Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Smecker skrev 2015-11-19 22:01:24 följande:
    Det här är lite för bra för att inte lyftas fram. Det är helt klart värt att begrunda.

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla. Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

För att undvika vantolkningar: försumbar

som kan försummas; som man inte behöver ta hänsyn till

Synonymer: negligibel, obetydlig
    Risken för krogrelaterat våld är väl alltid...... relevant ("relevant" borde täcka in det mesta, det gäller att vara noga med orden när Smecker skall svara.....!) speciellt för kvinnan. Oavsett om gubben flörtat innan eller inte. Du får gärna, Smecker, förklara varför risken blir....försumbar, enbart baserat på att att kontakten föregås av en flört. Eller liknande. Och nej, det påståendet är inte Celines. Det är ditt.

Synonymer till flört: Uppvaktning,kuttrasjubehagligt ögonmöteinvit.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-19 22:01:24 följande:
    Det här är lite för bra för att inte lyftas fram. Det är helt klart värt att begrunda.

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla.

Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

För att undvika vantolkningar: försumbar

som kan försummas; som man inte behöver ta hänsyn till

Synonymer: negligibel, obetydlig
    "Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt"

Du som är så helvetes noga med att en ordalydelse skall vara EXAKT.....peka på var i texten ovan som skribenten skulle ha ändrat åsikt i frågan, var i texten skriver skribenten att det inte längre är, citat:

"oartigt eller respektlöst" ...slut citat. Jag får det nämligen till att man får räkna med att få en förfrågan om en eventuell sexuell kontant vid ett dylikt uppträdande, inte att det inte är respektlöst. 
    Skribenten kanske tycker det, men skribenten har då fan inte gett uttryck för detta. Ingenstans. Det är, precis som vanligt....din, Smecker, DIN tolkning av saken.

• Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 09:15:16 följande:
    Det har jag och du medger att det kan finnas kvinnor som uppskattar det. Alltså är det inte automatiskt respektlöst. Det beror helt enkelt på kontexten huruvida det är respektlöst eller ej.

Jag ser även att du vill att han tar upp exempel på när det inte är respektlöst, men det blir ju en vansinnigt utdragen redogörelse för honom.

Du vill förstå hur han tänker      och det är fullt förståeligt att man vill gräva lite en människas inre på det viset, men där kanske PM kan vara ett bättre alternativ?
    ???

"Förstå hur han tänker"    "gräva i en människan inre"

Det är väl för helvete en enkel fråga, som Smecker styvnackat vägrar svara på. Av någon anledning....
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 09:15:16 följande:
    Det har jag

och du medger att det kan finnas kvinnor som uppskattar det. Alltså är det inte automatiskt respektlöst. Det beror helt enkelt på kontexten huruvida det är respektlöst eller ej.

Jag ser även att du vill att han tar upp exempel på när det inte är respektlöst, men det blir ju en vansinnigt utdragen redogörelse för honom. Du vill förstå hur han tänker och det är fullt förståeligt att man vill gräva lite en människas inre på det viset, men där kanske PM kan vara ett bättre alternativ?
    Om du nu har läst Celines inlägg, varför i helvete ställer du då frågor till henne som hon redan har redogjort för tidigare....Herregud människa !!!

Och varför skall det växlas över till PM helt plötsligt, brukar du, Schna, växla till PM när det, i ditt tycke, blir "utdragna redogörelser" ???

Dessutom följs tydligen tråden av en en jädra hoper folk å då kan det ju vara lite roligt att få en enkel fråga besvarad som kanske andra tycker är av.....visst intresse. Typ.

KRAAAM //Anton
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 10:15:11 följande:
    Jaså, är den så enkel? I så fall kan ju lika gärna du svara på den.

Eller hävdar du att det per automatik är respektlöst att fråga en okänd person på krogen om hen vill knulla, alltså att det omöjligt kan vara något annat än respektlöst oavsett vilket sammanhang det är i förutom att det 1. Är på krogen 2. Personerna är okända för varandra.

Är det helt uteslutet att det kan finnas fler omständigheter som gör att frågan inte längre är respektlös?

Hans påstående, att det inte automatiskt är respektlöst att fråga en okänd person på krogen om hen vill knulla, är inte direkt något att hetsa upp sig över. Han konstaterar bara det uppenbara. Hade han däremot påstått att det alltid är respektfullt att fråga okända personer på krogen om de vill knulla, så hade han, till skillnad från vid det andra påståendet, verkligen behövt ge oss en väldigt bra förklaring på det.
    Ja, det är alltid respektlöst att tex knacka en, för dig helt okänd, Dam på axeln och när hon vänder sig om, ställa frågan: "Vill du knulla"

Sammanhanget (eller kontexten, som din vapendragare envisas med att benämna det) saknar helt betydelse, är personen helt okänd....så är den, och då blir det en jävligt respektlös fråga att haspla ur sig. Men jag förmodar att du för din del tycker det är helt i sin ordning att inleda en konversation med HELT OKÄNDA människor enligt ovanstående kriterier.

Och jag fattar förbanne mig inte varför du tror att jag är upphetsad, Schna !!!
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 10:30:41 följande:
    Ja, faktiskt. Om jag är genuint intresserad, och verkligen om personen ifråga inte brukar skriva hela noveller om sina och andras erfarenheter öppet på forumet, så tar jag det hellre privat. I synnerhet om jag anar att kontexten inkluderar tacit knowledge/tyst kunskap.

Men jag håller med om att det hade varit väldigt intressant ämne.
    Fast.....Smecker verkar vara duktig på noveller !!!
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 11:09:42 följande:
    Nej, nu läser du in för mycket. Jag tycker inte att det per automatik är helt i sin ordning att fråga okända personer på krogen om de vill knulla. Jag utesluter bara inte möjligheten att det finns fler omständigheter som gör att det inte längre är en respektlös sak att göra. Att det beror på kontexten helt enkelt. Inte ett dugg mer än så.

Men jag noterar ditt påstående där.
    "Förmodar"....är nyckelordet här, Schna.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 12:18:51 följande:
    Jag ska fundera på det medan jag skrubbar ren ugnen, håller på att flyttstäda här nämligen. Återkommer!
    Tack så länge.Glad
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 12:17:01 följande:
    Ja jag har märkt jag förmodas påstå både det ena och det andra här, helt automatiskt.

Säger jag A så menar jag tydligen automatiskt P, direkt orsakssamband alltså, och det för att en person tycker det baserat på empiriska studier hen inte gjort. Men jag tycker ändå att det är okej och fullständigt mänskligt att ni tror det. Tråden blir avsevärt längre bara, men det måste inte helt automatiskt vara något negativt.

Kram!
    /Schna
    Ja, människor kan fungera lite på det viset. Ibland. Lite efter behag. 

Ochtillbaka.
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-20 12:31:35 följande:
    Du kan alltid starta en egen tråd om du vill diskutera mina åsikter om helkroppstråden. Här diskuterar jag kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill knulla.

Du kan absolut inte göra dig till talesperson för hur andra män och kvinnor känner inför frågan. Om du höll dig till att diskutera dina egna känslor inför att hypotetiskt sett få frågan någon gång i framtiden, och inte blanda in "silent majority"-argument, så skulle den här diskussionen bli avsevärt kortare.

Jag vet att du inte är bra på att se skillnaden i kontext, varken inom eller mellan företeelser. Jag skall fundera på om jag kan förenkla resonemanget för dig på något vis.
    Det är din åsikt om huruvida du anser det respektfullt, respektive respektlöst, att bemöta en HELT OKÄND person med frasen "vill du knulla"  inte din åsikt om "Helkroppstråden" som fenomen, eller ämne, eller vad fan du väljer att kalla det, vad det egentligen handlar om.......det vet du så jävla väl !!!

Att det sen råkar vara i HKT du uttryckte en direkt motsägelsefull åsikt jämfört med den du redogör för i denna tråden. Det är ju bara en slump. Typ
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 12:42:41 följande:
    Jag har det! Jag är inte färdig med ugnen än men var tvungen att avbryta skurandet när exemplet bara kom till mig så här:

Den som frågar skulle kunna vara Henrik Fexeus.
    ja, du har rätt, Schna, den var bra, dock så lär han ställa frågan i rent studiesyfte. Men oavsett, så är det ett bra svar.thumbs_up.gif
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:47:07 följande:
    Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    "jätteduktigpå Wikipedia".....HAHAHAlolslap Smecker....du skulle bara veta, Celine  är så mycket mer begåvad än vad du (å jag med för den delen) någonsin kommer bli. Det hjälper inte att du använder dig av lite.....mindre vanliga ord. Det får dig inte att verka ett jävla dugg smartare. Tvärtom.

Wikipedia. Jaja det märks var du inhämtar din info i alla fall !!!
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:47:07 följande:
    Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    VEM är det som flyr  från frågan....du har upprepade gånger fått samma fråga av Celine (och jag har ställt den tre gånger men för första gången så vägrar du svara mig på en direkt fråga. Av någon anledning !!! ) Du vägrar svara på varför du har vänt 180 grader i din åsikt angående hur "se på män som kontaktar okända kvinnor",. Du framför här i denna tråden en helt avvikande uppfattning jämfört med dina tidigare uttalanden.

Och du skall snacka om sten i glashus, Smecker. Jösses......
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:53:11 följande:
    Det känns lite väl tidigt att du redan börjar fila på din reträttväg.

Jag tycker det är bra att du har åsikter,

jag får ju så många möjligheter     att lyfta fram     dem då.
    "lyfta fram".....du menar förminska/förlöjliga här, Smecker. Du som är så helvetes noga med korrekta ordalydelser !!!
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 19:27:17 följande:
    Jag tror absolut att det kan finnas fler än du som inte nappar på direkta sexerbjudanden på krogen, men du är fortfarande endast talesperson för dig själv. Jag vet mina vänners success rate, det räcker för mig.

Huvudsaken är att mina vänner kan ta ett nej på ett bra sätt, att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt.

Det finns kvinnor som tycker att det är jobbigt att män kommer fram och vill prata på krogen, skall man ta hänsyn till det också?

Jag tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga,
    det finns det säkert många andra som också tycker, kan inte alla på krogen ta hänsyn till det?

Nej jag tänkte väl det.
    Aaah, så en kvinna som går på krogen skall helt enkelt vara lika förberedd på att få frågan "vill du knulla" av en för dom helt främmande man, som att dom skall vara på att träffa på alkoholpåverkade människor. På krogen.

Det är ju underbart, Smecker. Det är rent ljuvligt.

Varför blanda in ordet"kontext" när det är såhär enkelt. Egentligen !!!
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-23 12:34:11 följande:
    Ja men, ja men.. Jag tänker inte alls svara för Smecker här eller förklara hur HAN menar, utan detta är mina tankar om det jag läst;

Om du "låtit män veta" att du inte är intresserad, och dessutom sluppit bli/känna dig respektlöst bemött, medan någon som uppskattat frågan också fått den, så har den som frågat ju bemött er båda med respekt. Dig genom att inte tränga sig på och den andra genom att ställa en uppskattad fråga.

Att det finns kvinnor som inte vill få frågan, och skulle bli kränkta om de fick den, men inte fått någon, så behöver väl det inte hindra t.ex. Smeckers vänner att fråga någon ANNAN, någon som faktiskt vill ha frågan. Jag kan nog tycka att man är rätt lättkränkt om man blir kränkt för att en man frågar en helt annan kvinna, någon som uppskattar det, en rak fråga om sex. Särskilt när den som inte vill bli tillfrågad inte ens vet hur frågan ställts och av vem.

Men jag har läst det du skriver i övrigt om risken för feltolkning och att kvinnorna känner sig trängda, att en del kvinnor inte vågar gå på krogen ens (det kanske det var någon annan som skrev) m.m. Jag tänker ändå att det inte utesluter att det finns män (och kvinnor) som faktiskt kan vara både raka och respektfulla. Det behöver inte automatiskt vara respektlöst.
    Fast, Schna, grejen är att mannen (jag skriver "mannen" eftersom jag TROR att det är en man som ställer frågan till en kvinna i 64 fall av 65 ) inte vet hur kvinnan tar frågan, det är en "vild" chansning av Smeckers gelikar. Och än så länge har du endast nämnt EN man som kan ställa frågan utan att den uppfattas respektlöst av någon kvinna, och det är Henrik Fexeus, och då lär det, som sagt, vara i studiesyfte. Någon annan man kommer knappast undan med att uppfattas som respektfull varenda gång han ställer frågan till en för honom helt okänd kvinna.

Sen kan jag inte minnas att någon i tråden gett uttryck för att ha blivit krängt för egen del för att en kompis fått den så omtalade fråga !!!

Kontext
    . Jag var bara tvungen att ha med det i inlägget. 

En gång till: Kontext. (Nu sover jag gott inatt).
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 15:41:29 följande:
    Jag håller helt med om att det är väldigt få personer av båda könen som ställer frågan. Däremot håller jag inte med om att det per automatik är respektlöst att ställa frågan. Det är snarare upp till mottagaren att avgöra, och du kan knappast agera (anonym) talesperson för samtliga män och kvinnor som får frågan.
    ....men tydligen äger DU rätten att avgöra om det är att anse som respektfullt eller inte eftersom det är dina kompisars förbannade rättighet att ha...hur var det du uttryckte dig, lite roligt. Eller mer ordagrant:"att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt" och där ingår att ställa den berömda frågan till, för dom helt okända, kvinnor. Oavsett hur dom uppfattar frågan.

Patetiskt är bara förnamnet.....
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:36:14 följande:
    Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang.

Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.

För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?

Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?
    Bra exempel från Flex.....!

Såvitt jag minns backade han en aning från dom exemplen.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:55:52 följande:
    Ja, och vad jag minns var det väl för att Celine ändrade förutsättningarna för att räknas som okänd.
    Så minns inte jag saken, men jag skall kolla upp det.Glad
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?