknas.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?