• S c h n a

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Anonym (Tjej 20) skrev 2014-12-02 02:21:48 följande:

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

Nu är jag ingen man men jag misstänker att en och en annan skulle se sig om efter dolda kameran där i affären och kanske tacka nej av den anledningen (förutom möjligheten att de helt enkelt inte är intresserade). Men om du ger honom en lapp med ett meddelande och ditt telefonnummer så kan han ju alltid höra av sig lite senare?
  • S c h n a
    Brunhilde skrev 2015-11-18 11:05:49 följande:

Bra förslag, men kanske endast ha telefonnumret på lappen (vissa män är lite känsliga och känner sig extra utsatta i matvaruaffären).

Måste avråda TS å det bestämdaste ifrån att ställa frågan en halvtimme innan krogen stänger. Det fungerar inte för någon.

Men ja? Jag kanske rusade iväg lite väl snabbt i tanken där.
  • S c h n a
    Brunhilde skrev 2015-11-18 11:24:29 följande:

Ibland måste man vara lite fin i kanten vettu. Fast fram till halv tre på krogen behöver man inte fibbla med lappar och sådant trams. Det funkar med en rak fråga i de flesta fall.

Nej, så dags är det väl inte alla som ser vad som står på lappen, eller lappen öht, så det är väl tydlighet som gäller antar jag.

Hörde förresten om en snubbe som viftade med en burk Nutella utanför krogen med, så oerhört slugt. Det är väl lite så man lättast hittar sin "själsfrände" omkring 0300, kan jag tänka mig?
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2015-11-18 13:18:18 följande:

Det är väl lite så man lättast hittar sin "själsfrände" omkring 0300, kan jag tänka mig?

Mot alla odds, givetvis då..
  • S c h n a
    Brunhilde skrev 2015-11-18 13:51:42 följande:

Oj, var han släkt med Pomperipossa? Hittade det här receptet på hemma gjord. Måste testas:

chewtown.com/2013/08/homemade-gianduja-spread-nutella/

Sedan är det bara att plocka go'bitarna vad klockan än vara månde.

Det är troligtvis mycket godare än originalet men just i fyllezombie-mode tror jag mer på ett välkänt varumärke att vifta med.

Men nu måste jag ju prova det där!
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-18 18:20:53 följande:

Tragiskt med tiggare

Jag håller med, låt karln ha sin Nutella ifred!
  • S c h n a

Nu är jag knappast något språkligt geni eller ens i närheten, och min läsförståelse är absolut inte klockren. Med det sagt undrar jag om det eventuellt skulle kunna underlätta om man lät bli att tolka begreppet "kontext" som ett trist utfyllnadsord?

• S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

Den direkta översättningen av det latinska ordet kontext är "med text" och dess ursprungligliga betydelse är att förstå ett ord, eller en mening, utifrån dess sammanhang. Ordet kontext har med tiden vidgas i sin betydelse och kan bäst översättas med det svenska ordet sammanhang, och i en ytterligare utvidgning, social situation, miljö och omständigheter.

I diskussionen mellan Smecker och mig har jag tydliggjort att miljön, som jag syftar på, är vanlig krogmiljö med blandade människor, dvs ingen sexklubb. Jag har vidare tydliggjort att situationen jag utgår ifrån är om en man i det första ögonblick man möts frågar "vill du knulla" . Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

Det som är speciellt i diskussionen mellan mig och Smecker är att jag gett mig själv, eller andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel. I de fallen tycker han att man är lättkränkt om upplever att frågan om sex känns respektlös.

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.

Menar du att Smecker har fel i att det inte per automatik är respektlöst att fråga någon på krogen om hen vill knulla? Menar du att det kvittar vilket sammanhang det sker i utöver att det är på krogen och att personerna varken känner varandra sen tidigare eller har flirtat under kvällens gång?

Jag tänker att det är ganska svårt, för att inte tala om omöjligt, att motbevisa hans påstående. Då måste man ju fråga alla på hela jorden. Däremot räcker det med att en person välkomnat en sån fråga av en okänd person på krogen, för att han ska få rätt i att det inte automatiskt är respektlöst Han behöver ju inte ens känna till hela kontexten, dvs omständigheterna utöver att hans vän inte flirtat med den tillfrågade under kvällen och befinner sig på krogen, för att kunna påstå att det beror på kontexten. Uppenbarligen är det ju något i kontexten som skiljer, om den ena uppskattat det och den andra blivit kränkt.

Hans åsikter får du däremot fråga honom om.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-20 08:55:38 följande:

Läs in dig på mina inlägg.

Det har jag och du medger att det kan finnas kvinnor som uppskattar det. Alltså är det inte automatiskt respektlöst. Det beror helt enkelt på kontexten huruvida det är respektlöst eller ej.

Jag ser även att du vill att han tar upp exempel på när det inte är respektlöst, men det blir ju en vansinnigt utdragen redogörelse för honom. Du vill förstå hur han tänker och det är fullt förståeligt att man vill gräva lite en människas inre på det viset, men där kanske PM kan vara ett bättre alternativ?
  • S c h n a
    Anton Chigurh skrev 2015-11-20 09:28:12 följande:

???

"Förstå hur han tänker"    "gräva i en människan inre"

Det är väl för helvete en enkel fråga, som Smecker styvnackat vägrar svara på. Av någon anledning....

Jaså, är den så enkel? I så fall kan ju lika gärna du svara på den.

Eller hävdar du att det per automatik är respektlöst att fråga en okänd person på krogen om hen vill knulla, alltså att det omöjligt kan vara något annat än respektlöst oavsett vilket sammanhang det är i förutom att det 1. Är på krogen 2. Personerna är okända för varandra.

Är det helt uteslutet att det kan finnas fler omständigheter som gör att frågan inte längre är respektlös?

Hans påstående, att det inte automatiskt är respektlöst att fråga en okänd person på krogen om hen vill knulla, är inte direkt något att hetsa upp sig över. Han konstaterar bara det uppenbara. Hade han däremot påstått att det alltid är respektfullt att fråga okända personer på krogen om de vill knulla, så hade han, till skillnad från vid det andra påståendet, verkligen behövt ge oss en väldigt bra förklaring på det.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?