Inlägg från: Hjärtefröjd |Visa alla inlägg
  • Hjärtefröjd

NIPT-test

Northerngirl13, då är det du och jag som väntar på svar nu.

Det är nio dagar sen jag gjorde NIPT-blodprovet.... lång väntan kvar gissar jag på.

• Hjärtefröjd

Åhh, dagarna går så sakta, vill få svar nu... men jag antar att vi får vänta minst en vecka till, med tanke på röda dagar förra och nästa vecka.

Någon som fått svar snannare än inom två veckor?

• Hjärtefröjd

Gosbullen, vi har tid för KUB nästa vecka, men har inte riktigt bestämt om vi ska avboka eller inte.

• Hjärtefröjd

Vi har kommit fram till att vi nog gör KUB på tisdag ändå, men att vi försöker bortse från själva sannolikhetssiffrorna i väntan på NIPT-svaret,

• Hjärtefröjd
    Charlie40 skrev 2015-05-08 19:59:34 följande:
    Ja det kan vara spännande att se om det är ngn likhet med NIPT gällande siffror sen. Har ni bokat så kör och ni får ju även ett ul så mysigt att se bebben bara.
    Vi inväntar fortfarande svar på NIPT, men fick låg sannolikt på alla tre trisomierna (1:4000 resp 1:20 000) vid morgonens KUB. Så lite lättad vågar jag ändå känna mig.
  • Hjärtefröjd
    Goabullen skrev 2015-05-12 10:57:42 följande:
    Fick svar precis nu :) Mailade och frågade och jag fick tillbaka testet :) Och det var låg risk på allt och det ser ut som att vi väntar en liten lillebror. Så skönt!! 
    Åh, vad härligt att höra!
  • Hjärtefröjd
    I eftermiddags fick vi svar på NIPT-testet och vi fick låg risk på alla tre trisomierna. Och dessutom fick vi veta att vi väntar en lillebror till vår fina son. Så glad och lättad!
  • Hjärtefröjd
    Charlie40 skrev 2015-05-12 18:22:26 följande:
    Grattis!!!!!! Underbart en lillebror :)
    Jaa, så härligt!
  • Hjärtefröjd
    Dajmtårta skrev 2015-06-27 10:05:29 följande:

Jag gjorde mitt på Vasamamma. Fick reda på svaret 9 dagar efter testet. Låg risk, väntar en pojke till????

Härligt!!
  • Hjärtefröjd
    Plommon81 skrev 2015-07-04 07:34:13 följande:

Å till er som redan gjort det, kan man få siffror som är "mittemellan" alltså varken ja eller nej? Finns det risk att man måste följa upp med fostervattensprov? Trodde det här var säkert, dvs att man får ett 99% svar om bebisen har kromosomavvikelser eller inte, men efter läst runt här blir jag osäker...

Vi fick mycket låg risk (99,9%) på alla tre trisomierna. När vi gjorde NIPT fick vi veta att man bara får veta mycket låg risk eller risk.
Svar på tråden NIPT-test