Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Min vän är spelberoende

Börja med att inte låna ut pengar oavsett vad hon säger att det är till. Berätta för hennes föräldrar, så de inte heller lånar ut samt tar ett snack med henne. Hennes sambo ska ju ha ett eget privat konto där hon ej kan röra hans pengar..

Sen är det ju att söka hjälp för beroendet. Gå gärna med henne dit på möten som stöd. Leta efter numret på nätet och boka en tid.

Jag känner ingen det du skriver, jag har själv ett spelberoende. Så ja, din kompis är spelberoende, och det börjar bli farligt..

• Anonym (Jag)

Är hon ens medveten om att hon är spelberoende?? Vill hon ha hjälp?

Viktiga är ju att få henne att inse att hon faktiskt har problem.. Och ja, en spelberoende vill ofta låna pengar och blir skit sur om någon säger nej till det..

Men va tuff och stå emot! Säg att du inte gynnar spel. Skyller hon på att hon tex måste ha något från affären, så gå med henne dit och köp det hon behöver istället...

Så började mina föräldrar göra när jag bad om lån... De handlade till mig istället för att pengarna ej skulle gå till spel.. Många gånger är man på skit dåligt humör pga spel... Antingen om det gått dåligt eller om man ej har pengar..

Hjälp henne istället för stjälpa!! Bara att säga det rak i ansiktet på henne som det är.

Sen säg åt hennes sambo att skydda sitt konto! Fattar inte att han inte redan gjort det.

När man börjar stjäla för att spela så är det fan illa.. Mitt beroende är grovt men stjäla har jag aldrig gjort!

Svar på tråden Min vän är spelberoende