Inlägg från: prospicientia |Visa alla inlägg
  • prospicientia

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Nu livar jag upp en gammal tråd, men jag har alltid varit livrädd för att det ska hända för förr eller senare händer det nåt sånt här och då kommer jag vara helt handfallen och inte veta hur jag ska bete mig och hon kommer kanske inte ens fatta att jag ät intresserad. Och nu har det hänt! I en lite svårare situation än på stan - jag kommer starta en egen tråd om det - och ja, jag blev precis lika handfallen som jag befarat jag skulle bli och hon förstod nog inte att jag var villig. Och nu kommer det kanske aldrig hända mig igen. Har även dåligt samvete att jag inte lyckas kommunicera bättre. 

• prospicientia

Men hur gör man för att kommunicera fram vad man vill sen då? För man lär ju vilja olika saker och det kommer vara olika saker som betyder något för en själv och den andre. Om det väl sker en sådan sak vill man ju inte skrämma iväg tjejen, men det lär man ju göra! Och hon kommer tro att man inte vill. Eller också tycker hon inte om att man visar känslor...

• prospicientia
    Anonym (Fisken) skrev 2017-07-31 13:54:28 följande:

Är det inte tjejen som ska vara den drivande i detta fallet?

Om det är hon som raggar på mig så är ju det logiskt, ja. Men i praktiken blir det knappast något om man inte vet hur man ska ge gensvar. Jag har blivit raggad på några få gånger i mitt liv, men det har naturligtvis inte lett till sex för det. Det är mer komplicerat än så.
  • prospicientia
    Anonym (Hmm..) skrev 2018-04-26 18:54:02 följande:
    Det är enkelt ni män spelar rysk roulette med pistolen mot ert skrev från och med ni kommit i kontakt med en kvinna så vad ni än väljer kan det gå åt helvete så lika bra att välja stolt och helhjärtat och hoppas på det bästa men räkna med det värsta! :Ð

Jag får väl försöka visa mer gensvar nästa gång och flörta mer tillbaka så att hon ser att jag är intresserad för jag tror inte alltid det gått fram. Men allting är hopplöst svårt ändå. Det räcker inte att ha fått igång bollen tio meddelanden på en dejtingssida för då tycker plötsligt tjejen att man skrivit för mycket eller nåt annat så det är svårt över huvud taget. Och nu pratar jag alltså inte längre bara om att bli raggad på, utan rent allmänt. Jag har inte haft större framgång när det gäller att skaffa manliga vänner, det är lika svårt eller till och med svårare. 

Men naturligtvis blir man sårbar och lägger sig och gråter i en vecka ibland.

• prospicientia
    Trollbeppe skrev 2018-05-22 19:31:01 följande:

Så länge du är beredd att ta ett nej är det bara att testa. Är man som ts beskrev sig (snygg, ung tjej) så tror jag det fungerar rätt bra. Men oavsett hur snygg man än är så blir det en del nej för varje ja, så det måste man lära sig hantera och inte sura för.

Självklart blir det en del nej för en tjej som raggar också. Men det är tråkigt när killar blir förnärmade och började kalla dem för en massa fula saker och "det är för sådana som dig som..." En del tjejer är tydligen med om det. Kanske för att det inte är alla killar som gillar att tjejen tar initiativet samt för att en del killar känner sig objektifierade. Själv får jag en kick av att känna mig mig objektifierad som ett potentiellt ligg och det är det många andra som får, men alla killar fungerar ju inte så. 
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?