• MrFlex

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Anonym (Seriös man) skrev 2015-11-13 12:36:23 följande:
    Därför vet jag att det finns ingen kvinna

som skulle komma på tanken, att gå fram till en okänd man o fråga
    rakt på sak   vill du knulla.......

Du har aldrig varit på en nattklubb eller finlandskryssning hör jag:)
  • MrFlex
    Anonym (Seriös man) skrev 2015-11-14 00:54:30 följande:
    Jo då
    många många gånger

Jag är har varit medlem i många, många år
    på klubbar som
    Haga
    Eden
    Adam o marie
    S o G
    och många andra
    Går också regelbundet
    på Manhattan   och på blue vision.....

Påpekas är att jag reser mycket i europa
    och även sett verkligheten där.....

Något mer du vill vete
    innan fantasierna tar vid?
    Men bara för att du inte upplevt det betyder inte att det aldrig sker. Jag har upplevt detta vid flertalet gånger, både mot mig och kompisar. Självklart finns det tjejer som är framåt och direkta med att de vill knulla.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-14 09:11:25 följande:
    Det råkar inte vara så att ni hade byggt upp attraktion under kvällen...Tex snackat, flirtat, dansat, hånglat?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
    Så fungerar det givetvis oftast men inte alltid. Det finns några få undantag där sex föreslagits redan innan man vet namnet på personen ifråga.

Hände mig senast på krogen för bara någon vecka sedan. Självklart är det alkoholen som talar...
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-14 14:23:24 följande:
    Okej.

Jaja. Är båda nöjda med att ha sex med någon de inte ens vet om de klickar med, är det väl upp till dem(er)

Tacksam att jag aldrig behövt uppleva det bemötandet.
    Jag är själv förvånad över den sexuella ytlighet jag bevittnat vid flera tillfällen. Min poäng är att det inte behöver skilja så mycket på män och kvinnors beteende på fyllan. Är man snygg så är det löjligt lätt, man behöver inte ens vara trevlig:)
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-14 14:36:55 följande:
    Okej. Kanske är kvinnor väldigt på, det märker ju inte jag som kvinna. Jag älskar att dansa med brukar aldrig drabbas av män som tränger sig på mig på något sätt alls. Män kanske är mer artiga och respektfulla. Vad vet jag.

Kan ju också vara så att jag inte ser tillräckligt bra ut. Jag har inte så mycket former tex.
    Det är nog väldigt individuellt. Det stora flertalet människor är nog ganska försiktiga och respektfulla i sin uppvaktning.
  • MrFlex
    Smecker skrev 2015-11-15 22:52:56 följande:
    Tror gör man väl ändå bäst i kyrkan/synagogan/moskén, du kanske skall hålla dig till att pratar för dig själv och inte dra ett "silent majority"-retorisk fulknep. Hoppar på? Ja det var ju också en tolkning. Du som genom åren varit så mån om att påpeka nyanser för andra överallt tycks väldigt inriktad på ytterligheter i den här frågan, lite som Anabolakillen här ovan. Miljön frågan ställs i, och sättet frågan ställs på, tror du inte har någon betydelse för hur frågan kan tas emot? Jag har ingen uppfattning om vilken bild du ser framför dig i scenariot, du kanske enbart kan visualisera en ful full slusk som sluddrar fram ett "Öh, bruden, knulla?" Låser du dig vid den bilden så kanske din snäva och något inskränkta reaktion blir lite mer förståelig, men då blir å andra sidan fortsatt diskussion rätt meningslös.
    Jag håller med! På krogen, klubben, finlandsbåten eller annan typisk raggmiljö så får man faktiskt ha visst överseende men att människor agerar rättframt. Alkohol har ju en tendens att sudda bort finkänslighet hos folk.

Finns så många lättkränkta människor:)
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-16 12:34:21 följande:
    Men du skrev ju att de flesta är försiktiga och ofta inleder med typ flirt, snack, hångel, eller annat?? (och det har jag inga åsikter om)

Jag förväntar mig att människor jag träffar ska se mig mer än som ett tillfälligt hål. Det handlar inte om att jag är lättkränkt. Däremot skulle jag tycka att män, som börjar med att fråga om jag vill knulla känns väldigt socialt inkompetenta. Det är min personliga åsikt. Jag kan absolut ta det, men jag ogillar det... Men som sagt tycker jag majoriteten av män visar respekt.

Men vi har tydligen väldigt olika krav på bemötande.
    Olika krav på bemötande? Hur någon agerar mot mig är helt utom min kontroll och inget jag kan kravställa. Jag personligen skulle aldrig ens tänka tanken på att gå fram till en okänd kvinna och föreslå sex. Dels för att jag tror att det är en sjukt dåligt strategi (av flera anledningar), dels för att jag inte vill ha sex med kvinnor jag inte känner (har aldrig haft ett ons).

De få gånger jag blivit direkt uppraggad med sexuella inviter så har jag faktiskt bara skrattat åt situationen och funnit det underhållande. No big deal. Inget som tilltalar mig men inte heller något som besvärar mig. Kvinnor har nog betydligt större success-rate för denna typen av direkt raggning än vad killar har (har killkompisar som nappat på denna typen av erbjudande).

Om jag ska våga mig på någon självupplevd raggningsstatistik så skulle jag fördela enligt följande:

87% av kvinnorna stannar vid blickar och kanske något leende. Upp till mig att ta kontakt.
    10% av kvinnorna tar aktivt kontakt och inleder en konversation om väder och vind.
    3% av kvinnorna är direkt öppna med att de vill ha sex (alltid på fyllan).

Självklart spelar kontext roll. Jag blir ofta aktivt kontaktad av kvinnor på gymmet. Om någon av dessa kom fram och föreslog sex (har aldrig hänt) så skulle jag troligtvis helt tappa hakan och tro att det var fel i huvudet på henne:) Gäller det en full tjej på krogen har jag större förståelse.
  • MrFlex
    Snake skrev 2015-11-17 13:26:59 följande:
    Som någon nämnde, ts avsåg miljö i icke krogmiljö, så ja, jag försöker gärna igen, som du så fint uttrycker det.

Alltså tycker det är respektfullt att bemöta en kvinna på krogen med frasen "Vill du knulla med mig?"

En kvinna du aldrig sett och än mindre tilltalat någonsin tidigare.

Är ditt svar på min fråga ja, eller nej?

Det finns nyktra människor på krogen också, förutom bartender och personal. Det kanske du är omedveten om. Men så är det.
    Är det verkligen så hemsk att fråga om sex på en krogen? Att fråga om man får bjuda på en drink är ju i de flest fallen samma sak fast förtäckt:) En fråga om sex kan givetvis ställas artigt, avslappnat och med glimten i ögat.
  • MrFlex
    Anton Chigurh skrev 2015-11-17 22:00:24 följande:
    Menar du verkligen på fullt allvar, Flex, att du inte fattar skillnaden mellan att ställa frågan  : "Får jag bjuda på en drink?"

...eller, ställa frågan: "Vill du knulla?"  Och frågan ställs till en individ du aldrig någonsin haft någon som helst kontakt med tidigare. 

Otroligt, Flex !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Förhoppningsvis är flertalet människor mer begåvade och väljer ett annat ordval än "vill du knulla" för att förmedla sin önskan.
  • MrFlex

Det verkar vara väldigt stort fokus på själva frågan "-Vill du knulla?" i tråden.

Om man totalt snöar in på just de ordvalen så förstår jag om det kan uppfattas som stötande. Inte ens i ett långvarigt förhållande har jag uttalat ovanstående mening.

Frågan eller uppsåtet kan givetvis presenteras på olika sätt. Kan ge ett färskt exempel från min senaste krogvistelse.

Jag hängde i baren bredvid ett dansgolv tillsammans med min kompis. Vi hade precis fått våra drinkar och tittade ut över dansgolvet. En kvinna söker ögonkontakt och börjar dansa emot mig. Väl framme säger hon - Tjena! Vill du hänga med mig hem ikväll? Frågan följs av ett skratt.

Nu kanske jag tillskriver mig själv för mycket men i mina öron ställde hon frågan -Vill du knulla?

Jag tog inte illa upp utan skrattade bara åt den väldigt tydliga raggningen. Hade samma scenario utspelat sig i kön på Ica så hade jag troligtvis reagerat annorlunda. Miljö, sammanhang och presentationen är givetvis avgörande.

• MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-24 18:43:33 följande:
    Ja, givetvis finns det både män och kvinnor som tycker om att få sexuella inviter.

Jag har också fått frågan "vill du följa med mig hem" från en ca 20 år äldre man efter en middag, (Ingen full slusk) som jag bara bytt några enstaka ord med. Jag undvek honom resten av kvällen. Jag kände visst obehag.

Kan vara lite annorlunda att vara kvinna i de lägena.
    Tolkar du mitt inlägg som att jag tyckte om hennes invit? I så fall misstolkar du. Jag tyckte inget alls och min poäng är att det inte är helt oväntat med sexuella inviter i vissa miljöer. No big deal.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-24 19:06:51 följande:
    Nej med du blev road, lite smickrad om jag förstår det rätt. Inte skrämd i alla fall?
    Jag fann det komiskt men blev inte smickrad.

Det är nog omöjligt för en tjej att skrämma mig om hon inte har vapen:) Jag är ganska stor och fysiskt har vi killar ett övertag.
    Tror du verkligen det är vanligt förekommande att tjejer blir skrämda när de får sexuella inviter på krogen? Det tror inte jag.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?